Håpet om kjærlighetsbarnet ❤

Rart å lese hvor ivrig og påkobla tidligere i prosessen jeg var. Nå har jeg gått helt i fornektelse på en måte. Jeg er liksom litt tom og orker ikke forholde meg til følelsene rundt å skulle ha nytt innsett.

Jeg tror og håper at jeg vil glede meg når vi skal gjøre innsettet og når vi venter på å kunne teste. Det er ikke lenge til nå. Jeg går og venter mensen nå innen en uke. Da skal jeg begynne på Letrozol på dag 3. Hadde resept på Femar, men var Letrozol jeg fikk på apoteket og hun forsikret meg om at det skal virke likt.

Har bestilt Ovitrelle, Cyclogest og Albyl-e. Men fikk et eller annet synonympreparat på den også. Voldsomt som de skal drive og bytte ut medisin. :bored:
Letrozol er virkestoffet i Femar, så det er akkurat det samme. Bare annen produsent. Blir jo fryktelig spennende med nytt innsett! :Heartpink :Heartpink

CD6
Nest siste dag med Letrozol.
Jeg har kjent litt på stress med alt som skal skje rundt meg. Men er jo typisk sånn hver gang jeg skal ha forsøk. Så skjer det tusen andre ting samtidig. Verden stopper ikke opp selv om jeg skulle ønske jeg kunne ta fri fra alt og bare være i fred.
Herregud tenk om jeg skulle gått gjennom enda et uttak når bare det å ha et enkelt innsett stresser meg såpass. :bored:

Måtte det gå bra denne gangen. ❤️

CD10
Jeg har begynt å teste etter eggløsning fordi jeg kjenner at det jobber noe veldig inni eggstokkene her. Kjenner på begge sider denne gangen. Ikke noe utslag å snakke om på test heldigvis. Var redd det skulle komme alt for tidlig sånn som kroppen styrer på. Men får følge med framover. Jeg stoler ikke på kroppen min eller på legen. :laughing002

Jeg har 3 store folikler som ligger på lur. 2 på venstre og en på høyre. Så her blir det ovitrelle nå på onsdag og så innsett 9. April. Jeg kjenner at det jobber inni her og det var ikke behagelig da legen dytta ultralydproben godt oppi der. Jeg må reise alene til innsett. Mannen skal jobbe nattevakt og svigermor skulle på noe greier. Ellers hadde jeg tatt henne med meg.

Jaja jeg reiser fint alene og satser på å få med meg en av dem på ultralyd når jeg kommer til 7 uker. :laughing002 Ja jeg har planlagt det fordi jeg er bestemt på at denne gangen SKAL det gå. Da blir termin 29. Desember hvis dette går bra.

Jeg har 3 store folikler som ligger på lur. 2 på venstre og en på høyre. Så her blir det ovitrelle nå på onsdag og så innsett 9. April. Jeg kjenner at det jobber inni her og det var ikke behagelig da legen dytta ultralydproben godt oppi der. Jeg må reise alene til innsett. Mannen skal jobbe nattevakt og svigermor skulle på noe greier. Ellers hadde jeg tatt henne med meg.

Jaja jeg reiser fint alene og satser på å få med meg en av dem på ultralyd når jeg kommer til 7 uker. :laughing002 Ja jeg har planlagt det fordi jeg er bestemt på at denne gangen SKAL det gå. Da blir termin 29. Desember hvis dette går bra.
Så gode nyheter, nå blir det utrolig spennende fremover! Krysser fingre og tær for en nyttårsspire :Heartred

Så flott! Dette går jo helt etter planen, så da får det jammen meg bare følge resten av planen så det blir et flott lite romjulsbarn :Heartpink

Ja nå er det på tide at det går bra. Det har vært nok av nedturer siden vi starta så naive og fulle av optimisme sommeren i 2021. Da hadde vi spart opp penger og planlagt dette en god stund før vi satte i gang med behandlingen også. Vi trodde dette skulle gå så greit for jeg hadde jo 2 barn fra før. Så da skulle det jo være null problem. Så feil kan man ta.

Endelig er jeg påkoblet følelsene mine igjen. Jeg gleder meg! Sommerfugler i magen og jeg har sånn ordentlig god følelse på embryo vi skal sette inn. Dette har jeg tro på. For første gang siden håpet ble knust da tvillingene døde. Jeg hadde egentlig gitt opp etter at vi mistet dem. Nå ligger tester klare og jeg starter med å teste ut Ovitrelle og så får vi se.

Mannen satte Ovitrelle på meg på onsdag. Litt gøy å la han prøve til en forandring. Ellers har jeg satt alle sprøytene selv. Nå har jeg tatt min første cyclogest. Hurraah for klisj og griseri. :laughing002 Nå begynner moroa med kvalme og trøtthet om et par dager. Innen innsett dag er jeg greit hormonell. Skal meg bli litt av en båt tur til Bergen på meg. Haha. Fram med sjøsykeposen.

Det gikk ikke, ble kjemisk. Men jeg får nytt innsett nå i starten av mai iallefall. Godt å slippe å vente så lenge. Jeg fikk liksom sørga litt noen dager og nå må jeg snu tankene over på at vi får en ny sjanse. Litt brå kast, men det er veldig fint å ikke måtte vente i evigheter. Nå har vi 3 fine embryo fryst. Vi får håpe ett av dem iallefall kan bli til baby.

20250429_232830.jpg20250429_232721.jpg20250429_232604.jpg20250429_231958.jpg20250429_231933.jpg20250429_232344.jpg

Sånn ser LH test rekka mi ut så langt. Legger inn her for å få oversikten selv.
Vet ikke hva jeg skal tro. Men får heldigvis mer svar i morgen når jeg kommer på ny ultralyd kontroll og får svar på blodprøver som ble tatt i går. Jeg håper ikke LH toppen var på dag 10 på morgenen. Veldig dumt at jeg ikke testet morgen og kveld de dagene.

Dagens test er svakere igjen. Så dette går tydeligvis ikke rette veien. Eggløsning må ha skjedd allerede og da er denne syklusen ikke aktuelt å sette inn noe på. Eneste fordel jeg ser er at det blir en kort syklus sånn at jeg kanskje kan rekke neste syklus istedenfor. Må høre med klinikken i dag hva de tenker.

Dagens test er svakere igjen. Så dette går tydeligvis ikke rette veien. Eggløsning må ha skjedd allerede og da er denne syklusen ikke aktuelt å sette inn noe på. Eneste fordel jeg ser er at det blir en kort syklus sånn at jeg kanskje kan rekke neste syklus istedenfor. Må høre med klinikken i dag hva de tenker.
Så rart at ikke legen så noe på UL i så fall? Håper de har fått prøvesvarene i dag og at du får en tydelig avklaring og plan for neste syklus i det minste. :Heartred

Så rart at ikke legen så noe på UL i så fall? Håper de har fått prøvesvarene i dag og at du får en tydelig avklaring og plan for neste syklus i det minste. :Heartred
Ja jeg forstår ikke helt greia. Men nå slipper jeg heldigvis å gruble mer etter timen senere i dag. Da må vi jo få et skikkelig svar på alt. Jeg tenker legen enten har bomma stygt og ikke sett en folikkel som har sprukket. Eller så har kroppen prøvd på LH topp litt for tidlig og at det rett og slett er for tidlig for en ny topp med LH for den hun fant på 12 mm på mandag. Hvis det er tilfelle så har vi en god mulighet allikevel hvis da folikkel har vokst siden mandag. Da er det jo faktisk like greit å sette ovitrelle så vi får full kontroll over den. Så det er jo absolutt ikke sikkert alt håp er ute. Men jeg er iallefall forberedt på alle mulige utfall i dag.

Ja herregud altså. Legen så på blodprøve resultater og sier at eggløsning har ikke skjedd. Så ser vi på ultralyd at folikkel har stoppet på 12 mm. Slimhinne er på 12,5 mm og var helt fin.

Så diskuterte vi litt hva som skjer nå. Hun lurte på å kanskje sette ovitrelle og styre med progesteron sånn at vi kan sette inn neste uke. Hun skulle bare diskutere det med han faste legen.

Nå ringte hun og forteller at han hadde sett på blodprøver han også og han sier at her har eggløsning skjedd faktisk. Så da kunne vi sette inn på fredag mente han. Men det kræsjer med konfirmasjon og i tillegg så mener jeg at det blir helt feil i forhold til når jeg hadde utslag på testene mine. Jeg skulle egentlig hatt innsett på lørdagen da om det skal bli helt riktig. Så da avbryter vi og satser på neste syklus.

Herregud altså. Hun vikarlegen virker virkelig HELT ELENDIG. Hun sa jo ved forrige UL at det ikke var tegn til eggløsning? Har du da hatt en LH topp som er veldig kort siden testene ikke fanget opp?
Her er det så mye usikkert, så synes du gjør helt riktig i å avbryte. De embryoene er dyrebare, og skal bare settes inn når det er helt riktig :Heartred Måtte det gå bedre i juni :Heartred

Back
Topp