Har dere pakket fødebagen?

Ikke pakket! :p Har holdt på hele høstferien med å lage Plass her hjemme :p Og vasket alt.. og montert alt.. Rigger opp siste finish litt senere :)
Men, kan vel snart begynne å tenke på innhold i fødebagen å ja… :p Tida går skremmende fort nå!

Nope, og ingen planer om å gjøre det med det første heller (termin 2. januar). Men jeg har begynt å skrive en liste da.

Ikke bjynt og pakke enda men kommer til og gjøre det i løpet av denne mnd i og med at vi nå skal i gang med flytting og styr så tenker jeg at det kan være like så greit og ha den i orden om noe plutselig skulle skje :)

Skal ha med. :Heartblue
Komfortable skifteklær.
Amme bh + innlegg i ull.
Tøfler.
Stelle saker (såpe og sånn).
Gravidputen (liker ikke sykehus putene).
Mobil og lader + høyttaler (ønsker egen musikk under fødselen).
Snacks + noe enkel mat til og ha på rommet som mellommåltid (hadde det sist og det kom veldig godt med).
2-3 heldresser til baby.
Hjemreise sett.
Eget teppe.
En god lue til og bruke på barsel (har ikke sjikkelige luer på sus).

Kommer nokk mer som skal med når jeg faktisk begynner og pakke :)

Ikke begynt, men har kjøpt pakke fra Fødebagen, så har en del på plass. Alt av babytøy er vasket, så slik sett er det klart. Har lest litt hva andre tenker å ha med og kommer nok til å følge en v listene som finner. Er heldig og bor ti minutter fra sykehuset, så ingen krise.

Ikke begynt å pakke enda, men som tredjegangs føler jeg meg ganske rutinert på hva jeg trenger og ikke:joyful: Blir nok å pakke den nærmere slutten av denne måneden. Bor ti minutter unna sykehuset, så det går nok fint uansett.

Har smått begynt på min egen, ettersom fødsel allerede har vært nært forestående én gang tidligere dette svangerskapet :hilarious:

Hittil har jeg puttet oppi
- komfortable klær, inkl. ammesingletter
- ammebh + innlegg (noen engangs og i ull)
- sokker og samboerens boxere som jeg har adoptert
- sandaler
- dorull(!)
Spiselige ting, ladere og andre greier jeg bruker i hverdagen må bare vente. Skal på jakt etter ny morgenkåpe i morgen. Toalettmappe er også påbegynt, men den bor på badet inntil jeg skal dra og får lagt oppi det som brukes nå. Våtservietter, kompresser, leppepomade og div kremer er på plass :wacky:

Nei, men skal gjøre det snart :) 33+0 i dag.
Første gangen pakket jeg med rier, det anbefales ikke. Gang nummer to var den nesten ferdigpakka, men mannen fikk beskjed om å putte i noe mer da jeg hadde rier, det resulterte i at hele gaveposen fra babyshoweren ble med :hilarious: Gang nummer tre føler jeg vi må få til dette.

Min skal inneholde:
-minimum to helskift (og da snakker vi joggedress/løse klær) enda flere truser og sokker
- sandaler (1 til dusj, 1 til forflytning)
- barer/snacks om man blir sulten på natta/utenom måltider
- ammeinnlegg (engangs og ull)
- nattbind/andre bind - ikke alltid sykehuset har den typen man ønsker
- noen kjølebind fra Fødebagen
- purelan, Duphalac, vitaminer
- vurderer BBhugme
- hverdagsstellesaker jeg bruker til vanlig
- lader til mobil, airpods
- ei god drikkeflaske

Til baby:
- to sett klær i 50
- bomullslue og ullue
- hjemmestrikket ullpledd
- våtservietter og noen få bleier i tilfelle behov på hjemturen
- to ulike smokker kokt og klar
- bilstol og bilstolpose (vinter) klar i bilen

Noen tips til gode barselklær? Sist måtte jeg ligge mye i sengen og brukte mye nattskjorten fra sykehuset.
Gjerne komme med konkrete tips hvis du har noen gode tips. Er litt blank og vet ikke om jeg skal gå til innkjøp eller om jeg vil passe klær fra før jeg er gravis osv (feks bukse med høyt liv og strikk)

Noen tips til gode barselklær? Sist måtte jeg ligge mye i sengen og brukte mye nattskjorten fra sykehuset.
Gjerne komme med konkrete tips hvis du har noen gode tips. Er litt blank og vet ikke om jeg skal gå til innkjøp eller om jeg vil passe klær fra før jeg er gravis osv (feks bukse med høyt liv og strikk)
Forrige svangerskap kjøpte jeg noen løse, behagelige, ganske tynne kosebukser fra cubus. Brukte de både som høygravid, da uten å dra de høyt opp, og i barseltiden hvor de satt løst og behagelig.
Kanskje du kan kjøpe en løs og ledig kosebukse/joggebukse, som ikke nødvendigvis er gravidbukse og da kan brukes litt senere også?
Både kappahl, lindex og cubus har mye fint og behagelig loungewear :happy:

Av klær i fødebagen har jeg pakket en romslig gravidtights og en løs og ledig kosebukse, samt et par litt lange singletter og noen myke vanlige cardigan som enkelt kan kneppes opp ved amming, men også brukes videre :) samt en lang god genser som skjuler rumpa og kan brukes til tightsen, dras lett opp ved amming.

Har pakket:)
Har pakket skifteklær til meg
2x body og bukser til baby
2x babyluer
Hentesett
Morgenkåpe
Slippers
Lader til tlf/iPad
Varmeflaske
Toalettmappen står klar i badeskuffen så den legger jeg bare oppi når vi må dra.

Har ikke kjøpt bilstol enda faktisk. Venter egentlig på en som kommer for salg i desember, men det spørs jo om vi rekker det. Den skal i hvert fall stå klar med bilstolposen i bilen når vi drar hjem.

Planlegger en kjapp visitt, så gidder ikke ta med mer. Her går vi for fødsel og rett hjem:hilarious: Hater å være på sykehus..

Last edited:
Anbefaler også Cubus for comfy klær! Denne hadde jeg med i fødebagen i 2017. Morsomt at den er i salg enda. Har min fremdeles, men planlegger å kjøpe minst én til :happy: Tar nok også med/på meg gravid-tights (i bomull, ikke stramme greier), men jeg vet at de allikevel er «stramme nok» til at det blir veldig tydelig at man har på seg den lekre bleia. Ikke at det er noe problem, alle er i samme situasjon, men det gjør noe med følelsen av velvære for min del :hilarious:

Anbefaler også Cubus for comfy klær! Denne hadde jeg med i fødebagen i 2017. Morsomt at den er i salg enda. Har min fremdeles, men planlegger å kjøpe minst én til :happy: Tar nok også med/på meg gravid-tights (i bomull, ikke stramme greier), men jeg vet at de allikevel er «stramme nok» til at det blir veldig tydelig at man har på seg den lekre bleia. Ikke at det er noe problem, alle er i samme situasjon, men det gjør noe med følelsen av velvære for min del :hilarious:
Det er den buksa jeg snakket om, hehe! :D utrolig behagelig.

Takk for tips. Disse har jeg hatt selv en gang! Visste ikke de fortsatt var til salgs :D

De der er magiske! Har to som jeg kjøpte til fødsel i 2021, de blir med denne gangen også <3

Korleis er dei i størrelsen? Tipper eg hadde kjøpt str.40 dersom det stod slike størrelser. Eg er 174cm og for øyeblikket 75-76 kg...

Ville gått for L om du ellers hadde kjøpt 40. Det skal være tilsvarende størrelse. Også er vel Cubus kjent for å ha klær som er mer «true to size» sammenliknet med f.eks. H&M som ofte er litt smått. :happy:

Ville gått for L om du ellers hadde kjøpt 40. Det skal være tilsvarende størrelse. Også er vel Cubus kjent for å ha klær som er mer «true to size» sammenliknet med f.eks. H&M som ofte er litt smått. :happy:
Takk for svar

Har hentet bagen opp fra kjelleren og lagt toalettmappa med innhold opp… and that’s it :hilarious: har skrevet liste, men bruker en del av klærne jeg har tenkt og hatt med enda, såååå enten må jeg kjøpe nytt som jeg ikke har tenkt og brukt før fødsel/barsel eller så får jeg pakke når det begynner. Min første fødsel tok 37,5t så noe sier meg at jeg har god tid:wacky:

Har hentet bagen opp fra kjelleren og lagt toalettmappa med innhold opp… and that’s it :hilarious: har skrevet liste, men bruker en del av klærne jeg har tenkt og hatt med enda, såååå enten må jeg kjøpe nytt som jeg ikke har tenkt og brukt før fødsel/barsel eller så får jeg pakke når det begynner. Min første fødsel tok 37,5t så noe sier meg at jeg har god tid:wacky:
Litt sånn her også, klærne er jo i bruk :joyful:

Back
Topp