Håpet om nummer to

4DPO

Helgen kom og helgen gikk. Synes egentlig jeg/vi har vært veldig flinke til å fokusere på andre ting. Lørdag leverte vi mini hos mine foreldre og dro på en liten shoppingrunde. Veldig koselig å gå sammen med en kaffekopp i hånda, skravle, titte på juleutstillinger og få ordna litt småting som ikke er så enkelt med en treåring på slep. Da vi kom hjem ble det litt romstering i heimen før vi laget vår egen tapas. Oliven, fylte paprika, spekeskinke, oster, kjeks, marmelade og et lite glass vin til :Heartred

Jeg pleier alltid å pynte huset i ulike trinn, jeg tar aldri alt på en gang. Det begynte forrige helg med utelysene og denne helgen pakket jeg ned alt av pynt som har med alle andre årstider å gjøre og begynte å ta ut litt småting. Har byttet til røde gardiner i spisestua, lampa over spisestua har fått på plass girlander med granbar, kongerøkelsen er på plass i stua og en av julestjernene er på plass i stua. Neste helg kommer resten av pynten med unntak av juletreet, det sparer vi til helgen før jul. Vanligvis lille julaften, men siden vi skal jobbe helt frem til og med lille julaften så passer det mye bedre å ta helgen i forveien :happy:

Nå som kvelden kommer kjenner jeg helt klart på en del nerver og følelser med tanke på morgendagen. Uansett hva som skjer så får vi i det minste vite om vi går videre til neste trinn eller om det stopper her. Vi håper og håper og krysser alt vi har for at tlf ikke ringer i morgen, samtidig prøver jeg å være forberedt på det verste. Spørs om jeg får sove så mye i natt, men pytt pytt, sove kan jeg gjøre seinere :laughing002
Høres ut som en koselig helg! Ikke lett å sove godt dagen før sånn spennende dager, men man klarer seg som du sier og får heller hente seg inn igjen, med en liten lur på sofaen. Masse lykke til imorgen - keep us posted :Heartred

Klinikken ringte, det blir ikke noe innsett i dag :crybaby2

Åneeeei, så utrolig trist, kjære du:sad002 Fryktelig vondt og leit når det ikke går veien❤️ Sender mange trøsteklemmer din vei:hug013:Heartred

Utviklingen hadde stoppet i helgen så det var ikke noe blasto å sette tilbake. Jeg var på vei ut fra barnehagen etter å ha levert mini da tlf kom. Hun prøvde selvfølgelig å være både hyggelig og medfølende, men jeg var ikke veldig mottakelig kjente jeg. Det er noe med å snakke med en fremmed på tlf mens tårene renner, jeg setter pris på omtanken, men det er ikke deg jeg vil eller trenger å prate med nå. Mannen kom rett hjem så fort han kunne dra fra jobb så jeg har grått inn i genseren hans en god stund nå. Jeg var forberedt på dette, men det gjør vondt likevel. Dette skal ikke ta fra oss håpet :Heartred samtidig må jeg nok bearbeide litt nå.

Det blir uansett ikke noen ny runde stimulering før etter nyttår, men jeg kommer til å kjøre på med Letrozol og Progynova i mellomtiden. Aller mest fordi mine naturlige sykluser har en tendens til å bli så himla lange og jeg klarer liksom ikke se for meg at kroppen hopper rett i el-modus etter en stimuleringsrunde.

Utviklingen hadde stoppet i helgen så det var ikke noe blasto å sette tilbake. Jeg var på vei ut fra barnehagen etter å ha levert mini da tlf kom. Hun prøvde selvfølgelig å være både hyggelig og medfølende, men jeg var ikke veldig mottakelig kjente jeg. Det er noe med å snakke med en fremmed på tlf mens tårene renner, jeg setter pris på omtanken, men det er ikke deg jeg vil eller trenger å prate med nå. Mannen kom rett hjem så fort han kunne dra fra jobb så jeg har grått inn i genseren hans en god stund nå. Jeg var forberedt på dette, men det gjør vondt likevel. Dette skal ikke ta fra oss håpet :Heartred samtidig må jeg nok bearbeide litt nå.

Det blir uansett ikke noen ny runde stimulering før etter nyttår, men jeg kommer til å kjøre på med Letrozol og Progynova i mellomtiden. Aller mest fordi mine naturlige sykluser har en tendens til å bli så himla lange og jeg klarer liksom ikke se for meg at kroppen hopper rett i el-modus etter en stimuleringsrunde.
Det må være veldig vondt :sorry::Heartred Godt mannen din tar vare på deg og at det ikke skal ta fra dere håpet, men ta den tiden du trenger for å gråte fra deg - styrkeklem til deg :Heartbigred

Så utrolig trist! Det er helt grusomt å gå rundt og vente på den telefonen, og ennå verre når den kommer :sorry:

Tusen hjertelig takk for all omtanken alle sammen :Heartbigred Dere er så gode og det er så fint å vite at man ikke står alene!

Jeg sa ikke noe om det til noen, men jeg fikk en følelse på lørdag mens vi var ute på handletur. Kan godt ha vært tilfeldig og jeg som bare leser for mye inn i dette, men jeg fikk et brått kuldegys mens jeg var inne på kjøpesenteret og tankene gikk umiddelbart til varmeskapet nede i Porsgrunn.

Jeg fikk grått meg ferdig i går, og humøret ble betraktelig bedre da mini kom hjem fra barnehagen! For et hjerteplaster hun er :love7 Jeg er så fascinert over dette lille fantastiske mennesket som vi har skapt. Så full av tull og tøys, omsorg og morsomme påfunn.

Jeg har sluttet med cyclogest, så nå venter jeg bare på at tr skal komme. Etter Lutinus har det tatt tre dager vanligvis, så regner med at den kommer ons/tors/fre eller noe sånt.

Hvis tr kommer denne uka blir det nok minst to "pausesykluser" fra IVF. Gitt at Letrozol hjelper til med el og at syklusen blir 28-30 dager da. I så tilfelle kommer tr i romjula og det kan bli vanskelig med åpningstider hos klinikken. Dessuten har jeg fått beskjed om at jeg skal reise både til Filippinene og Canada i januar :smiley-bounce022 Da blir det vanskelig å time IVF i samme mnd i tillegg. Men jeg elsker å reise, så dette har nok psyken bare veldig godt av. Immunforsvaret kommer i alle fall til å juble over litt påfyll av D-vitamin!

Last edited:
PP14, CD1

Så kom tr endelig. Det er så kjipt å være i den venteperioden frem til mensen når du vet med 100% sikkerhet at det ikke ble noe denne runden. Jeg har mildt sagt vært litt frustrert de siste dagene. Man står liksom på stedet hvil, får ikke satt strek og begynt med blanke ark… Det betyr at jeg begynner å tempe igjen i morgen, kan begynne med Letrozol på tirsdag og forhåpentligvis finne en LH økning i løpet av de neste to ukene :smiley-angelic001

I dag har jeg gått hele dagen i pysj faktisk :laughing002 Det ble en litt tøffere syklusstart enn vanlig, har hatt så syke menssmerter i dag! Heldigvis har jeg hatt litt tid alene hjemme i dag til å bare ordne kalender til mini og ellers bare ligge i fosterstilling. Har tatt både Ibux og Paracet, så det har hjulpet veldig, men jeg ble litt «tatt på senga» av hvor vondt det ble :laughing002 Nå er i allefall kalenderen på plass og mini gleder seg veldig til første pakke i morgen :Heartred Nå er også all julepynten oppe, bortsett fra juletreet da, det må vente noen uker til.

Ble veldig glad da jeg oppdaget at denne syklusstarten passer veldig bra med en planlagt kjærestetur nå i desember! Vi har fått barnevakt en langhelg og skal reise bort fra torsdag til søndag som blir fra CD12-15 :Heartred Det skal bli så fint med en hel langhelg til bare oss to! Også er det så klart himla praktisk hvis el blir rundt den tiden.

Helt enig med at ventetiden til TR er frustrerende, men når TR kommer så pleier humøret å snu, ny syklus og nye sjanser :smiley-angelic001:Heartred Høres fantastisk ut med kjørestetur og EL samtidig, da er man jo i godt humør og «villig» hele tiden :hilarious::Heartred

Helt enig med at ventetiden til TR er frustrerende, men når TR kommer så pleier humøret å snu, ny syklus og nye sjanser :smiley-angelic001:Heartred Høres fantastisk ut med kjørestetur og EL samtidig, da er man jo i godt humør og «villig» hele tiden :hilarious::Heartred
Jepp, akkurat sånn :hilarious: I dag hører jeg fuglekvitter igjen og er klar for nye utfordringer :smiley-bounce012 Ja, nå gleder jeg meg enda mer til tur! Det skal bli skikkelig koselig uansett å få så masse tid til bare oss to :Heartred Det tror jeg ikke vi har hatt siden vi ble foreldre... I heimen hos oss er jeg stort sett villig hele tiden, det er som regel han som evt. sier nei :hilarious:

PP14, CD3

Da er vi gang med Letrozol igjen. Håper så inderlig at kroppen min klarer å få til el! :smiley-angelic001 Jeg har i alle fall en plan med Letrozol, Progynova og progesteron. Nå er jeg i gang med temping igjen også. Det var en overgang ettersom jeg ikke har tempet siden aug/sept. Skulle egentlig begynne i går, men det glemte jeg, så da ble det i dag. Pytt pytt.

Da klinikken ringte forrige mandag fikk jeg mye å tenke på så jeg fikk ikke med meg om jeg skulle melde fra om mens eller ikke. Tenkte det var greit å være på den sikre siden, så jeg meldte fra om mens i helgen. Jeg skrev: "Hei, jeg husker dessverre ikke om jeg skulle gi beskjed om mens eller ikke etter det avbrutte forsøket vårt, men jeg fikk altså mens i dag. Mvh. Fornavn Etternavn". Fikk svar i går hvor det stod: "Hei! Mens 30/11 er registrert. Det er ikke avklaring på om dere kan få et nytt forsøk her ennå. Dette skal diskuteres i legemøtet før vi kan gi svar her. Ta kontakt igjen i neste uke for svar på dette."

Jeg aner ikke om dette er vanlig praksis og en slags formalitet eller hva det er. Jeg er bare så redd for at de skal avvise oss enda en gang. Jeg gikk litt i krisemodus med en gang, men jeg prøver å være rolig og ikke ta noen sorger på forskudd. Mannen mente at vi må stryke de med hårene hvis de nøler eller avviser oss igjen, men jeg kjenner at jeg er ferdig med å være "snill og oppdragen pike som nikker pent og stryker alle med hårene". Da går vi rett privat, men det blir ikke det siste de hører fra meg.

PP14, CD3

Da er vi gang med Letrozol igjen. Håper så inderlig at kroppen min klarer å få til el! :smiley-angelic001 Jeg har i alle fall en plan med Letrozol, Progynova og progesteron. Nå er jeg i gang med temping igjen også. Det var en overgang ettersom jeg ikke har tempet siden aug/sept. Skulle egentlig begynne i går, men det glemte jeg, så da ble det i dag. Pytt pytt.

Da klinikken ringte forrige mandag fikk jeg mye å tenke på så jeg fikk ikke med meg om jeg skulle melde fra om mens eller ikke. Tenkte det var greit å være på den sikre siden, så jeg meldte fra om mens i helgen. Jeg skrev: "Hei, jeg husker dessverre ikke om jeg skulle gi beskjed om mens eller ikke etter det avbrutte forsøket vårt, men jeg fikk altså mens i dag. Mvh. Fornavn Etternavn". Fikk svar i går hvor det stod: "Hei! Mens 30/11 er registrert. Det er ikke avklaring på om dere kan få et nytt forsøk her ennå. Dette skal diskuteres i legemøtet før vi kan gi svar her. Ta kontakt igjen i neste uke for svar på dette."

Jeg aner ikke om dette er vanlig praksis og en slags formalitet eller hva det er. Jeg er bare så redd for at de skal avvise oss enda en gang. Jeg gikk litt i krisemodus med en gang, men jeg prøver å være rolig og ikke ta noen sorger på forskudd. Mannen mente at vi må stryke de med hårene hvis de nøler eller avviser oss igjen, men jeg kjenner at jeg er ferdig med å være "snill og oppdragen pike som nikker pent og stryker alle med hårene". Da går vi rett privat, men det blir ikke det siste de hører fra meg.
Heier på deg :Heartred
Håper de ikke avviser dere :smiley-angelic001

Back
Topp