Håpet om en terminspire ❤

Åååh, lille venn :Heartblue Tverrleie blir sikkert ubehagelig for han etterhvert, så da må han vel snu seg :happy6 :p
Se på lille babyen da, så nydelig :Heartblue !
Vi får tro han snur seg rette vegen etterhvert, hu tuppa her lå også mye på tvers før hu la seg med hodet ned - og da hun gjorde det ble hun der :love7

Skikkelig fine bilder å, heldig!:D

Tipper han finner ut at det best etterhvert som det blir mindre plass for han :hilarious: :Heartblue
Så får vi håpe han er smartere enn søstra og ikke vil være stjernekikker!!:hilarious:
 
Det går så fort nå :shy: :love017
Her lå lillebror i tverrleie lenge lenge før han til slutt i uke 36 eller noe snudde seg! Jeg hadde time til ul i uke 37 for å vurdere vending .. men slapp det da :shy:
 
Det går så fort nå :shy: :love017
Her lå lillebror i tverrleie lenge lenge før han til slutt i uke 36 eller noe snudde seg! Jeg hadde time til ul i uke 37 for å vurdere vending .. men slapp det da :shy:

Luring! Godt han fant riktig vei tilslutt :hilarious:
 
Så nydelig liten gutt :Heartblue
Tenk at du allerede har kommet så langt!
Tida går jammen fort:love7
 
30+0
Tiden flyr altså så fort denne gangen! Tenk at det er 10 uker (og 3 dager) til termin? Hvor ble Tiden av?? Føler ikke jeg henger helt med, samtidig vil jeg ikke at det skal gå saktere heller tror jeg :hilarious: tror heller ikke tiden frem mot termin går noe saktere, ukene er jo fylt av hverdagen med en 3 åring og plutselig er det ny uke! Nå er det jo straks påske, også er vi plutselig over i april! :bag: det er veldig deilig å merke lysere dager, så nå håper vi bare det blir noen deilig varme vårdager etterhvert ❤️
Storesøster gleder seg masse til å møte lillebror og snakker om han daglig, helst i form at hun skal dele seng med han "idag" og det sier hun gjerne daglig tiltross for at vi har sagt vi må vente litt til :hilarious:
Det merkes at en har kommet i 3 trimester, det er blitt tyngre, magen er mer i veien og bekkenet/kroppen generelt klager fortere (spesielt på kveld). Og for å ikke snakke om pusten! Den er blitt tyngre :wacky:
Men lillebror er aktiv og turner rundt inni magehuset sitt ❤️ Storesøster fikk se magen bevege deg i går mens han turna, det var først litt rart, men så ble det spennende å hu ville se mer :hilarious::love017

Magebilde 29+5;
20240316_142215.jpg


⭐️ Termin; 30/05

⭐Kjønn; Gutt :dummy:

⭐Dager til termin; 73

⭐Graviduke; 31

⭐Gravidmåned; 8

⭐Trimester; 3

⭐️ Prosent gjennomført; 74,2%

⭐Symptomer; Ømme pupper, økt trøtthet og mye sliten, kynnere, Kronisk tett nese, økt tyngde, bekkensmerter spesielt på kveld og start av dagen, tyngre å puste, slitsomt å stå lengre enn 5 min :wacky:

⭐Humør; Bedre humør, ikke så mye sur lenger heldigvis! Hjelper at 3 åringen tuller mindre på nattan og det "bare" er gravditeten som vekker meg.

⭐Cravings; Ingen, var lenge fysen på sjokolade, men det har gitt seg!

⭐Utstyr; Har alt etter storesøster, fått kjøpt inn litt nye klær i 50-56 så lillebror slipper å gå i rosa :Heartblue har også kjøpt svøpeteppe denne gangen som jeg er spent på å prøve!
Trenger;
- En tripp trapp stol til (får i gave av mine foreldre)
- En enhet til til babycallen
-Najell babynest

Ganske kort liste denne gangen :hilarious:

⭐Medisiner/vitamintilskudd;
Multivitamin og jern

⭐Milepæler:
-
Komme forbi 5+0 (Kjemisk grense)
- Tul
- Komme forbi uke 8 ( BO 8+0 i juli)
- Tul uke 8
- Tul uke 9
- NIPT svar
- Høre hjertelyd med doppler
- Komme til uke 12 med levende baby (3 MA oppdaget uke 10-11)
- Otul 24/11, 12+5
- Komme til 2 trimester, 14+0, med frisk baby (svangerskapsavbruddet 14+4 pga avvik på otul I februar)
- OUL
- Kjenne liv

- Komme forbi 23+0
- Vekstkontroll 2/2
- 3 trimester
- Vekstkontroll 1/3

- Vekstkontroll 5/4

- Komme til uke 34 (15/4)
- Høygravid (19/4)
- Uke 37/ikke prematur lenger (6/5)
- Fødsel
 
32+0

Siste uka har vært tøff, jeg har ikke bare klart å tryne 1 gang, men 2... er det mulig lism? Første gangen var bare min dumme feil og klønete da jeg glemte siste trinnet i trappa... v. Fot ble ganske forslått, men bedre for hver dag, 3 dager senere hvor jeg endelig fikk på sko igjen fordi hevelsen og smerten hadde blir bedre så klarer jeg å skli på våt, tung nysnø i en liten bakke på vei inn til huset til søstra mi vi skulle besøke i påska. Fikk foten under meg (tydeligvis en dårlig reaksjoner av meg å få foten under meg hver gang jeg faller???), kjente med engang at dette IKKE gikk bra.... søstra mi ringer ambulanse og får meg til legevakta og etter noen timer har jeg fått gips på beinet, for yes... brudd i leggbeinet.... ble skikkelig lei meg med engang både fordi det var vondt, men også fordi jeg har syntes det har vært tyngre i det siste og nå er jeg stuck med gips og krykker i kanskje 6 uker, altså helt til permisjon... mannen går på skole 2,5 t unna og skal få vitnemålet samme dag som termin og kan derfor ikke ha altfor mye fravær om han skal få det og gå videre til pliktåret, så vært et skikkelig kaos i hode om hvordan jeg skal få det her til de neste ukene... heldigvis er jo mannen hjemme nå i påska så har fått hvile mye og holde benet høyt, han blir hjemme i morgen også må jeg bare prøve meg resten av uka å se hvordan det går. Men det har føltes helt håpløst :( smertene er heldigvis bedre, og alt er greit så lenge jeg får sitte med benet høyt, men gruer meg til hverdagen, levere/hente i bhg og ikke minst timeavtale jeg må komme meg til Når det er så tungt gå med krykker! Første timeavtale er alt i morgen KL 08 på sykehuset, da skal jeg til samtale og snakke om forrige fødsel og hvordan den gikk til, spent på det! Ingen har sjekka at lillebror har det fint, men han har vært aktiv heletiden itillegg har jeg ikke hatt vondt, så har ikke vært bekymret ❤️
Pga gips og immobilitet så ville de at jeg skulle gå på fragmin så lenge jeg har gips, så for å toppe alt må jeg dette sprøyter på meg selv hver kveld :dead:
Så siste tiden har vært vanskelig, og veldig spent på hvordan dette skal gå!
Svigermor har alt tilbydd seg å levere i bhg for meg, men hun starter på jobb kl. 7.30 og jeg må da vekke mini og gjøre henne klar til kl. 7, istedenfor å levere henne selv kl. 9, det føles ganske pes å måtte stå opp en del tidligere når jeg trenger all søvn jeg kan få og ikke minst vekke 3 åringen også tidlig. Så jeg får bare prøve også får det ta lang tid en periode, krysse fingrene for at det går bedre enn frykter og at det blir minst mulig trass, for det er det endel av nå :wacky: er noen voldsomme raseriutbrudd ut av INGENTING og de varer så lenge nå, helt umulig å verken snakke med/til eller forsøke å trøste henne når det holder på..... håper det er en kort fase!
Gleder meg til Vekstkontroll igjen til fredag, å se lillebror og hvor mye han har vokst, det blir fint og ukas høydepunkt ❤️

Ble en lang og ikke såå hyggelig oppdatering, håper neste blir litt hyggeligere :shy:

⭐️Termin; 30/05

⭐Kjønn; Gutt :dummy:

⭐Dager til termin; 59

⭐Graviduke; 33

⭐Gravidmåned; 8

⭐Trimester; 3

⭐️ Prosent gjennomført; 79,2%

⭐Symptomer; Ømme pupper, økt trøtthet og mye sliten, trenger dupp på dagtid igjen, kynnere, Kronisk tett nese, økt tyngde, bekkensmerter spesielt på kveld og start av dagen, tyngre å puste, slitsomt å stå lengre enn 5 min :wacky:

⭐Humør; Greit humør, blir fort veldig sliten og da kan tålmodigheten bli liten..

⭐Cravings; Ingen, mat generelt er vanskelig. Ingenting som frister :wacky:

⭐Utstyr; Har alt etter storesøster, fått kjøpt inn litt nye klær i 50-56 så lillebror slipper å gå i rosa :Heartblue har også kjøpt svøpeteppe denne gangen som jeg er spent på å prøve!
Trenger;
- En tripp trapp stol til (får i gave av mine foreldre)
- En enhet til til babycallen
-Najell babynest

Ganske kort liste denne gangen :hilarious:

⭐Medisiner/vitamintilskudd;
Multivitamin og jern. Fragmin også gips.

⭐Milepæler:
-
Komme forbi 5+0 (Kjemisk grense)
- Tul
- Komme forbi uke 8 ( BO 8+0 i juli)
- Tul uke 8
- Tul uke 9
- NIPT svar
- Høre hjertelyd med doppler
- Komme til uke 12 med levende baby (3 MA oppdaget uke 10-11)
- Otul 24/11, 12+5
- Komme til 2 trimester, 14+0, med frisk baby (svangerskapsavbruddet 14+4 pga avvik på otul I februar)
- OUL
- Kjenne liv

- Komme forbi 23+0
- Vekstkontroll 2/2
- 3 trimester
- Vekstkontroll 1/3

- Vekstkontroll 5/4
- Komme til uke 34 (15/4)
- Høygravid (19/4)
- Uke 37/ikke prematur lenger (6/5)
- Fødsel
 
Last edited:
Nei, æsj snakk om max uflaks da!:sorry: Slitsomt å gå på krykker så langt ut i sv.skapet! Man har liksom litt ekstra å drasse på fra før av, også må du slite med gips i tillegg:shifty:
Fint at alt ser ut til å gå fint med baby da :Heartred og snart er det perm!! :Heartred
 
32+0

Siste uka har vært tøff, jeg har ikke bare klart å tryne 1 gang, men 2... er det mulig lism? Første gangen var bare min dumme feil og klønete da jeg glemte siste trinnet i trappa... v. Fot ble ganske forslått, men bedre for hver dag, 3 dager senere hvor jeg endelig fikk på sko igjen fordi hevelsen og smerten hadde blir bedre så klarer jeg å skli på våt, tung nysnø i en liten bakke på vei inn til huset til søstra mi vi skulle besøke i påska. Fikk foten under meg (tydeligvis en dårlig reaksjoner av meg å få foten under meg hver gang jeg faller???), kjente med engang at dette IKKE gikk bra.... søstra mi ringer ambulanse og får meg til legevakta og etter noen timer har jeg fått gips på beinet, for yes... brudd i leggbeinet.... ble skikkelig lei meg med engang både fordi det var vondt, men også fordi jeg har syntes det har vært tyngre i det siste og nå er jeg stuck med gips og krykker i kanskje 6 uker, altså helt til permisjon... mannen går på skole 2,5 t unna og skal få vitnemålet samme dag som termin og kan derfor ikke ha altfor mye fravær om han skal få det og gå videre til pliktåret, så vært et skikkelig kaos i hode om hvordan jeg skal få det her til de neste ukene... heldigvis er jo mannen hjemme nå i påska så har fått hvile mye og holde benet høyt, han blir hjemme i morgen også må jeg bare prøve meg resten av uka å se hvordan det går. Men det har føltes helt håpløst :( smertene er heldigvis bedre, og alt er greit så lenge jeg får sitte med benet høyt, men gruer meg til hverdagen, levere/hente i bhg og ikke minst timeavtale jeg må komme meg til Når det er så tungt gå med krykker! Første timeavtale er alt i morgen KL 08 på sykehuset, da skal jeg til samtale og snakke om forrige fødsel og hvordan den gikk til, spent på det! Ingen har sjekka at lillebror har det fint, men han har vært aktiv heletiden itillegg har jeg ikke hatt vondt, så har ikke vært bekymret ❤️
Pga gips og immobilitet så ville de at jeg skulle gå på fragmin så lenge jeg har gips, så for å toppe alt må jeg dette sprøyter på meg selv hver kveld :dead:
Så siste tiden har vært vanskelig, og veldig spent på hvordan dette skal gå!
Svigermor har alt tilbydd seg å levere i bhg for meg, men hun starter på jobb kl. 7.30 og jeg må da vekke mini og gjøre henne klar til kl. 7, istedenfor å levere henne selv kl. 9, det føles ganske pes å måtte stå opp en del tidligere når jeg trenger all søvn jeg kan få og ikke minst vekke 3 åringen også tidlig. Så jeg får bare prøve også får det ta lang tid en periode, krysse fingrene for at det går bedre enn frykter og at det blir minst mulig trass, for det er det endel av nå :wacky: er noen voldsomme raseriutbrudd ut av INGENTING og de varer så lenge nå, helt umulig å verken snakke med/til eller forsøke å trøste henne når det holder på..... håper det er en kort fase!
Gleder meg til Vekstkontroll igjen til fredag, å se lillebror og hvor mye han har vokst, det blir fint og ukas høydepunkt ❤️

Ble en lang og ikke såå hyggelig oppdatering, håper neste blir litt hyggeligere :shy:

⭐️Termin; 30/05

⭐Kjønn; Gutt :dummy:

⭐Dager til termin; 59

⭐Graviduke; 33

⭐Gravidmåned; 8

⭐Trimester; 3

⭐️ Prosent gjennomført; 79,2%

⭐Symptomer; Ømme pupper, økt trøtthet og mye sliten, trenger dupp på dagtid igjen, kynnere, Kronisk tett nese, økt tyngde, bekkensmerter spesielt på kveld og start av dagen, tyngre å puste, slitsomt å stå lengre enn 5 min :wacky:

⭐Humør; Greit humør, blir fort veldig sliten og da kan tålmodigheten bli liten..

⭐Cravings; Ingen, mat generelt er vanskelig. Ingenting som frister :wacky:

⭐Utstyr; Har alt etter storesøster, fått kjøpt inn litt nye klær i 50-56 så lillebror slipper å gå i rosa :Heartblue har også kjøpt svøpeteppe denne gangen som jeg er spent på å prøve!
Trenger;
- En tripp trapp stol til (får i gave av mine foreldre)
- En enhet til til babycallen
-Najell babynest

Ganske kort liste denne gangen :hilarious:

⭐Medisiner/vitamintilskudd;
Multivitamin og jern. Fragmin også gips.

⭐Milepæler:
-
Komme forbi 5+0 (Kjemisk grense)
- Tul
- Komme forbi uke 8 ( BO 8+0 i juli)
- Tul uke 8
- Tul uke 9
- NIPT svar
- Høre hjertelyd med doppler
- Komme til uke 12 med levende baby (3 MA oppdaget uke 10-11)
- Otul 24/11, 12+5
- Komme til 2 trimester, 14+0, med frisk baby (svangerskapsavbruddet 14+4 pga avvik på otul I februar)
- OUL
- Kjenne liv

- Komme forbi 23+0
- Vekstkontroll 2/2
- 3 trimester
- Vekstkontroll 1/3

- Vekstkontroll 5/4
- Komme til uke 34 (15/4)
- Høygravid (19/4)
- Uke 37/ikke prematur lenger (6/5)
- Fødsel
Neimen oj, det var jo ikke dette du trengte nå o_O:eek::Heartred det må føles overveldende at du i tillegg må takle det meste på egenhånd da mannen ikke kan ha særlig fravær (selvom det jo er forståelig), men akkurat nå hadde det vært fint om du kunne fått den hjelpen du trenger ❤️ huff... Men må si jeg synes du er tøff! Høres ut som du tar utfordringen på strak arm. Håper lille får mindre raseriutbrudd etterhvert, her og blir de utløst helt plutselig og av tilsynelatende "ingenting" om dagen så føler med deg ❤️ og at smertene i foten blir bedre! Lykke til på samtale i morgen på sykehuset!! :love017 håper de der kan ta en rask sjekk på lillebror også så du får bekreftet at alt er bra.
 
32+4

Lillebror har vokst godt siden forrige ul og ble estimert til 2129 g idag ❤️ han storkoser seg og gjør pusteøvelser! Han ligger også med hode godt nede i bekkenet og gynekologen trodde ikke han kom til å flytte seg derfra :love017 nydelige lille klumpen :Heartblue
1.2.276.0.26.1.1.1.2.2024.129.33827.2740563.92012544.jpg
 
35+0

Altså, 5 uker til termin og Høygravid ??? Jeg skjønner ikke hvor tiden blir av, men den flyr avgårde og med alt av helligdager, forhåpentligvis fint vær og deilige vårdager kommer de neste 5 ukene til å gå minst like raskt :bag: Nå vil de heller ikke stanse en fødsel og han er klar for verden om han skulle blitt født, må bare legge litt på seg til og det er fint lg betryggende å tenke ❤️
Jeg er også glad tiden ikke står stille, synes det har blitt tungt nå, magen føles svær (og større skal den bli), orker ikke stå mer enn et par minutter da kjennes det ut som det strekker skikkelig rundt navlen og da svir det også i huden når jeg setter meg ned. Håper også magen kan synke litt snart så jeg få noe bedre lungekapasitet:shy: den allerbeste posisjonen er å ligge på siden!
Lillebror er godt aktiv, liker å utnytte plassen sin og helst presse ut ben og rumpe, rumpa spesielt i ribbeina på v.side :hilarious:
Forrige uke fikk jeg endelig av gipsen etter 3 uker med, og fikk på en enkel skinne istedenfor, det er sykt behagelig i forhold og den kan tas av for å dusje som gjør ting en god del enklere! Smertene har også vært helt borte i 2 uker ellernoe nå så det er deilig! Men må gå med skinne i 6 uker totalt, 5 uker igjen, altså helt til termin :wacky: mye som skjer den siste uka i mai, med da kontroll av ben, mannen har eksamen, jeg har termin og mannen har vitnemålsutdeling (samme dag som termin), så lillebror kan godt vente til dagen etter/noen dager etter termin :hilarious:
Har også hatt skikkelig nesting behov siste ukene, men ikke vært så lett med gips, men nå har vogna, bilstolen, vippestolen, sengetøy og dyner blitt vaska! Må bare montere bilstolen, sette sammen vugge og bedside så er mye gjort! Har også starta på fødebaggen til lillebror, men ikke til meg selv da :hilarious:
Tankene svirrer oftere over på fødsel, og har hatt så sykt mye uflaks med å bli gravid begge gangene, og hks med storesøster, nå brekt ben helt til termin, så føler bare jeg blir uheldig med fødselen igjen også, jeg bare har mye uflaks :dead: så blir vel fort et hks igjen ellernoe... men kam jo bli positivt overrasket, håper på det :shy: skal definitivt skrive fødebrev denne gangen!

Magebildd 34+5 (offisielt Høygravid)
20240420_225058.jpg


⭐️️ Termin; 30/05

⭐Kjønn; Gutt :dummy:

⭐Dager til termin; 38

⭐Graviduke; 36

⭐Gravidmåned; 9

⭐Trimester; 3

⭐️ Prosent gjennomført; 86,6%

⭐Symptomer; Ømme pupper, økt trøtthet og mye sliten, trenger dupp på dagtid igjen, kynnere, Kronisk tett nese, økt tyngde, bekkensmerter spesielt på kveld og start av dagen, tungt å puste, slitsomt å stå lengre enn et par min da strekker det godt rundt navlen.


⭐Humør; Greit humør, blir fort veldig sliten og da kan tålmodigheten bli liten..

⭐Cravings; Ingen, mat generelt er vanskelig. Ingenting som frister, spesielt middager :wacky:

⭐Utstyr; Har alt etter storesøster, fått kjøpt inn litt nye klær i 50-56 så lillebror slipper å gå i rosa :Heartblue har også kjøpt svøpeteppe denne gangen som jeg er spent på å prøve!
Trenger;
- En tripp trapp stol til (får i gave av mine foreldre)
- En enhet til til babycallen
-Najell babynest

Ganske kort liste denne gangen :hilarious:

⭐Medisiner/vitamintilskudd;
Multivitamin og jern. Fragmin også gips.

⭐Milepæler:
-
Komme forbi 5+0 (Kjemisk grense)
- Tul
- Komme forbi uke 8 ( BO 8+0 i juli)
- Tul uke 8
- Tul uke 9
- NIPT svar
- Høre hjertelyd med doppler
- Komme til uke 12 med levende baby (3 MA oppdaget uke 10-11)
- Otul 24/11, 12+5
- Komme til 2 trimester, 14+0, med frisk baby (svangerskapsavbruddet 14+4 pga avvik på otul I februar)
- OUL
- Kjenne liv

- Komme forbi 23+0
- Vekstkontroll 2/2
- 3 trimester
- Vekstkontroll 1/3
- Vekstkontroll 5/4
- Komme til uke 34 (15/4)
- Høygravid (19/4)

- Vekstkontroll 30/4
- Uke 37/ikke prematur lenger (6/5)
- Fødsel
 
Last edited:
Back
Topp