Har dere tenkt på navn??

Er på greske guder og gudinner her: har en Adonis og tenker på Apollo når det gjelder gutt. Jente er myyyye vanskeligere ... Heldigvis en stund til Desember også har jeg en datterpå 16 som har noen ideer...

Så gøy med navn innenfor samme tema :)
 
Vi liker Maiken, Julia og Celina... Guttenavn syns vi er kjempe vanskelig! Sønnen vår heter David, og vi kommer ikke på noen andre navn vi liker like godt. Og jeg har guttefeeling... Tips? Vi står helt bom fast, fint om navnet kan uttales på engelsk også :)

Guttenavn som kan uttales på engelsk og passer fint til David:
Jonas
Jonah
Oliver
Jacob
Oscar
Samuel
Isak/Isaac
Elliott
Liam
Felix
Simon
Martin
Matheo
 
Guttenavn som kan uttales på engelsk og passer fint til David:
Jonas
Jonah
Oliver
Jacob
Oscar
Samuel
Isak/Isaac
Elliott
Liam
Felix
Simon
Martin
Matheo
Her var det mange fine navn :)
 
Hva tenker dere om Linus? Synte det er så fint... men passer det når han blir voksen? :/
 
Grim, Gard, Geir, Olve og Knut er favorittene ved gutt.. Alva, Irina og Thale om jente.
 
Hva tenker dere om Linus? Synte det er så fint... men passer det når han blir voksen? :/
Synes Linus er veldig fint, mulig det havner på listen over guttenavn :) Har jentenavnet helt klart, hadde guttenavn og, men det vil vi ikke bruke lengre av diverse grunner
 
Nicolina Emily, eller Emely, var planen om det blir jente. Men ser flere tenker Emily, kanskje et navn i vinden akkurat nå. Så må tenke litt mer på den. Er så vanskelig å bli enig om noe som er fint, passer på engelsk og norsk, og begge liker.
Guttenavn er skikkelig vanskelig denne gangen.
Spent på hva som skjuler seg i magehulen :)
 
Nicolina Emily, eller Emely, var planen om det blir jente. Men ser flere tenker Emily, kanskje et navn i vinden akkurat nå. Så må tenke litt mer på den. Er så vanskelig å bli enig om noe som er fint, passer på engelsk og norsk, og begge liker.
Guttenavn er skikkelig vanskelig denne gangen.
Spent på hva som skjuler seg i magehulen :)
Er så enig! Guttenavn er vanskelig! Vi får vite sikkert kjønn i dag. De har sagt det ser ut som gutt på tidligere ultralyder da. Spent :)
 
Hihi har tenkt på akkurat de samme navna selv Seline og Max Men mannen er ikke enig så vi har kommet på nye navn nå da..☺
 
Vi skal ha jentenavn som begynner på H eller M. Helst være norsk, feks Hedda! Gjerne med mellomnavn! Trenger hjelp.. Mathilde, Mikaela, Hedda, Marianne...
 
Vi skal ha jentenavn som begynner på H eller M. Helst være norsk, feks Hedda! Gjerne med mellomnavn! Trenger hjelp.. Mathilde, Mikaela, Hedda, Marianne...
Vi har ei Mathilde. Veldig fint navn og ikke for mange som heter det :) helene?
 
Vi har guttenavn så og si klart, men er helt lost på jentenavn. :S

Vi (les: jeg mest) har et par kriterier.
1. Navnet skal ikke være populært (mitt navn er på topp 15 av mest brukte navn i hele Norge, og på et tidspunkt var vi 3 med samme navn i klassen)
2. Navnet skal ikke måtte staves (Feks. Kaja. Er det med i, j eller y?) (Selv erfart i alle år å måtte si hvordan navnet skrives)
3. Navnet skal ikke inneholde c, x, z, æ, ø eller å. (Og skal kunne sies sånn ca på engelsk. -- ikke så viktig lenger)
4. Kort navn, og at ingen andre heter det sammen med etternavnet. (Jeg blir støtt oppringt og får mail av folk som skal ha kontakt med en av mine tre navnesøster (som jeg vet bor i samme fylke) med samme fornavn og etternavn. Også fått post som ikke er min, og de har fått min)

Mulig jeg er pirkete, men som nevnt har jeg erfart mye med mitt navn (som jeg absolutt liker!!) og vil prøve å unngå at etterfølgere får samme problemene. :p :)
 
Vi har ei Mathilde. Veldig fint navn og ikke for mange som heter det :) helene?
Åh tror kanskje det blir Mathilde❤️ smelt.. Vil gjerne ha et mellomnavn til, men det trenger ikke begynne på H eller M. Likte Helene også, kanskje Helena men det er litt mindre norsk. Mikaela blir det ikke altså! :p
 
Back
Topp