Håpet om Vårt Gull nr 2❤️Gravid❤️

Forelsketoghåpefull

Gift med forumet
Novemberlykke 2022
Julibarna2024☀️
Tenkte jeg kunne bare ordne meg en liten dagbok mens vi er på vår ferd. Litt for at jeg har en plass å ha mine tanker, opplevelser og ikke minst utblåsninger i en travel hverdag :happy:
Vi har ett felles barn født i oktober 22. Han fikk vi etter 3 SA, så det var veldig gøy når han endelig satt:Heartred Da jeg ble gravid med mini så fikk jeg bruke Lutinus og Albyl-e for å hjelpe kroppen, det var da sendt henvisning om habituell abort. Trengte ikke denne da plutselig.

Planen var at vi skulle gifte oss i 2023 og så prøve på barn nr 2, men plutselig var vi gravide i høst og gleden ble så stor! Jeg startet på med begge støttemedisiner som tidligere, men desverre så mistet vi denne gangen også. Det var så vondt! Jeg hadde så troen på at det skulle gå bra denne gangen, både fordi jeg gikk på medisiner og fordi kroppen visste hva den skulle gjøre. Kroppen brukte ekstremt lang tid på å begynne aborten og bli ferdig, hcg sank omtrent ikke.

Vi har jo nå bestemt oss for å utsette bryllupet og heller få ett barn til først! Så datoer og bookinger er flyttet! Og brudekjolen er hengt på boden:wacky: og den skal jeg inn igjen, for den er SMASHING og dyr:hilarious:

Før vi startet prøvingen var jeg hos en privat gyn. Gikk igjennom historien og da syns hun det var tåpelig at jeg skulle starte med progesteron ved positiv test og ikke etter el, da jeg sliter med kort lutealfase (10dager).
Så planen er nå at jeg tar progesteron etter El og frem til uke 7-8, da skal jeg over på en annen type. Om jeg blir gravid selvfølgelig :angelic: og Albyl-e fra positiv g-test.

Er i PP1 nå og det har jo ikke blitt klaff, skal ta progesteron i kveld. Og om g-test fortsatt er negativ i morgen kveld så stopper jeg. Er 12 dpo i dag, og ved alle 5 graviditeter har jeg fått positiv test før 10dpo. Men nå har jeg i det minste en lengre lutealfase, og det skal jeg være glad for :hilarious:

Dette ble visst litt lengre enn jeg hadde planlagt, men da trenger jeg en plass å lufte meg da:angelic:

Håper dere har en fantastisk fin kveld :Heartred
 
Så trist med spontanaborten! Håper det blir snarlig klaff med en terminspire :Heartred
Godt lutealfasen blir lengre på prog, så får spira tid til å grave seg ned!! :)
 
Tatt den siste blanke testen nå for denne runden. Kommer ikke til å ta mer progesteron nå, så siste var i går kveld. Er spent på når mensen vil komme. Noen med erfaringer?

Bestilte i går kveld påfyll av el-tester og godt med g-tester! For vi regner vel med at denne testetøsa skal drive med dårlig innflytelse neste pp også vel?:dance011:dance018:laughing001
 

Vedlegg

  • 20231012_162335.jpg
    20231012_162335.jpg
    1,3 MB · Visninger: 39
Tatt den siste blanke testen nå for denne runden. Kommer ikke til å ta mer progesteron nå, så siste var i går kveld. Er spent på når mensen vil komme. Noen med erfaringer?

Bestilte i går kveld påfyll av el-tester og godt med g-tester! For vi regner vel med at denne testetøsa skal drive med dårlig innflytelse neste pp også vel?:dance011:dance018:laughing001
Jeg fikk mensen 2-3 dager etter progesteronstopp mener jeg å huske :happy:
Masse lykke til neste pp! :Heartred
 
Ikke så mye å medele herifra enda, venter fortsatt på mensen etter progesteron stoppen. Har fått noen små kviser i dag så tyder på at det nærmer seg! Gleder oss til en ny runde :dance011
 
Da er jeg på CD1 og så deilig å få tr :love7 føler at forrige syklus da er avsluttet og vi kan se på med håp til den neste som kommer.

Jeg har aldri hatt så lang syklus som den forrige, den ble på 31 dager. Og lutealfasen ble på hele 15 dager! Så det må jeg si meg veldig fornøyd med. Bare håper at neste syklus så skal det være en spire som sitter fast i tillegg:cool:
 
Ikke mye å rapportere om her, cd8 og startet med el-testing. Deilig å få dyppet en test i litt tiss igjen :hilarious: Har også fått noe farget utflod i dag, i tidligere sykluser så har dette vært et godt tegn for oss. Men vi får se hva som skjer den neste uka:love7

Ellers prøver jeg å ordne en rutine i hverdagen, merker det er mye å sette seg inn i ny jobb og med en barnehagegutt. Han har nå greid seg 2 uker i barnehagen uten sykdom, vi satser på en uke til! :dance011
 
Endelig er det noe å melde her! :dance011
El-testene har ikke vist så mye denne uka, gikk pittelitt opp i går ettermiddag og i dag fikk jeg denne!! Woopwoop!
Så da er El i morgen :love7
Vi har hele veien kjørt annen hver dag med aksjelegging, så tror det blir perfekt å legge inn i kveld igjen:smiley-angelic001
 

Vedlegg

  • Screenshot_20231028_082658_Premom.jpg
    Screenshot_20231028_082658_Premom.jpg
    540,5 KB · Visninger: 21
Da har jeg entret DPO-LAND :wav

Nå er det bare å holde seg sterk og ikke gå løs på de testene alt for tidlig! Har lyst å holde meg til 10dpo, haha men hvem er det jeg lurer? :laughing021
Hvis jeg greier å holde meg til 8dpo, altså neste mandag. Da blir jeg skikkelig stolt over meg selv!

Regner med at denne uka går raskt unna, i morgen blir mini hele 1 år! Jeg kan ikke fatte at det er ett år siden han beriket livene våre :Heartred I helgen vil det være selskap både lørdag og søndag, så dagene kommer til å fly unna, så det er håp at jeg kan holde meg til mandag:wacky:

Er dog fornøyd med el-testene denne gangen, håper vi traff med aksjene:smiley-angelic001
 

Vedlegg

  • Screenshot_20231030_054707_Premom.jpg
    Screenshot_20231030_054707_Premom.jpg
    586,8 KB · Visninger: 17
Jadda da har jeg åpnet denne runden med tester, og det var så deilig å putte strimmelen i litt tiss! :laughing021 6dpo og hvite tester, let the game begin! :cool:
 

Vedlegg

  • 20231104_091500.jpg
    20231104_091500.jpg
    1,3 MB · Visninger: 27
Da er jeg på CD1 og så deilig å få tr :love7 føler at forrige syklus da er avsluttet og vi kan se på med håp til den neste som kommer.

Jeg har aldri hatt så lang syklus som den forrige, den ble på 31 dager. Og lutealfasen ble på hele 15 dager! Så det må jeg si meg veldig fornøyd med. Bare håper at neste syklus så skal det være en spire som sitter fast i tillegg:cool:
Hva tok du? Crinone? Jeg har fått det. Stod på pakken «fra positiv graviditetstest», men da får jeg jo ikke bukt med den korte lutealfasen om TR kommer 9dpo. Har gått all in denne pp’en før det dukket opp informasjon som gjør at jeg bør se meg om etter en annen jobb så nå tør jeg ikke å håpe og droppet Crinone :sad015
 
Hva tok du? Crinone? Jeg har fått det. Stod på pakken «fra positiv graviditetstest», men da får jeg jo ikke bukt med den korte lutealfasen om TR kommer 9dpo. Har gått all in denne pp’en før det dukket opp informasjon som gjør at jeg bør se meg om etter en annen jobb så nå tør jeg ikke å håpe og droppet Crinone :sad015
Nå skal jeg bruke Utrogestan fra El. Tidligere skulle jeg bruke Lutinus ved positiv test, og med en 10dagers lutealfase så fikk jeg en baby da. Så det er mulig :Heartred

Jeg dro til en privat gyn nå, så er veldig glad hun hadde tid og hørte på meg:love7 du kan jo evt ringe å høre om det du og?

Åååh nei det må være utrolig kjedelig! Redd for hva en ny jobb kan si med en evt graviditet?
 
Nå skal jeg bruke Utrogestan fra El. Tidligere skulle jeg bruke Lutinus ved positiv test, og med en 10dagers lutealfase så fikk jeg en baby da. Så det er mulig :Heartred

Jeg dro til en privat gyn nå, så er veldig glad hun hadde tid og hørte på meg:love7 du kan jo evt ringe å høre om det du og?

Åååh nei det må være utrolig kjedelig! Redd for hva en ny jobb kan si med en evt graviditet?
Så bra du ble hørt :Heartred Virker det på ulik måte eller er det deg samme? Fungerte ikke Lutinus for deg eller hvorfor har du byttet?

Har også blitt gravid uten medisiner tidligere, men tenker at sannsynligheten er mindre.

Ja. Vet man ikke har lov til å diskriminere, men det er lett å gjøre likevel.. :bag::banghead:
 
Så bra du ble hørt :Heartred Virker det på ulik måte eller er det deg samme? Fungerte ikke Lutinus for deg eller hvorfor har du byttet?

Har også blitt gravid uten medisiner tidligere, men tenker at sannsynligheten er mindre.

Ja. Vet man ikke har lov til å diskriminere, men det er lett å gjøre likevel.. :bag::banghead:
Utrogestan er samme opplegg som Lutinus, bare et sterkere medikament.

Lutinus fikk jeg bare fra en lege fra sykehuset ved positiv test, ingen jeg hadde møtt. Bare en lege min fastlege har snakket med:bag: Men det funket jo da jeg gikk med sønnen min.

Men som den private gyn sa så er det jo ikke vits med progesteron ved positiv test når det er lutealfasen som trenger litt ekstra hjelp. Har også vært gravid 5 ganger, fullgått én gang. Så hennes plan er å gi meg Utrogestan frem til uke 7, da dette er et sterkere medikament. Så skal jeg ved en graviditet over på Lutinus frem til uke 12:happy:
Var det forståelig? Ellers må du bare spørre igjen:love7

Ja det er sikkert lett å diskriminere uten at man helt skal i slike sammenhenger tror jeg. Derfor er jeg glad jeg skiftet jobb innad i kommunen nå i høst bare, da er det ikke ny prøvetid eller noe.
 
Back
Topp