Håpet om nummer to

CD28

Dette er jo egentlig IKM, men jeg har ikke hatt el enda. Fortsetter med temping og en eltest om dagen. LH er foreløpig så lav at teststreken er så godt som usynlig… Jeg har hørt om flere som får el veldig sent, men likevel klarer å bli gravide, så jeg håper at kroppen setter i gang med et nytt forsøk og klarer å slippe et egg. Tror det mest ekstreme jeg har lest var ei som fikk el på cd90 og faktisk ble gravid!

Jeg har også forberedt et klagebrev til fertilitetsavdelingen i Porsgrunn. Jeg fant faktisk en veileder fra norsk legeforening hvor det står veldig tydelig at lav AMH ikke bør være eneste årsak til avslag, men at det skal foretas en helhetsvurdering. Jeg har også funnet artikler og avhandlinger som viser til gode resultater med blant annet høydose FSH stimulering. Mannen og jeg har skrevet det sammen nå i kveld så jeg sender det av gårde i morgen :nailbiting:

Håper du får EL snart! Og ja, vet om 2 stk her inne som ble gravide på sånn CD90 :hilarious:

Bra! Håper de skjerper seg.

CD30

Blir litt smågal av denne stillstanden. Det skjer jo ingenting... :banghead:El-testene er fortsatt supersvake, tempen stabilt lav, ingen tegn til noe som helst. Blir liksom litt fristet til å bare sette i gang med dobbel dose Letrozol nå for å se om det kan sparke i gang kroppen, men gynekologen var tydelig på at det ikke har noen hensikt. Det er bare så kjedelig å stå på stedet hvil. Hadde heller foretrukket tr så jeg kan starte på nytt. Finnes det noe jeg kan be gynekologen om for å få i gang mensen kanskje?

Spurte min venn chatgpt om det finnes medisiner for å sette i gang mensen, og fikk tilbake at provera kan prøves om man sitter veldig lenge fast i en syklus. Får se om en ukes tid om jeg skal be om en ny time for å eventuelt diskutere om vi kan sette i gang mensen.

Merker at kroppen ikke har det så innmari godt akkurat nå. Jeg får munnsår innimellom, men det er veldig sjeldent. Nå har jeg gått i mer en to uker hvor det ene munnsåret bare avløser det forrige. Plutselig fikk jeg blemmer nedentil for et par dager siden også. Det har jeg ikke hatt på flere år. I går morges våknet jeg med urinveisinfeksjon... Forsøkte å drikke enorme mengder og tisse masse, men i dag tidlig var det bare verre så jeg måtte innom fastlegen på formiddagen som nå har satt meg på antibiotika. Tror det skal bli fint med sommerferie for både kropp og sjel snart! :Heartred

I går postet jeg klagebrevet til Porsgrunn! :bag:Så nå blir det spennende å se hva de kommer tilbake med. Om de velger å stå ved sin avgjørelse etter klagen er de pliktige til å sende saken over til Statsforvalteren. Har et lite håp om at de skal snu og i det minste hjelpe oss med medisinerte sykluser. Jeg er villig til alt!

Det kommer innimellom spørsmål fra andre venner og slikt om ikke vi skal ha en til. Jeg skjønner at de bare er nysgjerrige og ønsker å vise interesse, men for oss er jo temaet et lite vepsebol akkurat nå. Jeg vet liksom ikke hva jeg skal svare. Det svinger mellom avvisning av temaet og fullstendig oversharing... Innimellom har jeg lyst til å lekse opp om at dette er en privatsak som utenforstående ikke har noe med, andre ganger har jeg behov for å lette litt på byrden. Jeg ville aldri spurt om det samme, selv ikke før jeg ble stående i et prøveprosjekt som kanskje ikke blir til noe. Jeg har alltid tenkt at dette med å få barn, eller få flere barn, er en privatsak og om noen ønsker å prate om det så kan de bringe temaet på banen selv.

Gleder meg veldig til fire uker med sommerferie snart! Planlegger og booker alt som må i boks, så det er jo ganske koselig :happy: Det blir Norgesferie på oss, mesteparten av feriebudsjettet gikk i år til vedlikehold av hus. Når årets vedlikehold og forbedringer er i boks har det gått med rundt 120-150 000. Vasking og maling av hus, utskifting av råtten kledning, utskifting av vinduer, ny smart varmtvannsbereder, ny dusj, ny oppvaskmaskin, pussing og oljing av plattinger og veranda... Men vi skal kose oss med Norgesferie! Camping, sykkelturer, Dyreparken, fjelltur og forhåpentligvis mange fine dager på stranda :Heartred

Vedlegg

• IMG_5323.jpeg
    IMG_5323.jpeg
    207,9 KB · Visninger: 31
CD36

Enda en uke og egentlig ikke veldig mye som skjer her altså. Det kan være noe på gang med tanke på el, men med vekt på at det KAN være... Vanskelig å vite hva kroppen gjør og hvor den er i denne syklusen, men i går fikk jeg plutselig mer utflod enn jeg pleier, det var kremete, men betydelig mer enn det som er vanlig for meg. Og i dag har jeg helt klart eggehvitte :woot: Var nettopp på do og det kom en skikkelig klatt med eggehvitte på papiret - det kan jeg aldri huske å ha opplevd før! Dessuten er jeg så kåt i dag atte fy. Jeg vil bare hjem og rive av mannen klærne :nailbiting:Meeen vi må nok vente til mini har lagt seg.

Jeg har ikke tempet eller testet på lørdag eller søndag siden vi var bortreist og jeg har delt seng med mini. Tempet igjen i dag morges og tempen ser ut til å fortsatt være lav, så om det er noe på gang, har det forhåpentligvis ikke skjedd enda. Skal prøve å ikke legge for mye i disse "tegnene", men jeg skal helt klart ta en el-test når jeg kommer hjem. Gj;r mitt beste nå på å mentalt forberede meg på at det kanskje ikke blir positiv test, tror det er lurt å være edruelig i håpet så jeg ikke blir altofr skuffet om det ikke blir noen avklaring.

Gleder meg enormt til sommerferie etter jobb på fredag! Fire uker med helt av! Håper at det da blir lettere å finne på artige ting så jeg glemmer prøverbobla litt. Da vi var bortreist i helgen fikk jeg en skikkelig etterlengtet pause. Bare koste oss og nøt sola, havet og masse is. Fikk skikkelig påfyll både fysisk og mentalt av å puste inn sjøluft, sole meg, bade og bare leve i nuet.

Last edited:
El-testene var ikke skuff! Det er helt klart noe på gang :happy: Aksjer er selvfølgelig lagt og det blir nok en ny runde så ofte vi får til i dagene fremover. Spent på tempen nå da! Blir spennende å se om jeg faktisk slipper et egg, men det regner jeg med at tempen gir svar på om et par dager. Skal prøve å ikke hoppe i taket enda, har jo allerede hatt en sånn lurerunde denne syklusen.

Vedlegg

• IMG_5331.jpeg
    IMG_5331.jpeg
    563,8 KB · Visninger: 34
  • IMG_5332.jpeg
    IMG_5332.jpeg
    555,5 KB · Visninger: 35
  • IMG_5333.jpeg
    IMG_5333.jpeg
    834,1 KB · Visninger: 32
Ser ut til at testen er negativ i dag, men jeg fortsetter å teste utover dagen i tilfelle den svinger opp igjen. Ingen temphopp, men den er på en "stigende trend" så nå er jeg spent på å se om det kommer et kryss :nailbiting:

Vedlegg

• Tests.png
    Tests.png
    1,5 MB · Visninger: 34
  • IMG_5336.jpeg
    IMG_5336.jpeg
    190,1 KB · Visninger: 32
CD38

Regner meg som 1 DPO i dag. Tempen steg enda litt i dag og da jeg discarded tempen fra forrige torsdag, ser trenden bedre ut. Forrige torsdag forsov jeg meg skikkelig og da blir min temp veldig høy, så jeg fikk et unaturlig hopp der. Regner med at FF setter et kryss snart. ChatGPT er enig med meg i at jeg hadde el i går.

MEN jeg fikk digipost fra fertilitetsavdelingen i Porsgrunn i dag morges! DE HAR OMGJORT AVSLAGET!!!!!! :excited001:smiley-bounce016

Jeg skal få time der over sommeren! Jeg vet at dette ikke løser alle problemer, men det føles så sabla bra å ta kampen mot et sykehus og faktisk vinne frem!

Vedlegg

• IMG_5345.jpeg
    IMG_5345.jpeg
    194,6 KB · Visninger: 26
CD38

Regner meg som 1 DPO i dag. Tempen steg enda litt i dag og da jeg discarded tempen fra forrige torsdag, ser trenden bedre ut. Forrige torsdag forsov jeg meg skikkelig og da blir min temp veldig høy, så jeg fikk et unaturlig hopp der. Regner med at FF setter et kryss snart. ChatGPT er enig med meg i at jeg hadde el i går.

MEN jeg fikk digipost fra fertilitetsavdelingen i Porsgrunn i dag morges! DE HAR OMGJORT AVSLAGET!!!!!! :excited001:smiley-bounce016

Jeg skal få time der over sommeren! Jeg vet at dette ikke løser alle problemer, men det føles så sabla bra å ta kampen mot et sykehus og faktisk vinne frem!
Omg!!! Yay!!!! Det lønner seg virkelig å være litt på! Bra jobba :Heartred

CD38

Herregud, så fantastisk, kjære du :dance011 :smiley-bounce012:gen014:happy093.For både dpo-land og at avslaget var omgjort:hug007:love017 Håper og muligheter, sier jeg:talk017:love7:Heartred

Nå skjønner jeg ikke noe… Sendte mail til den private gynekologen på mandag og informerte om at jeg antagelig kom til å få eggløsning. La ved bilder av tester og temp og alt. Gjentok at vi hadde snakket om at jeg kunne ha nytte av progesteron for å forlenge den litt korte lutealfasen min og spurte veldig pent om ikke han kunne skrive ut en resept på progesteron til meg. Fikk svar i ettermiddag:

Hei, det går fint.
Forsøk Progynova (østrogen) i 14 dager eller frem til neste menstruasjon. Resepten er klar.

Lykke til!

Hvor vanskelig skal det egentlig være å få progesteron? Satt og leste pakningsvedlegget til Progynova nå og det kan jo ikke være riktig at jeg skal ta dette? Det står veldig tydelig at du ikke skal ta det om du er gravid og om du blir det skal du slutte umiddelbart og kontakte lege…

Jeg har svart han tilbake og bedt om en forklaring. Kommer ikke til å ta disse pillene med mindre han gir meg en veldig god grunn.

Ser bra ut- får du krysset imorgen :dance011 Det er så utrolig tilfredsstillende:knegg::smiley-bounce012

Nå skjønner jeg ikke noe… Sendte mail til den private gynekologen på mandag og informerte om at jeg antagelig kom til å få eggløsning. La ved bilder av tester og temp og alt. Gjentok at vi hadde snakket om at jeg kunne ha nytte av progesteron for å forlenge den litt korte lutealfasen min og spurte veldig pent om ikke han kunne skrive ut en resept på progesteron til meg. Fikk svar i ettermiddag:

Hei, det går fint.
Forsøk Progynova (østrogen) i 14 dager eller frem til neste menstruasjon. Resepten er klar.

Lykke til!

Hvor vanskelig skal det egentlig være å få progesteron? Satt og leste pakningsvedlegget til Progynova nå og det kan jo ikke være riktig at jeg skal ta dette? Det står veldig tydelig at du ikke skal ta det om du er gravid og om du blir det skal du slutte umiddelbart og kontakte lege…

Jeg har svart han tilbake og bedt om en forklaring. Kommer ikke til å ta disse pillene med mindre han gir meg en veldig god grunn.
Vent hva?!?! Det må du jo absolutt ikke ta nå! Alvorlig feil av gyn!

Vent hva?!?! Det må du jo absolutt ikke ta nå! Alvorlig feil av gyn!
Var akkurat det jeg også tenkte, men jeg prøver å være litt obs på at han er eksperten og ikke jeg, så det kan jo hende han har en god grunn? Jeg skrev dette til han i går:

Jeg fikk bare lyst til å følge opp kjapt – jeg er litt bekymret for at det er progesteron jeg egentlig trenger for å forlenge lutealfasen, da den ofte bare er 8–9 dager hos meg. Er det en spesiell grunn til at jeg bør forsøke østradiol i stedet for progesteron?

Jeg ser at jeg hadde et godt progesteronnivå i blodprøven sist, men jeg vet jo ikke hvor lenge nivået holder seg oppe. Har du mulighet til å i tillegg skrive ut Lutinus, Cyclogest eller et annet progesteronpreparat jeg kan bruke?

Jeg vil gjerne gjøre alt jeg kan for å gi kroppen best mulig støtte nå som jeg endelig har hatt en (veldig sen) eggløsning.

Back
Topp