Har dere gått opp mye til nå?

20+1 og er tilbake på startvekt.
 
22+1 og 1 kg...sammenlignet med sist svangerskap hadde jeg gått opp 7 kg i uke 22, så litt mindre enn sist, håper å holde meg unna den store oppgangen jeg hadde sist, da tippa jeg 100 før jenta ble født, og det var tungt både fysisk og psykisk...:p
 
19+2 nå, og den siste uka har vekta vært stabilt høyere enn det området vekta lå i like før graviditeten. Ca 1.5 kilo opp, tenker jeg. Men hvor mye man går opp, henger vel en del sammen med hva man starter på?
 
19+2 nå, og den siste uka har vekta vært stabilt høyere enn det området vekta lå i like før graviditeten. Ca 1.5 kilo opp, tenker jeg. Men hvor mye man går opp, henger vel en del sammen med hva man starter på?

Ka tenkjer du på med at vekta heng sammen med kva ein starta på?

Hadde fin bmi før eg vart gravid, men sia eg har vore så dårlig ligg eg forsatt 2-3 kg i minus. Stressa ikkje sia det har vore slik før og. Formen er litt bedre no, så satsa på at kg kjem jevnt på framover. Kjenner det skal bli litt godt å legge på seg no, sia det er ein liten i magen.
 
Beklager, litt utydelig formulert... Jeg tenkte på de tabellene som viser at de som har lav kroppsvekt i utgangspunktet i snitt går opp flere kg i løpet av svangerskapet, enn de som har høyere startvekt.

Dette er uansett bare i snitt, og bare én av mange variabler som spiller inn for den enkelte. Kvalme/matlyst, helse/mulighet til å være aktiv, ulik vektøkning i de ulike delene av svangerskapet, etc etc vil også ha stor innvirkning.

Hovedpoenget mitt var kanskje at det å sammenligne vektendring bare har verdi som underholdning - i beste fall. Ingen standard å følge, og generelt ingen grunn til bekymring om man ligger over/under de andre. :)
 
Beklager, litt utydelig formulert... Jeg tenkte på de tabellene som viser at de som har lav kroppsvekt i utgangspunktet i snitt går opp flere kg i løpet av svangerskapet, enn de som har høyere startvekt.

Dette er uansett bare i snitt, og bare én av mange variabler som spiller inn for den enkelte. Kvalme/matlyst, helse/mulighet til å være aktiv, ulik vektøkning i de ulike delene av svangerskapet, etc etc vil også ha stor innvirkning.

Hovedpoenget mitt var kanskje at det å sammenligne vektendring bare har verdi som underholdning - i beste fall. Ingen standard å følge, og generelt ingen grunn til bekymring om man ligger over/under de andre. :)

Heilt enig med deg, lurte berre litt kva du meinte Har ikkje høyrt om dei tabellane, så då skal eg sjekke ☺️

Er litt opptatt av dette, då eg har vore veldig kvalm med alle barna, har ete sundt og vore så aktiv som eg har klart. Likevel har barna blitt store ved fødsel. Fått vite at han i magen og blir stor, trass at eg har ete sundt og er i minus på vekt. Tok dette opp med jordmor på ul, og ho meinte at barna mine genetisk vart store sia eg er normalvektig og relativt høg.
 
Back
Topp