Håpet om det siste ønskebarnet

Har fått time til ultralyd i morgen. Kjente meg nesten skjelven da jeg fikk beskjeden. Gruer meg veldig, har en følelse av at det ikke er noe der, at utrogestan har lurt kroppen til å tro den er gravid.
Håper veldig at det er din tur nå ❤️

Heier masse på deg og at du får se et bankende hjerte i morgen :Heartred Fått så vondt av deg som ikke har turt å glede seg eller ta tester

Masse lykkeønskninger herfra også :Heartred

Gynekologen fant dessverre ingenting på ultralyden. Jeg føler meg jo ikke gravid, så var redd dette ville være resultatet. :confused:

Ifølge egen beregning, siden jeg brukte eltester og tempet, er jeg 7+0 i dag, fordi eggløsning kom på CD10. Han spurte om første dag i siste mens, og ifølge den er det jo bare midt i uke 6.

Føler meg så knust likevel, selv om jeg har hatt minimalt med symptomer. Kan virkelig 200mg utrogestan holde tilbake blødning i ukevis??? Så skuffet. Har også fremdeles høy BBT, er 200mg utrogestan ansvarlig for det også?

Minte han på at i juli 2022, da jeg var nesten uke 6, så han ikke en graviditet i livmor heller. Han sa at han kan ta feil, men at sannsynligvis er ikke dette en levedyktig graviditet. Han sa at slimhinnen var omtrent 6mm, som også virker veldig rart når jeg liksom skulle vært 7+0.

Han mente jeg er "tidlig" i graviditeten, så det kan være det var for tidlig i dag. Vet ikke om han sa det for å trøste meg eller om det er realistisk. Tok blodprøve for å måle HCG, og satte meg opp på ny ultralyd i onsdag neste uke.

Om dette er en tidlig SA, burde han ikke kunne ha sett noe i livmoren i det minste? Noe som nettopp hadde dødd? Eller, om det er noe der, et bittelite hjerte?

I det minste så han ikke noe utenfor livmoren, så det var jo en positiv nyhet. Han mente at dersom det var det, ville jeg hatt tydelige, ordentlige smerter nå, som jeg ikke har.

Men, dersom HCG-prøven fra i dag viser høy HCG, er det mistenkelig. I 2022 hadde jeg HCG på rundt 8000 i midten/slutten av uke 5, men følte meg ikke gravid eller kvalm da. Latterlig å håpe egentlig, men gjør det jo likevel. Klamrer meg til håpet om at min bakovervendte livmor er grunnen til at han ikke så noe, selv om han mente han så området der en graviditet normalt skulle vært, men at det ikke var noe der.

Håper fortsatt for deg! Lei meg for at han ikke så noe i dag, men kanskje det har noe med bakovervendt livmor å gjøre? Og selv om feks jeg tempet med datter, ble jeg justert tidlig i graviditeten, så kanskje er det rett og slett for tidlig å se med bakovervendt livmor? Det blir spennende med hCG da, for å se hva den viser. Da bør du regne ut fra første dag i siste mens (i know, vi vet jo som oftest når el er).

Alt etter hvor langt du er på vei avgjør hva som er mulig å se. Er du 5+3 feks, tror jeg ikke man bestandig ser så mye. De gangene jeg har hatt ultralyd og målt til 6+0 har de sett rundingen (fostersekken) og embryo, men det er så knøttlite! (4 mm ca).

Jeg velger å tviholde i håpet :Heartred

Så dumt at du ikke fikk noen klare svar :sorry: kan du ta en test nå for å se hva den viser? Så vet du til en annen gang mtp progesteron osv.

Hadde ikke han svar på om progesteron kan holde systemet på vent?

Håper fortsatt for deg! Lei meg for at han ikke så noe i dag, men kanskje det har noe med bakovervendt livmor å gjøre? Og selv om feks jeg tempet med datter, ble jeg justert tidlig i graviditeten, så kanskje er det rett og slett for tidlig å se med bakovervendt livmor? Det blir spennende med hCG da, for å se hva den viser. Da bør du regne ut fra første dag i siste mens (i know, vi vet jo som oftest når el er).

Alt etter hvor langt du er på vei avgjør hva som er mulig å se. Er du 5+3 feks, tror jeg ikke man bestandig ser så mye. De gangene jeg har hatt ultralyd og målt til 6+0 har de sett rundingen (fostersekken) og embryo, men det er så knøttlite! (4 mm ca).

Takk for det. :Heartred Han så ikke noe som tydet på graviditet i livmor sa han. Han sa også at han ikke så noe utenfor livmor, heldigvis. Men, senere sa han at dersom HCG er høy, kan det mistenkes exu. Det skremte meg litt. Han skrev også ut resept til meg på 400mg utrogestan, men sa at jeg ikke bør hente ut den resepten før HCG-svaret er klart.

Spurte om 200mg utrogestan er nok til å holde tilbake blødning, men da sa han at utrogestan mot truende abort vanligvis er i dose 400mg x2 per døgn, at 200mg er en liten dose. Men vet ikke, har en dårlig følelse.

Spurte også om det med bakovervendt livmor, men som sagt mente han at han så området der hvor foster skulle ha vært. Men igjen, han så jo ingenting i 2022 heller, riktignok var det tidligere. Han kalte også dette "tidlig" for øvrig.

Er det BO når man ikke finner noe i livmor? Eller kanskje en hittil usynlig exu?

Så dumt at du ikke fikk noen klare svar :sorry: kan du ta en test nå for å se hva den viser? Så vet du til en annen gang mtp progesteron osv.

Hadde ikke han svar på om progesteron kan holde systemet på vent?
Han hadde ikke noe veldig tydelig svar, men sa at utrogestan for å hindre abort vanligvis er i doser på 400mg x2 i døgnet. Jeg tar 200 mg i døgnet. Får bare vente på blodprøvesvaret. Vil ikke kaste bort en test på dette egentlig. :confused:

Håper for deg at det fortsatt er et lite frø :Heartred:smiley-angelic001

Takk for det. :Heartred Han så ikke noe som tydet på graviditet i livmor sa han. Han sa også at han ikke så noe utenfor livmor, heldigvis. Men, senere sa han at dersom HCG er høy, kan det mistenkes exu. Det skremte meg litt. Han skrev også ut resept til meg på 400mg utrogestan, men sa at jeg ikke bør hente ut den resepten før HCG-svaret er klart.

Spurte om 200mg utrogestan er nok til å holde tilbake blødning, men da sa han at utrogestan mot truende abort vanligvis er i dose 400mg x2 per døgn, at 200mg er en liten dose. Men vet ikke, har en dårlig følelse.

Spurte også om det med bakovervendt livmor, men som sagt mente han at han så området der hvor foster skulle ha vært. Men igjen, han så jo ingenting i 2022 heller, riktignok var det tidligere. Han kalte også dette "tidlig" for øvrig.

Er det BO når man ikke finner noe i livmor? Eller kanskje en hittil usynlig exu?
Ved BO tror jeg du skal ha sett fostersekken, bare ikke noe inni. Det de mistenkte til meg i april da vi så sekken, men ikke noe embryo. Uken etter var embryo der, så den utviklet seg tilsvarende en uke, ble da allikevel satt tilbake 2 uker ... For meg gikk det ikke bra, men da så de jo noe hele veien. Og fostersekken var der som en rund sirkel. Synes dette her er så merkelig. Håper ikke det er exu, men at noe bare utvikler seg i sitt eget tempo/at du er kortere på vei.

Enig angående at progesteron ikke holder tilbake en truende abort. Har gått på det noen år, og ikke opplevd det selv iaf. Har brukt både lutinus, utrogestan og Dupaston.

Du kan ha hatt sen implementerting og selv om de sier at alt går i en jevn utviklingskurve, sier ALLE jeg er hos at det ikke stemmer, at de vokser litt i rykk og napp.

Back
Topp