Håpet om nummer to <3

12+3

TUL i dag og alt så helt fint ut :Heartred Hun mente det var en gutt, og det tror jeg stemmer for vi så tydelig en liten dings stikke opp mellom bena :joyful: Han var aktiv og turnet rundt inni der, og det var så fint og betryggende å se :love017 Hun bekreftet at mine beregninger er riktige - at jeg er 12+3 :Heartred

Nå må vi bare vente på resultatet på NIPT testen, men jeg har en god følelse!

Vis vedlegget 443295

Formen begynner å bli bedre, fremdeles uggen av og på, men ikke så kvalm som jeg har vært. Skal prøve å gjenoppta litt trening etterhvert :D
Så herlig! Vi får også en gutt. Gratulerer!

12+3

TUL i dag og alt så helt fint ut :Heartred Hun mente det var en gutt, og det tror jeg stemmer for vi så tydelig en liten dings stikke opp mellom bena :joyful: Han var aktiv og turnet rundt inni der, og det var så fint og betryggende å se :love017 Hun bekreftet at mine beregninger er riktige - at jeg er 12+3 :Heartred

Nå må vi bare vente på resultatet på NIPT testen, men jeg har en god følelse!

Vis vedlegget 443295

Formen begynner å bli bedre, fremdeles uggen av og på, men ikke så kvalm som jeg har vært. Skal prøve å gjenoppta litt trening etterhvert :D
Jeg syns nesten jeg ser en jentenubb her jeg :pompus::dance018 Men det er sikkert gutt hvis jordmoren trodde det da! ❤️ Gratulerer med vellykket ultralyd ❤️

Har kikket litt på ultralydbildene fra sist, og her et et litt bedre bilde ift. NUB-theory:
IMG_1156.jpeg
Når jeg ser på dette, tenker jeg at jordmor har rett, og at det er en gutt? Eller hva synes dere?

19+3

Vi var på ordinær ultralyd i dag, og fikk bekreftet at det er en frisk og rask gutt inni der :Heartred :love017
IMG_1272.jpeg
Siden morkaka lå fremdeles helt nær åpningen, så får jeg en ny ultralyd i uke 28 for å kontrollere at den trekker seg opp.

19+3

Vi var på ordinær ultralyd i dag, og fikk bekreftet at det er en frisk og rask gutt inni der :Heartred :love017
Vis vedlegget 446631
Siden morkaka lå fremdeles helt nær åpningen, så får jeg en ny ultralyd i uke 28 for å kontrollere at den trekker seg opp.
Så godt med vel gjennomført Oul! Samme her, må tilbake på UL 30.desmeber(!) (uke 32) for å sjekke morkake.

38+3

Lenge siden jeg har oppdatert denne dagboken, så det er vel på tide nå :Heartred

Graviditeten har gått kjempebra til nå. Jeg var på ultralyd i uke 28 og fikk bekreftet at morkaka hadde trukket seg opp og var ikke lengre en bekymring.

Jeg fikk også vekstkontroll i uke 35 og uke 38, på grunn av at jeg har lavt stoffskifte og at storebror var så liten da han ble født. Han ble født 5 dager før termindato men var bare 2985 gram på tross av at han var 53 cm lang. Så han havnet under 10 percentilen.

Men lillebror blir nok litt større! Han havnet på 64% i uke 35 og 62% i uke 38, så han er estimert til å bli rundt 3600-3700 gram ved termindato.

Nå er jeg en uke ut i permisjonen, og formen er kjempebra! Jeg hadde litt vondt i symfysen av og på i januar, men det bare forsvant. Også hadde jeg eksem og skikkelig sterk kløe på leggene i noen uker, men det har også forsvunnet. Så nå er jeg helt uten plager, utenom at magen er litt tung da. Kan nesten ikke tro at jeg er så heldig.

Termin er 19 mars, og jeg håper jo at formen holder seg til da. Jeg har egentlig ikke lyst til å føde før, både på grunn av den gode formen, og fordi jeg ikke vil miste permisjonsdager :p Men han kommer jo når han kommer.

Det eneste jeg gruer meg til er fødselen. Den var lang og skikkelig vond sist, selv om den gikk bra. Anestesilegen var opptatt så jeg fikk ikke epidural før jeg var kommet til 7-8 cm, og de timene opp til det var rett og slett helt jævlige. Jeg var ikke forberedt på de sinnssyke smertene. Og hun brukte 4 forsøk før hun fikk satt epiduralen, siden riene var så voldsomme og så tette. Klarte ikke holde kroppen i ro, selv om jeg prøvde med all min makt.

Jeg trøster meg med at fødsel nummer to ofte er kortere og greiere. Og jeg skal be om epidural det sekundet jeg setter min fot på fødestua!

Nå bruker jeg dagene til å rydde og forberede til lillebror kommer. Også elsker jeg at dagene blir lysere og varmere :Heartred

38+3

Lenge siden jeg har oppdatert denne dagboken, så det er vel på tide nå :Heartred

Graviditeten har gått kjempebra til nå. Jeg var på ultralyd i uke 28 og fikk bekreftet at morkaka hadde trukket seg opp og var ikke lengre en bekymring.

Jeg fikk også vekstkontroll i uke 35 og uke 38, på grunn av at jeg har lavt stoffskifte og at storebror var så liten da han ble født. Han ble født 5 dager før termindato men var bare 2985 gram på tross av at han var 53 cm lang. Så han havnet under 10 percentilen.

Men lillebror blir nok litt større! Han havnet på 64% i uke 35 og 62% i uke 38, så han er estimert til å bli rundt 3600-3700 gram ved termindato.

Nå er jeg en uke ut i permisjonen, og formen er kjempebra! Jeg hadde litt vondt i symfysen av og på i januar, men det bare forsvant. Også hadde jeg eksem og skikkelig sterk kløe på leggene i noen uker, men det har også forsvunnet. Så nå er jeg helt uten plager, utenom at magen er litt tung da. Kan nesten ikke tro at jeg er så heldig.

Termin er 19 mars, og jeg håper jo at formen holder seg til da. Jeg har egentlig ikke lyst til å føde før, både på grunn av den gode formen, og fordi jeg ikke vil miste permisjonsdager :p Men han kommer jo når han kommer.

Det eneste jeg gruer meg til er fødselen. Den var lang og skikkelig vond sist, selv om den gikk bra. Anestesilegen var opptatt så jeg fikk ikke epidural før jeg var kommet til 7-8 cm, og de timene opp til det var rett og slett helt jævlige. Jeg var ikke forberedt på de sinnssyke smertene. Og hun brukte 4 forsøk før hun fikk satt epiduralen, siden riene var så voldsomme og så tette. Klarte ikke holde kroppen i ro, selv om jeg prøvde med all min makt.

Jeg trøster meg med at fødsel nummer to ofte er kortere og greiere. Og jeg skal be om epidural det sekundet jeg setter min fot på fødestua!

Nå bruker jeg dagene til å rydde og forberede til lillebror kommer. Også elsker jeg at dagene blir lysere og varmere :Heartred
38 uker allerede! Så herlig at du er i god form og ikke plages for mye på slutten av svangerskapet. Det lover jo godt for fødselen også. Jeg var skikkelig utkjørt og sliten ved min fødsel, og jeg merket derfor stor forskjell mellom første og den jeg hadde nå i februar. Ved første var jeg superopplagt, og det hjalp nok på hvordan jeg opplevde fødselen. Håper din fødsel blir mye bedre enn den forrige. De er jo som du sier som regel lettere enn den første! :Heartred

38 uker allerede! Så herlig at du er i god form og ikke plages for mye på slutten av svangerskapet. Det lover jo godt for fødselen også. Jeg var skikkelig utkjørt og sliten ved min fødsel, og jeg merket derfor stor forskjell mellom første og den jeg hadde nå i februar. Ved første var jeg superopplagt, og det hjalp nok på hvordan jeg opplevde fødselen. Håper din fødsel blir mye bedre enn den forrige. De er jo som du sier som regel lettere enn den første! :Heartred
Takk for det :Heartred Kjipt at fødsel nr to for deg ble slitsom, men den er ihvertfall over hvis det er noen trøst. Gleder meg til den delen er unnagjort :smiley-angelic001 Håper du har en fin barseltid :Heartred

Jeg tenkte jeg ville skrive en liten avslutning på denne dagboka, i tilfelle noen leser og vil se hvordan det gikk.
Minstebror ble født og ammetåka satt inn, så det er er derfor det har tatt så lang tid før jeg har fått skrevet her.

På termindato, 19 mars, rundt kl. 12:00 på dagen begynte murringene. Heelt svake murringer hvert tiende minutt. Veldig regelmessige altså, men veldig svake. Jeg var hos legen og ble satt opp til overtidskontroll, men jeg sa ifra at jeg trodde noe var på gang. På ettermiddagen tok det seg litt opp, og i 18:00-tiden kjørte vi storebror til besteforeldrene så han kunne overnatte der.

Vi slappet av hjemme, og riene var regelmessige og sterkere enn tidligere, men ikke vonde nok til at vi skulle inn til sykehuset enda. I 22:00 tiden hadde vi en liten hyrdestund, da jeg tenkte det kunne få fart på sakene. Vi sovnet begge etterpå, men kl. 23:00 våknet jeg med et brak av en kjemperie og da fikk vi det travel med å komme oss av gårde. Vi har jo 45 minutter med reisevei til sykehuset.

Riene var veldig vonde under kjøreturen, og da vi ankom sykehuset ved midnatt ble jeg målt til 3-4 cm. Det første jeg ba om var epidural, på grunn av en lang og vond første fødsel og frykt for reprise. Jeg gikk på do først, og da gikk vannet. Og da eskalerte riene noe sinnssykt. Heldigvis var ikke anestesilegen langt borte, og jeg fikk epidural som hjalp mye. Riene var fremdeles vonde, men ikke sånn uutholdelige som de hadde vært. De kom tett og var voldsomme, tror det kalles stormrier. På slutten hjalp ikke epiduralen så mye lengre, da ble det skikkelig vondt igjen. Jordmor sa jeg var 10 cm og jeg insisterte på å snu meg på alle fire (gjorde det med storebror også) da jeg har lest at det er bedre for kroppen og mindre sjanse for å revne.

Lillebror kom på bare noen få pressrier, og han ble født 02:46. Det kvalifiserte seg som en styrtfødsel. Ingen revning og kun to pyntesting. Vi var på sykehuset totalt 12 timer, før vi reiste hjem til storebror. Ammingen gikk fint og vi følte oss trygge på å ha baby hjemme, siden vi hadde gjort dette før.

Alt i alt var dette en mye bedre fødsel enn første gang - både fordi jeg fikk god smertelindring og fordi jeg følte at jeg hadde bedre kontroll denne gangen.

Nå er lillebror 8 måneder og jeg har akkurat kommet tilbake på jobb. Ammingen har gått kjempefint, og alt står bra til med alle sammen.

Nå er familien komplett, og vi skal kose oss framover som en familie på fire.

Takk for at du leste :Heartred

Back
Topp