Håpet om en terminspire ❤

All energien går vel til å gro en baby vettu :happy:❤️❤️ Godt du er sykemeldt så du får hvilt deg og sovet som du vil! :D

Takk som spør ❤️ tar siste doble dose letrozol imorgen. Har skrevet til Porsgrunn, så får vi se hva de svarer ila neste uke :)

Ja, satser på det❤
Veldig deilig! Håper å unngå stress kan bidra til at det faktisk blir baby denne gangen!
Men har "bare" sykemelsing ut uka som kommer, så får se hva som skjer videre:rolleyes:

Åh! Veldig spent på hva de vil svare:wideyed:
Håper på litt positive nyheter over påske altså!:)
Er det greit på jobben eller er det mye å gjøre i disse dager?
 
Ja, satser på det❤
Veldig deilig! Håper å unngå stress kan bidra til at det faktisk blir baby denne gangen!
Men har "bare" sykemelsing ut uka som kommer, så får se hva som skjer videre:rolleyes:

Åh! Veldig spent på hva de vil svare:wideyed:
Håper på litt positive nyheter over påske altså!:)
Er det greit på jobben eller er det mye å gjøre i disse dager?
Det har jeg stor forståelse for at du føler! Du får snakke med legen din igjen ila uka :)

Ja meg og. Etter det jeg ser på nyhetene sier jo Høie nå at sykehusene ska fortsette normal drift over påsken. Da skulle man nesten tro at det gjelder fertilitetsavdelingen også :)
Det er heldigvis veldig fint på jobb! Lite pasienter på kirurgisk, og antallet covid-innleggelser har også gått ned :)
 
Det har jeg stor forståelse for at du føler! Du får snakke med legen din igjen ila uka :)

Ja meg og. Etter det jeg ser på nyhetene sier jo Høie nå at sykehusene ska fortsette normal drift over påsken. Da skulle man nesten tro at det gjelder fertilitetsavdelingen også :)
Det er heldigvis veldig fint på jobb! Lite pasienter på kirurgisk, og antallet covid-innleggelser har også gått ned :)

Ja, men akkurat nå gar jeg inge lege.. vikarlegen har blitt sykmeldt og fastlegen er ikke tilbake føre september :wtf: håper det ikke gjør ting vanskeligere, men heller lettere... får se!

Ja, håper virkelig det gjeldee det! Er jo ikke vanskelig å ta forhåndsregler og følge smittevern! Er så utrolig kjedelig og urettferdig at en må vente enda lenger før en kommee i gang, som om en ikke venta lenge nok:rolleyes:
Men håper på positiv tilbakemelding!!

Så deilig! Håper det fortsetter sånn:)
 
Ja, men akkurat nå gar jeg inge lege.. vikarlegen har blitt sykmeldt og fastlegen er ikke tilbake føre september :wtf: håper det ikke gjør ting vanskeligere, men heller lettere... får se!

Ja, håper virkelig det gjeldee det! Er jo ikke vanskelig å ta forhåndsregler og følge smittevern! Er så utrolig kjedelig og urettferdig at en må vente enda lenger før en kommee i gang, som om en ikke venta lenge nok:rolleyes:
Men håper på positiv tilbakemelding!!

Så deilig! Håper det fortsetter sånn:)
Men legesenteret ditt må vel kunne ha en lege som kan skrive en sykemelding når legen din er sykemeldt :happy: Dessuten skal du vel ha noe oppfølging i svangerskapet.

Ja håper også det! :happy: Så er veldig spent på svaret til uka!
 
Men legesenteret ditt må vel kunne ha en lege som kan skrive en sykemelding når legen din er sykemeldt :happy: Dessuten skal du vel ha noe oppfølging i svangerskapet.

Ja håper også det! :happy: Så er veldig spent på svaret til uka!

Selvfølgelig, men får bare se hvor lett det blir når en sansynligvis må forholde seg til noen som alt har fult opp, og da coronaviruset i tillegg! Men klart, se må jo prioritere oss andre som ikke har lege akkurat nå og!:)

Hold meg oppdatert!!:happy:
 
Ja enig! synes faktisk det er skummelt å skulle jobbe i en så ugunstig jobb (mye stress, smitte, ugunstige arbeidsstillinger) når jeg har mista så mange ganger og de ikke vet årsaken! Nesten så jeg håper formen fortsetter å være dritt så jeg bare holder meg hjemme første trimester :shy:

Ja! To små uker til nå, så ser jeg forhåpentligvis en bamsebums med blinkende hjerte❤
Når er neste ul for deg? Står alt bra til?
Så glad det går deres vei denne gangen :love017

Vær åpen og ærlig om det, kanskje har legen forståelse for det. Min gynekolog-graviditets-kvinnespesialistlege (aner ikke hva det er på norsk, lol) var veldig imøtekommende når jeg sa at jeg følte jobben førte til så mye stress at det økte sjansen for abort for meg - selv før pandemien - at hun sykemeldte meg. Nå med pandemi tenker jeg det er enda mer legitimt som gravid kvinne å si at man rett og slett føler seg psykisk uvel og trenger ro i den sårbare fasen. Krysser fingrene for deg! Det er du og lillefrø som er viktige her <3

Takk som spør <3 Her går det så det suser, magen poppet skikkelig ut forrige uke (uke 17) og nå venter vi bare på første bevegelsene. Synes tiden fra uke 12 til nå bare har vært som å reise i lysets hastighet, BAM så var vi her :p Magen spenner skikkelig - magemusklene mine skriker etter hjelp og vil ikke :p Haha. Føles som om man har tatt 90 situps etter en aktiv dag :p Little does my body know, at dette skal minst fordoble seg i størrelse, lol.
Neste UL har jeg 26 April, ca uke 20+noe og "organscreening nr2". Gruer meg litt, pga pandemi osv, men "MÅ" jo bare komme meg avgårde :)
 
Vær åpen og ærlig om det, kanskje har legen forståelse for det. Min gynekolog-graviditets-kvinnespesialistlege (aner ikke hva det er på norsk, lol) var veldig imøtekommende når jeg sa at jeg følte jobben førte til så mye stress at det økte sjansen for abort for meg - selv før pandemien - at hun sykemeldte meg. Nå med pandemi tenker jeg det er enda mer legitimt som gravid kvinne å si at man rett og slett føler seg psykisk uvel og trenger ro i den sårbare fasen. Krysser fingrene for deg! Det er du og lillefrø som er viktige her <3

Takk som spør <3 Her går det så det suser, magen poppet skikkelig ut forrige uke (uke 17) og nå venter vi bare på første bevegelsene. Synes tiden fra uke 12 til nå bare har vært som å reise i lysets hastighet, BAM så var vi her :p Magen spenner skikkelig - magemusklene mine skriker etter hjelp og vil ikke :p Haha. Føles som om man har tatt 90 situps etter en aktiv dag :p Little does my body know, at dette skal minst fordoble seg i størrelse, lol.
Neste UL har jeg 26 April, ca uke 20+noe og "organscreening nr2". Gruer meg litt, pga pandemi osv, men "MÅ" jo bare komme meg avgårde :)

Ja, men jeg får bare en lege som er tilgjengelig, da legen min er i spesialsering og vikarlegen er blitt sykmeldt, så må bare håpe på å få en lege som er forståelsesfull! For tenker at jeg ikke vil tilbake på jobb helt enda, så tar kontakt med legesenteret onsdag/torsdag og ber om forlengelse! Håper jeg blir møtt med forståelse slik du har ❤

Åh! Koselig, og ikke minst deilig å kommet så langt!:woot: og ja større skal en bli, på godt og vondt :hilarious:
Håper alt viser deg å være fint, og blir en veldig fin opplevelse ❤
 
6+1
Halvveis til uke 12!! Bare 41 days to go:wacky: men førdt må jeg komme igjennom de krevende ukene som kommer! Nå er det bare en liten uke til tul, noe blir veldig spennende!! Har jo sett bankene hjerte rundt den tiden før, uten at det var vedvarende lykke, dessverre.. men håper sp inderlig å se en bamsebums med bankene hjerte likevel❤ håper også henvisningen innebærer flere ultralyder og ikke bare 1, det er hvert fall noe jeg skal høre med de om:)

Ellers synes jeg det er veldig betryggende å gå hjemme om dagen, og kjenner det føles rett akkurat nå! Vil prøve å forlenge sykmeldingen min med 2 uker til! Da har jeg også ferie rett etterpå og plutselig i uke 11 før det evt. Er snakk om jobb! Og enten har det gått bra til da, eller dårlig, og ved sist nevnte klarer jeg ikke være på jobb uansett...
Så vi får se hva kommende uke bringer, glad for hver dag som går og foreløpig har jeg det tålig greit,føler meg gravid og bevarer roen enn då lenge :shy:

Gravid;
6+1:dummy:

⭐Termin; 09/12 (beregning etter eltester)
⭐Dager til termin; 240

⭐Graviduke; 7

⭐Gravidmåned; 2

⭐Trimester; 1

⭐Symptomer; Ømme nipler, trøtt stortsett hele dagen, uggen/uvel ikke hele dagen lenger, men stort sett flere ganger om dagen, og fortsatt veldig ubehagelig å ha noe som helst over magen:wacky:
Er svimmel jevnt over hele dagen, noe som er ganske ubehagelig til tider:confused:
Sover dårlig på nettene, tar tid før jeg sovner og våkner ganger for å gå på do og generelt mange ganger.... og ja, føler jeg flyr på do med engang jeg har drukket et glass opp! Haha:hilarious:

⭐Humør; Rolig, enn så lenge! :shy: lykkelig for hver bekymringsløse dag jeg får!

⭐Cravings; ingen:happy:

⭐Medisiner/vitamintilskudd;
Lutinus, ovitrelle 5 klikk hver tredje dag, babyklister, og vitamintilskudd for gravide:happy:


⭐Oppdatering av milepæler fremmover;

-komme forbi 5+0 (kjemisk grense)
- TUL 7+2 (21.04)
- Bestille første svangerskapskontroll
- Komme forbi uke 12 (mest kritiske ukene)
 
Last edited:
6+1
Halvveis til uke 12!! Bare 41 days to go:wacky: men førdt må jeg komme igjennom de krevende ukene som kommer! Nå er det bare en liten uke til tul, noe blir veldig spennende!! Har jo sett bankene hjerte rundt den tiden før, uten at det var vedvarende lykke, dessverre.. men håper sp inderlig å se en bamsebums med bankene hjerte likevel❤ håper også henvisningen innebærer flere ultralyder og ikke bare 1, det er hvert fall noe jeg skal høre med de om:)

Ellers synes jeg det er veldig betryggende å gå hjemme om dagen, og kjenner det føles rett akkurat nå! Vil prøve å forlenge sykmeldingen min med 2 uker til! Da har jeg også ferie rett etterpå og plutselig i uke 11 før det evt. Er snakk om jobb! Og enten har det gått bra til da, eller dårlig, og ved sist nevnte klarer jeg ikke være på jobb uansett...
Så vi får se hva kommende uke bringer, glad for hver dag som går og foreløpig har jeg det tålig greit,føler meg gravid og bevarer roen enn då lenge :shy:

Gravid;
6+1:dummy:

⭐Termin; 09/12 (beregning etter eltester)
⭐Dager til termin; 240

⭐Graviduke; 7

⭐Gravidmåned; 2

⭐Trimester; 1

⭐Symptomer; Ømme nipler, trøtt stortsett hele dagen, uggen/uvel ikke hele dagen lenger, men stort sett et par ganger om dagen, fortsatt ubehagelig å ha noe som helst over magen:wacky:
Sover dårlig pæ nettene, tar tid før jeg sovner og våkner ganger for å gå på do og generelt mange ganger.... og ja, føler jeg flyr på do med engang jeg har drukket et glass opp! Haha

⭐Humør; Rolig, enn så lenge! :shy: lykkelig for hver bekymringsløse dag jeg får!

⭐Cravings; ingen:happy:

⭐Medisiner/vitamintilskudd;
Lutinus, ovitrelle 5 klikk hver tredje dag, babyklister, og vitamintilskudd for gravide:happy:


⭐Oppdatering av milepæler fremmover;

-komme forbi 5+0 (kjemisk grense)
- TUL 7+2 (21.04)
- Bestille første svangerskapskontroll
- Komme forbi uke 12 (mest kritiske ukene)

Gratulerer med å komme halvveis til uke 12! Og så bra at du slipper å jobbe akkurat nå også :)
Blir spennende å høre hvordan det går med tul og videre framover. :)
 
Gratulerer med å komme halvveis til uke 12! Og så bra at du slipper å jobbe akkurat nå også :)
Blir spennende å høre hvordan det går med tul og videre framover. :)

Tusen takk❤
Blir spennede å følge med på deg og!! Håper å få deg over i desemberforumet :santa
 
Heklet ferdig et vognteppe ❤
Hjulpet å konsentrere seg om noe annet når uggenheten har vært ille:wacky:
20200413_124448.jpg
 
Å så fint!!!
Så godt det må være å hekle/strikke noe til framtidig egen baby :Heartred
Skal strikke Marius vogneteppe selv, men venter til etter uke 5 :)

Ja, det er kjempe gøy å lage noe til sin egen lille❤
Men jaggu godt å bli ferdig, var så lei på slutten nå:hilarious:
Skal hekle noen tøfler til en venninne med termin i september, og lsge til meg selv og:dummy::Heartred

Så flink som strikker! Aldri klart og være tålmodig nok til å lære det! Og Mariusmønsteret synes jeg er så fint:D
 
Ja, det er kjempe gøy å lage noe til sin egen lille❤
Men jaggu godt å bli ferdig, var så lei på slutten nå:hilarious:
Skal hekle noen tøfler til en venninne med termin i september, og lsge til meg selv og:dummy::Heartred

Så flink som strikker! Aldri klart og være tålmodig nok til å lære det! Og Mariusmønsteret synes jeg er så fint:D

Så herlig! Det må hun bli glad for :)
Husker jeg heklet tøfler til ei venninne til babyshoweren hennes også. :)

Jeg starta med hekling og tenkte at strikking måtte være så mye vanskeligere, men det var mye lettere å lære enn hva jeg trodde, og så mye flere mønster og fargekombinasjoner å velge mellom. :) anbefaler det.
Og nå er jo en perfekt tid for deg å lære når du allerede sitter hjemme og hekler. :)
 
Så herlig! Det må hun bli glad for :)
Husker jeg heklet tøfler til ei venninne til babyshoweren hennes også. :)

Jeg starta med hekling og tenkte at strikking måtte være så mye vanskeligere, men det var mye lettere å lære enn hva jeg trodde, og så mye flere mønster og fargekombinasjoner å velge mellom. :) anbefaler det.
Og nå er jo en perfekt tid for deg å lære når du allerede sitter hjemme og hekler. :)

Ja, det regner jeg med! Er så koselig med hjemmelaga gaver❤

Hm, ja kanskje jeg må gi det et nytt forsøk:happy:
 
Heklet ferdig et vognteppe ❤
Hjulpet å konsentrere seg om noe annet når uggenheten har vært ille:wacky:
Vis vedlegget 323172
Så fint det er!
Jeg avventer litt med å lage noe til egen baby. Jeg har innsett at jeg strikker mange tanker og følelser inn i strikketøyet mitt. Jeg har for eksempel ingen ting fra da pappa lå i koma for noen år siden (jeg gav bort alt), og jeg gråt da jeg festet de siste knappene på jakka jeg strikka på samme dag som han døde. Så ja, jeg venter - i det minste til over ikm. :rolleyes:

Men når jeg begynner blir nok det første å gjøre ferdig denne bodyen. Den strikket jeg i august før jeg mistet, og har blitt liggende nederst i en kurv.
image.jpg
 
Så fint det er!
Jeg avventer litt med å lage noe til egen baby. Jeg har innsett at jeg strikker mange tanker og følelser inn i strikketøyet mitt. Jeg har for eksempel ingen ting fra da pappa lå i koma for noen år siden (jeg gav bort alt), og jeg gråt da jeg festet de siste knappene på jakka jeg strikka på samme dag som han døde. Så ja, jeg venter - i det minste til over ikm. :rolleyes:

Men når jeg begynner blir nok det første å gjøre ferdig denne bodyen. Den strikket jeg i august før jeg mistet, og har blitt liggende nederst i en kurv.
Vis vedlegget 323177

Takk ❤

Hørtes lurt ut å vente litt, men den bodyen ser kjempe fin ut! Blir mye følelser i å lage noe fra hjerte!
Og så trist å høre om faren din, det kan ikke vært lett :(
Ønsker deg så alt vel og at det går bra denne gangen!
 
6+3
Idag tok jeg kontakt med legesenteret for å forlenge sykmeldinga mi, fikk da også vite at det er kommet en vikarlege for vikarlegen :wacky:Jeg ble satt opp til ringetime kl. 13 og kjente jeg grua meg veldig til det, for h a t e r å be om noe! Også er jeg jo ikke syk? Men heller ikle istand til å jobbe! Gårsdagen var den verste så langt, var så uvel/kvalm og svimmel hele dagen:yuck:dagen idag er sålangt noe bedre, men forsatt uggen og svimmel, noe jeg merkelig nok er glad for:hilarious:

Men tilbake til telefonen fra legen!
Hun ringte rett over kl. 13 og sourte hvordan jeg hadde det, og hva jeg tenkte. Sier st jeg føler meg ikke klar for å jobbe med tanke på formen og at jeg er sykepleier, noe hun sa at hun forstod veldig godt! Ble derfor en forlengelse av sykmeldingen til 5/5, og da gåe jeg også uansett på ferie i 13 dager, så da er det ikle jobb føre slutten av mai, og da er jeg forhåpentligvis 11+1:wideyed:
Føler meg så letta over at legen var så forståelsesfull! Kanskje det var meninga å få enda en ny lege?:shy:
Nå skal jeg og spira ikke stresse litt, og forhåpentligvis vikser dej son normalt :dummy:
Gleder meg til å treffe lille om 6 dager!
 
6+3
Idag tok jeg kontakt med legesenteret for å forlenge sykmeldinga mi, fikk da også vite at det er kommet en vikarlege for vikarlegen :wacky:Jeg ble satt opp til ringetime kl. 13 og kjente jeg grua meg veldig til det, for h a t e r å be om noe! Også er jeg jo ikke syk? Men heller ikle istand til å jobbe! Gårsdagen var den verste så langt, var så uvel/kvalm og svimmel hele dagen:yuck:dagen idag er sålangt noe bedre, men forsatt uggen og svimmel, noe jeg merkelig nok er glad for:hilarious:

Men tilbake til telefonen fra legen!
Hun ringte rett over kl. 13 og sourte hvordan jeg hadde det, og hva jeg tenkte. Sier st jeg føler meg ikke klar for å jobbe med tanke på formen og at jeg er sykepleier, noe hun sa at hun forstod veldig godt! Ble derfor en forlengelse av sykmeldingen til 5/5, og da gåe jeg også uansett på ferie i 13 dager, så da er det ikle jobb føre slutten av mai, og da er jeg forhåpentligvis 11+1:wideyed:
Føler meg så letta over at legen var så forståelsesfull! Kanskje det var meninga å få enda en ny lege?:shy:
Nå skal jeg og spira ikke stresse litt, og forhåpentligvis vikser dej son normalt :dummy:
Gleder meg til å treffe lille om 6 dager!
Så bra at legen var forståelsesfull og forlenget sykemeldinga di :) synes det er bra at du får ekstra tid til en avslappet hverdag, spesielt med tanke på alt det som foregår akkurat nå.
Så spennende at det bare er 6 dager igjen! Håper du holder oss oppdatert! :Heartred
 
Back
Topp