Har dere tenkt på navn??

Vi skal ha jentenavn som begynner på H eller M. Helst være norsk, feks Hedda! Gjerne med mellomnavn! Trenger hjelp.. Mathilde, Mikaela, Hedda, Marianne...
Så gøy! Jeg heter Hedda, var iallefall ikke mange som het det når jeg var liten:)
 
Bra at du har så mange krav på navn! Aldri hatt noen av dine problemer selv med det etternavnet mitt;) søsteren min synes det har vært litt slitsomt at alle har visst hvem man snakket om fordi 'ingen' het det hun het.. Jeg har et litt kjedelig navn, ønsker meg et fint navn til min datter - men det er ganske subjektivt da:D
 
Vi har guttenavn så og si klart, men er helt lost på jentenavn. :S

Vi (les: jeg mest) har et par kriterier.
1. Navnet skal ikke være populært (mitt navn er på topp 15 av mest brukte navn i hele Norge, og på et tidspunkt var vi 3 med samme navn i klassen)
2. Navnet skal ikke måtte staves (Feks. Kaja. Er det med i, j eller y?) (Selv erfart i alle år å måtte si hvordan navnet skrives)
3. Navnet skal ikke inneholde c, x, z, æ, ø eller å. (Og skal kunne sies sånn ca på engelsk. -- ikke så viktig lenger)
4. Kort navn, og at ingen andre heter det sammen med etternavnet. (Jeg blir støtt oppringt og får mail av folk som skal ha kontakt med en av mine tre navnesøster (som jeg vet bor i samme fylke) med samme fornavn og etternavn. Også fått post som ikke er min, og de har fått min)

Mulig jeg er pirkete, men som nevnt har jeg erfart mye med mitt navn (som jeg absolutt liker!!) og vil prøve å unngå at etterfølgere får samme problemene. :p :)
Har det perfekte navnet for deg. Amadea, skulle gjerne brukt det selv, men blir litt voldsomt når vår sønn heter Amadeus :)
 
Vi tenker og tenker! Det er ikke lett :)
 
Hedda er så fint!! Har du noe problemer på engelsk med å stave eller måtte si navnet mange ganger?
Nei ikke egentlig.. blitt litt internasjonalt nå mtp mange serier som har tatt bruk gamle norske navn.. ellers kan jeg si heather som er det engelske navnet for Hedda..:)
 
Nei ikke egentlig.. blitt litt internasjonalt nå mtp mange serier som har tatt bruk gamle norske navn.. ellers kan jeg si heather som er det engelske navnet for Hedda..:)
Synes Emilie også er superfint! Feil bokstav for meg men kanskje som mellomnavn;)
 
Dette var en gøy tråd! Sniker fra november, selv.. Jeg har klar guttenavn, men mannen sliter med å bli enig.. Men føler liksom at jeg skal ha en Aune!

Lyst på et kort, sterkt navn, som ikke "alle" heter, men det MÅ ikke være ytterst sjelden heller.. Og mannen vil det skal være norrønt. OUL på onsdag, mannen sier han ikke vil "krangle" før det :)
 
Back
Topp