Håpet om Vårt Gull nr 2❤️Gravid❤️

4+4 og det nærmer seg ny uke! Er veldig redd for denne og neste uke, men har greid å holde meg forholdsvis rolig enda. Lurer på å ta hcg prøver neste uke når jeg har første time med lege. Andre som har erfaring med det i uke 5?

Her er hvertfall dagens test, fargen er noe annerledes da det er annet serienummer ser jeg. Men syns det er en fantastisk fin strek fordi :Heartred
Fikk tatt hcg prøver pga små blødninger, så hadde måling uke 5+6 og 6+1. første kom på 18161 og andre 26139. Er i uke 25 nå :Heartred
 
4+5 og testen er enda finere enn i går! Lurer på når jeg skal driste meg til en digital igjen :love7
 

Vedlegg

  • 20231116_055833.jpg
    20231116_055833.jpg
    1,4 MB · Visninger: 21
  • 20231116_055815.jpg
    20231116_055815.jpg
    1,6 MB · Visninger: 22
Denne morgenen tok jeg en råsjans!
4+6 og 19 dpo så fikk jeg dette :love7 denne fredagen kunne ikke startet bedre!
Nå er jeg ferdig testet og kan se frem til tidlig ultralyd 8 desember. Jeg har vært gravid 6 ganger, men har bare kommet til 3+ én gang tidligere og da holdt det til mål :Heartred
I tillegg kan jeg ikke klage på denne testrekken heller!
 

Vedlegg

  • 20231117_043729.jpg
    20231117_043729.jpg
    1,3 MB · Visninger: 29
  • 20231117_044102.jpg
    20231117_044102.jpg
    1,6 MB · Visninger: 29
  • 20231117_045752.jpg
    20231117_045752.jpg
    1,7 MB · Visninger: 29
5+0 :Heartred
Det er stort å komme til ei ny uke, for oftes så har jeg mistet før uke 5 og jeg sitter nå med en ekstrem takknemlighet. Det er jo langt igjen til en tidlig ultralyd, 20 dager. Men jeg er så glad for hver dag som går. Fortsatt redd for å ha troen, samtidig som jeg har den litt. Nå vil dagene fremover gå fort tror jeg, det er mye å ordne i førjulstiden. Så tenker det også vil hjelpe på tankespinn.

Måtte i går ta av pulsklokka da jeg plutselig fikk fall i pulsen. Etter litt panikk, redsel og googling kom jeg på at det var også grunnen til at den måtte av i svangerskapet med mini:hilarious: Trenger ikke ha noe som jeg vet skaper stress!

Har jo 2 make sure tester igjen, og jeg må jo selvfølgelig ta de:hilarious:

Har også lagd en foreløpig oversikt over milepæl fremover :love7

18 nov ⭐️ 5 uker
21 nov ⭐️ første legetime
25 nov ⭐️ 6 uker
8 des ⭐️ TUL hos privat gyn (7+6)
6 Jan ⭐️ 12 uker
12 Jan ⭐️ 2.trimester
 

Vedlegg

  • 20231118_050318.jpg
    20231118_050318.jpg
    1,4 MB · Visninger: 16
  • 20231118_050416.jpg
    20231118_050416.jpg
    1,6 MB · Visninger: 18
5+3 og første legebesøk

Min fastlege har vært ærlig på at svangerskapskontroller er ikke noe han gjør så ofte, men siden min jm ikke hadde tid før jul så måtte han bare trå til :hilarious:
Fikk hvertfall sendt henvisning til tul og nipt. Så venter nå i spenning der:wacky:
Vi tok også hcg måling, og skal ta ny torsdag morgen. Har mistet flere ganger så han tenkte det var greit :happy:

Mistenker også at han ga meg et utdatert helsekort for gravide, noe som han sa jeg kunne fylle ut selv siden jeg var kjent med det:hilarious: For det er fortsatt blått ja? Ikke lilla, er hvertfall blått det man kan laste ned på nett:wtf: så jeg får heller få et nytt med hun private gynekologen jeg skal til :angelic:

18 nov ⭐️ 5 uker
21 nov ⭐️ første legetime

25 nov ⭐️ 6 uker
8 des ⭐️ TUL hos privat gyn (7+6)
6 Jan ⭐️ 12 uker
12 Jan ⭐️ 2.trimester
 
Ja, eller det er ett ark med print på begge sider om det er det du mener? :hilarious:
Yes det jeg mener, bare fryktelig dårlig forklart :hilarious: da har jeg fått en tidligere versjon, som jeg tenkte meg. Han visste jo heller ikke hvor han fant disse arkene :hilarious: Men da skal jeg informere legekontoret I morgen tidlig under blodprøve på det. :bag:
 
Yes det jeg mener, bare fryktelig dårlig forklart :hilarious: da har jeg fått en tidligere versjon, som jeg tenkte meg. Han visste jo heller ikke hvor han fant disse arkene :hilarious: Men da skal jeg informere legekontoret I morgen tidlig under blodprøve på det. :bag:
Neida, jeg er litt treg innimellom så det kan like gjerne ha vært det :hilarious:
Hahah det tror jeg ikke legen min vet heller:hilarious:
God plan! Lykke til!
 
Svar på hcg prøven min i går 5+3 og 23 dpo var på 11405! Tro det i utgangspunktet er bra:shy:
Selvfølgelig har jeg googlet opp og ned og i rundt, men jeg vet jo og at det er stigningen som teller :hilarious: Men når man først er hjemme fra jobb så må man jo gjøre noe. Jeg har aldri tatt hcg prøver når det har gått bra før, så dette er jo en ny vending :love7 jaja skal jo inn i morgen å ta ny prøve, så det endelig svaret får jeg på fredag. Det er bare sååå lenge til:hilarious:
 
Svar på hcg prøven min i går 5+3 og 23 dpo var på 11405! Tro det i utgangspunktet er bra:shy:
Selvfølgelig har jeg googlet opp og ned og i rundt, men jeg vet jo og at det er stigningen som teller :hilarious: Men når man først er hjemme fra jobb så må man jo gjøre noe. Jeg har aldri tatt hcg prøver når det har gått bra før, så dette er jo en ny vending :love7 jaja skal jo inn i morgen å ta ny prøve, så det endelig svaret får jeg på fredag. Det er bare sååå lenge til:hilarious:
Det høres jo veldig bra ut. Jeg tok hcg 22dpo og d var den 4.217, så du har mye høyere hcg enn hva jeg hadde :)
 
Det høres jo veldig bra ut. Jeg tok hcg 22dpo og d var den 4.217, så du har mye høyere hcg enn hva jeg hadde :)
Har sett alle variabler iløpet av googlingen min i dag :hilarious: er spent på hvilken stigning jeg vil ha, det er jo den som avgjør ting.

Hvordan er det med deg? Fikk du tul i morgen, eller blir det fredag?
 
Har sett alle variabler iløpet av googlingen min i dag :hilarious: er spent på hvilken stigning jeg vil ha, det er jo den som avgjør ting.

Hvordan er det med deg? Fikk du tul i morgen, eller blir det fredag?
Fredag, kunne fått i morgen tidlig også, men må allerede ekstra tidlig opp for å ha et kurs på jobb, så ble så stress å skulle ta det før det igjen.. Så da blir det fredag kl 12.. skal ta ny hcg også samtidig
 
Fredag, kunne fått i morgen tidlig også, men må allerede ekstra tidlig opp for å ha et kurs på jobb, så ble så stress å skulle ta det før det igjen.. Så da blir det fredag kl 12.. skal ta ny hcg også samtidig
Så bra! Da har du hvertfall noe før helgen :love7 Har det vært mer i dag eller hvordan kjennes det?
 
Så bra! Da har du hvertfall noe før helgen :love7 Har det vært mer i dag eller hvordan kjennes det?
Blør fortsatt litt, men ikke nok til at det kommer noe i trusa.. Har hatt litt stikkinger i magen i dag og i går, men svakt, så vet ikke helt om det bare er sånn det bør være, eller tegn på at noe er galt.. Alt er jo helt normalt liksom :rolleyes:o_O
 
Blør fortsatt litt, men ikke nok til at det kommer noe i trusa.. Har hatt litt stikkinger i magen i dag og i går, men svakt, så vet ikke helt om det bare er sånn det bør være, eller tegn på at noe er galt.. Alt er jo helt normalt liksom :rolleyes:o_O
Jeg håper så for deg at alt er som det skal! Det er jo mange som blør litt uten at det er noe galt. Skal krysse alt jeg har for deg på fredagen :love7
 
Har vært noen hektiske døgn siden sist! Våknet av at jeg blødde neseblod i dag tidlig, håper jeg slipper det i morgen. Dro på jobb med røde øyne i dag og kom hjem i ettermiddag med røde øyne. Så det skal bli godt å få sove i morgen!

Har fått svar på den andre hcg prøven. Fastlegen har jo som sagt ikke mye peiling, annet enn at det er gått opp :wacky: så jeg sendte en melding til gynekologen, og hun svarte. Hun var ikke videre fornøyd med at det hadde blitt tatt hcg prøver :hilarious: Disse prøvene er visst veldig dyre og helt unødvendig for å roe nerver og redsel når man er så "langt" som jeg er nå. Da er det kun ultralyd som gjelder.
Men hvertfall var stigningen bra sa hun :hilarious: så da håper jeg de neste 14 dagene går fort og for da er tid for første ultralyd :Heartred

Hcg 5+3 - 11405
Hce 5+5 - 17055

Håper dere har en fin fredagskveld og får en fin helg :Heartred
 
6+2 :Heartred

Siste uken har bært preg av mye sykdom her i hus, denne helgen ble mannen syk igjen også med over 39 i temp. Pluss mannesyke i tillegg:wacky: Håper jeg og mini slipper unna.

Her går dagene og vi har kommet oss over 6 uker! Venter stadig på time til offentlig tul, ser på HelseNorge at henvisningen er vurdert og jeg skal få time. Men de bruker såå lang tid på å tildele :bag:

Er nå bare 11 dager til første private ul, noe som jeg er så spent på! Er både redd og full av forventning til den timen. Den ene gangen vi har kommet oss over 6 uker har jo resultert i baby, men igjen hvorfor skal jeg være så heldig at det skal sitte allerede nå?

Symptomene er egentlig ganske snille per nå
-Kvalm om jeg ikke spiser på morgenen og jevnt utover dagen
-noe strekninger innimellom
-TRØTT! Sovnet 1930 på sofaen i går
-livmortappen er høy og langt borte (sjekker ikke, men merker det når jeg setter progesteron hver kveld)

Har også kjent antydning til symfysesmerter, så har startet med fysio. Skal til henne igjen i dag!

18 nov ⭐️ 5 uker
21 nov ⭐️ første legetime
25 nov ⭐️ 6 uker

8 des ⭐️ TUL hos privat gyn (7+6)
6 Jan ⭐️ 12 uker
12 Jan ⭐️ 2.trimester

Håper dere får en fin mandag! :Heartred
 
Back
Topp