Håpet om nummer to

CD10

Har så godt som ikke-eksisterende nivåer av LH tydeligvis, men en topp kan jo likevel komme brått på og jeg vet det er tidlig. Håper bare så inderlig at det kommer før jeg reiser neste søndag :nailbiting: Alternativt at toppen drøyer til jeg kommer hjem igjen… Reiser grytidlig CD16 og kommer hjem på kvelden CD19. Det rare er at jeg pleier å merke at EL nærmer seg med betydelig høyere drifter og det har jeg nå… :knegg:

EL-slim kan jeg dessverre aldri huske å ha hatt. Har faktisk veldig lite utflod og alltid vært sånn. Er overhodet ikke tørr, det er bare lite som kommer ut liksom. Jeg fikk plutselig en del utflod da jeg startet opp med pyridoksin for en tid tilbake, men etter første mens var det tilbake til slik det pleier. Har økt dosen litt nå for å se om det har noe effekt. Har også begynt å bruke fertility gel fra baby plan i tilfelle jeg har litt dårlig slimproduksjon. Det blir i alle fall en spennende uke nå og fremover. Uansett hva som skjer med syklusen så har ballen begynt å rulle og jeg har første oppfølging hos gyn dagen etter jeg kommer hjem fra jobbreise.

Vedlegg

• IMG_5040.jpeg
    IMG_5040.jpeg
    81,1 KB · Visninger: 38
CD12

Synes dagene bare snegler seg avgårde. Har høy drive om dagen til stor glede for mannen :angelic: I det minste koser vi oss da! EL-testen i morges ga meg 0,07 og tempen holder seg lav, men i går hadde jeg plutselig litt mer utflod enn jeg pleier. Riktignok mer vannaktig enn klissete, men det kommer i alle fall noe. Veldig spent på om jeg får EL-slim!

La litt på meg i påsken, men jeg har tydeligvis gått det av meg igjen. Ligger og dupper rundt 18 i BMI, men det er jo her jeg pleier å ligge, så det burde jo ikke være et problem. Vil bare så inderlig bli gravid! Vil så gjerne se magen vokse og kjenne på de koselige sparkene. Vil så gjerne at jenta vår skal få oppleve å bli storesøster. Vil så gjerne ligge og kose i timesvis med en bitteliten kropp inntil meg. Vil så gjerne amme igjen og bære en liten bylt tett inntil kroppen min :Heartred

Vi får bare fortsette å fylle dagene med koselige aktiviteter og nyte de hyggelige kveldene med aksjelegging. Har bestemt meg for at jeg skal løpe maraton, men når og hvor er foreløpig uvisst. Det kommer an på når jeg evt. blir gravid. Jeg pleier å være med på et par halvmaraton i løpet av året og er allerede påmeldt to stk, så treningen går jo sin gang. Kan ikke sette hele livet på vent selv om jeg venter på å bli gravid.

CD13

Jeg har fått EL-slim! :happy093 Premom ga meg ikke mer enn 0,12 i morges, men nå skal jeg teste igjen i kveld. Litt mange tegn på at EL er nært forestående nå! Og vi skal så absolutt legge inn aksjer i kveld

I knew it! :happy093 Den er jo ikke helt positiv enda, men ingen tvil om at det skjer noe her nå! :knegg:

Vedlegg

• IMG_5094.jpeg
    IMG_5094.jpeg
    228,1 KB · Visninger: 54
Fortsatt ikke helt positiv, men jeg synes kanskje selv den er litt sterkere enn «bare» 0,6… Spent på om tempen stiger i morgen! :joyful:

I dag er det akkurat 4 år siden jeg fikk min første positive graviditetstest. Det var 12 DPO. Resultatet av den testen sitter ved siden av meg i sofaen og gumler jordbær nå :Heartred

Vedlegg

• IMG_5102.jpeg
    IMG_5102.jpeg
    331,8 KB · Visninger: 46
CD15

Tror jeg kan gå ut ifra at EL er i dag. Litt nedgang på testen og litt økning i temp i dag tidlig :happy:

Vedlegg

• IMG_5104.jpeg
    IMG_5104.jpeg
    355 KB · Visninger: 49
  • IMG_5103.jpeg
    IMG_5103.jpeg
    239,3 KB · Visninger: 45
Føler meg ganske trygg på at jeg er over i DPO land nå. Kommer til å tempe igjen i morgen tidlig, men etter det gir jeg meg med både tester og temping frem til jeg skal begynne med g-testing. Kommer til å få det veldig travelt på jobbreise og jeg får jo ikke gjort noe fra eller til mens jeg ute og reiser uansett :nailbiting: Får håpe aksjene vi har lagt er nok :Heartred

Det er så mange gravide rundt meg nå og jeg gleder meg virkelig på deres vegne, men det er litt sårt samtidig når man så veldig gjerne skulle vært der selv…

Vedlegg

• IMG_5115.jpeg
    IMG_5115.jpeg
    271,2 KB · Visninger: 29
CD19 - 5DPO

FF mener at jeg er 5 DPO, men jeg er ikke 100% overbevist. Tror kanskje egget slapp bittelitt seinere, men det får være greit :happy: Klarte ikke å la termometeret ligge igjen hjemme, men det er jeg glad for når tempen holder seg så fin :joyful: foreløpig tenker jeg lite over å være i DPO land. Har ingen testetrang og føler meg egentlig veldig rolig. Hjelper så klart veldig å være travelt beskjeftiget med jobb så tankekjøret ikke får fritt spillerom. Dessuten skal jeg til gyn på torsdag og utredningen skal i gang, så jeg vet jo at ballen begynner å rulle frem mot målet.

Vedlegg

• IMG_5116.jpeg
    IMG_5116.jpeg
    230,6 KB · Visninger: 34
CD20 - 6DPO

Tempen holder seg høy og fin, men jeg begynner å kjenne meg litt rastløs. Tror helt ærlig jeg gruer meg litt til timen i morgen. Fint å starte utredning, men samtidig redd for hva vi finner. Prøver å tenke at det er bedre å få dårlig nytt enn å gå lenge i uvisshet og stadig bli skuffet om det ikke klaffer. Samtidig kan det også hende at jeg får gode nyheter!

Kjenner at tankene durer i vei nå utpå kvelden. Positive, negative og litt håpefulle om hverandre. Tenker en del på den provoserte aborten da jeg var 23. Det var helt klart det riktige valget den gangen, men jeg kjenner likevel på litt dårlig samvittighet over å ha valgt bort noe jeg nå ønsker så inderlig.

Gleder meg til 17. mai, planlegger alt skal bakes, skjorter som skal strykes, klær som må vaskes og alt som må handles. Også tenker jeg på bedsidecriben og alt babytøyet som jeg har lagret på loft og i boder. Vil ikke kvitte meg med det før jeg vet om det kommer en til, samtidig irriterer det med litt at det opptar så mye av lagringsplassen vår… Også plutselig kommer jeg på at hu lille ikke har bunadsko som passer!

Oppå alt dette har jeg en haug av påstartede hjemmeprosjekter som gnager i bakhodet. Jeg har ADHD og disse prosjektene er så erketypisk meg og mitt kaoshode som ikke klarer å fullføre.

CD20 - 6DPO

Tempen holder seg høy og fin, men jeg begynner å kjenne meg litt rastløs. Tror helt ærlig jeg gruer meg litt til timen i morgen. Fint å starte utredning, men samtidig redd for hva vi finner. Prøver å tenke at det er bedre å få dårlig nytt enn å gå lenge i uvisshet og stadig bli skuffet om det ikke klaffer. Samtidig kan det også hende at jeg får gode nyheter!

Kjenner at tankene durer i vei nå utpå kvelden. Positive, negative og litt håpefulle om hverandre. Tenker en del på den provoserte aborten da jeg var 23. Det var helt klart det riktige valget den gangen, men jeg kjenner likevel på litt dårlig samvittighet over å ha valgt bort noe jeg nå ønsker så inderlig.

Gleder meg til 17. mai, planlegger alt skal bakes, skjorter som skal strykes, klær som må vaskes og alt som må handles. Også tenker jeg på bedsidecriben og alt babytøyet som jeg har lagret på loft og i boder. Vil ikke kvitte meg med det før jeg vet om det kommer en til, samtidig irriterer det med litt at det opptar så mye av lagringsplassen vår… Også plutselig kommer jeg på at hu lille ikke har bunadsko som passer!

Oppå alt dette har jeg en haug av påstartede hjemmeprosjekter som gnager i bakhodet. Jeg har ADHD og disse prosjektene er så erketypisk meg og mitt kaoshode som ikke klarer å fullføre.
Masse lykke til på timen!

Da har jeg vært hos gynekologen og det var dessverre veldig dårlige nyheter. Jeg er nesten tom for egg med en AMH på 0,3…:smiley-angry017 ble sendt til sykehuslaben for nye hormonprøver. Han sendte en forespørsel til offentlig IVF, men han sa det er sjeldent de tar inn kvinner med under 2 i AMH… Fått resept på Letrozol og skal starte med det fra neste syklus.

Av alle beskjeder å få… Jeg gråt fra gynekologen til sykehuset og hele bilturen hjem.

Åneiii :smiley-angry017

Uff, for en drittbeskjed å få:sad010 Sender deg en stor trøsteklem❤️

Det verste sjokket begynner så smått og legge seg nå, men jeg føler meg bare så innmari tom... Mens jeg satt på venteværelset på prøvelaben, trillet det ene etter det andre paret ut av sykehuset med nye bebiser. Jeg måtte snu meg vekk for å ikke bryte helt sammen. Da jeg kom hjem hadde jeg bare en halvtime på å prøve og nullstille meg før mini kom hjem fra barnehagen. Jeg brukte hele ettermiddagen på å fordype meg i leken sammen med henne og det hjalp faktisk veldig. Hun gjør meg så varm om hjertet og jeg er så uendelig glad for at vi i det minste har henne :Heartred

Prøver så godt jeg kan å sortere tankene litt for å finne ut hvordan jeg skal forholde meg til alt dette. Ikke bare må vi ta innover oss at vi kanskje ikke får flere barn, men det betyr også at mini ikke skal få søsken og oppleve alle gleder og frustrasjoner ved det som vi selv har gjort. For min egen del betyr jo faktisk også dette at jeg mest sannsynlig er i rasende fart på vei mot overgangsalderen. Hadde liksom ikke sett for meg at det skulle skje så tidlig i livet. Mamma fikk siste barn som 38-åring på helt naturlig vis...

Jeg har også ganske naivt tenkt at "om vi sliter veldig lenge så kan vi alltids søke oss til IVF". Så det å få beskjeden om at det vil være svært dårlige ods selv med IVF, var et skikkelig slag under beltestedet. Vi bestemte oss i går kveld for å gå til privat IVF om vi får avslag offentlig. Vi er veldig enige om at dersom det ikke blir flere barn, så føles det nok greiere hvis vi vet at alt er prøvd.

Gynekologen sa at han hadde hatt en pasient med AMH på 0,2 som likevel hadde klart å få to barn. Det er altså mulig, men odsen er dessverre veldig dårlig. Men som han også sa "Det trengs jo bare ett bra egg!" Et lite lyspunkt i det hele var at jeg i det minste hadde helt supre FSH verdier, som gynekologen sa kunne tyde på at det i det minste er god kvalitet på de få eggene som er igjen. Andre hormoner var også i orden.

Nå må vi bare smøre oss med tålmodighet og vente på en tilbakemelding fra fertilitetsklinikken. Fyrte av en g-test i morges, men den var selvfølgelig blenda. Tempen holder seg høy og fin, så jeg tenker det blir en ny test på søndag hvis ikke tr har kommet før den tid. Jeg bestilte også en ExSeed sperm prøve til mannen i går. Selv om det ikke er noen indikasjon på at det er noe i veien med svømmerne, så er det fint å vite hvor vi står der også.

Last edited:
Gynekologen ringte to ganger i dag. Første gang for å fortelle at prøvene i går viste helt klare tegn på at jeg hadde hatt eggløsning i forrige uke. Neste gang for å fortelle at AMH nå var 0,5. Det var i alle fall to positive beskjeder. Vi la inn masse aksjer i forrige uke så det er jo en sjanse for at det klaffer :nailbiting: Jeg vet jo at AMH på 0,5 ikke er bra, men det går i alle fall ikke nedover!

CD24 - 10DPO

Ikke så mye å melde i grunn. Vi hadde en fin feiring i går og i dag har vi hatt en skikkelig kosedag med bare oss tre. Vært ute hele dagen, plasket i plaskebassenget, grillet og gått tur i skogen. Var ganske langt nede i morges, men det tok seg opp utover dagen. Testet både i går og i dag, men de var helt blenda. Tempen fikk en liten dip i dag, men fortsatt over streken. Hatt murringer i magen så jeg har liksom forventet noe på papiret ved hvert dobesøk, men ikke sett noe til tr enda.

Vedlegg

• IMG_5177.jpeg
    IMG_5177.jpeg
    214,8 KB · Visninger: 36
CD1 :sorry:

Tr kom da vi var på stranda etter jobb i dag. Skjønte egentlig at det kom til å skje ettersom tempen gikk enda litt nedover i dag og jeg synes jeg kunne skimte noe veldig svakt rosa på papiret mens jeg var på jobb.

Fortsatt kort lutealfase og veldig lei meg nå. Gynekologen mente at progesteronnivået mitt var bra, men jeg tror jeg skal ringe i morgen og høre om ikke jeg kan få noe for å forlenge lutealfasen i tillegg.

Ekstra leit er det at jeg må på ny jobbreise om 14 dager, så det kommer antagelig til å krasje med el:sorry:

Kvinnet meg opp og ringte kontoret til gynekologen. Snakket kort med den søte damen i resepsjonen om problemet mitt med lutealfasen, hun skulle be gynekologen ringe meg. Vel, han ringte nettopp, men dette var en merkelig samtale... "Det er ingenting vi kan gjøre for å forlenge lutealfasen din. Progesteronstøtte er først aktuelt hvis du blir gravid."

Jeg sa ikke at jeg har lest og trålet den store verdensveven og funnet veldig mye informasjon som tyder på det motsatte av det han sa, men jeg fikk jo litt lyst. Jeg sa at det var fastlegen min som mente at progesteronstøtte kunne brukes ved for kort lutealfase, det er jo også sant, men det var ikke aktuelt. "Vi prøver med Letrozol, men noe mer kan jeg ikke gjøre for deg akkurat nå. Du hører fra meg så fort jeg hører fra fertilitetsklinikken".

Jeg er ikke eksperten her altså, men jeg ble litt overrasket og paff...

Får bare ikke den samtalen med gynekologen ut av hodet. Det virker da som en veldig standard behandling å gi progesteron ved kort lutealfase. Og jeg har tracket sykluser lenge og har god dokumentasjon på at mine lutealfaser er på 9 dager. Tempen begynner vanligvis å falle rundt 7-8 DPO og tr kommer på 10DPO.

Tror jeg skal ta noen telefoner rundt til private gynekologer i morgen for å lodde stemningen litt. Jeg føler virkelig ikke at jeg har tid til å se an hvordan det går over flere sykluser med kun Letrozol. Med så liten eggreserve er jeg avhengig av å få fortgang på prosessen.

Naive meg som tenkte det skulle være grei skuring å få litt progesteron… Nei, fertilitetsproblemer og kvinnesykdommer skal fader meg ikke være lett å få hjelp med. Denne gynekologen har jeg gått til i mange år og alltid vært superfornøyd med, men når han kommer med en sånn påstand, kjenner jeg at mister tillit til hans faglige dyktighet. Er han virkelig så lite oppdatert, eller brukte han det som en unnskyldning for å korte ned telefonsamtalen? Tenkte han at han er eksperten og at jeg ikke kan vite sikkert om jeg faktisk har en kort lutealfase? Skjønner han progesteron også er viktig for at egget faktisk skal feste seg? Baaaaah!

Edit: her er charten fra denne syklusen

Vedlegg

• IMG_5184.jpeg
    IMG_5184.jpeg
    213,1 KB · Visninger: 25
Back
Topp