Håpet om det siste ønskebarnet

Men, det er positivt at det ikke har kommet mere. Var bare en gang på meg så var det ikke noe mer resten av dagen. Gynekologen min sa at kroppen vil kvitte seg med fosteret om det ikke er leve dyktig selv om du bruker progesteron støtte.
Håper det stemmer. Ville vært grusomt om progesteron har holdt tilbake et ikke-levedyktig embryo. Er redd for at blodet jeg så i dag tidlig kan ha kommet fordi det var mer enn 12 timer siden jeg tok en kapsel utrogestan. Pleier å ta en kapsel (200mg) hver morgen ca. 07.00. Så kanskje jeg ikke har blødd noe mer fordi jeg tok en kapsel like etter jeg så rosa på papiret.

Håper det stemmer. Ville vært grusomt om progesteron har holdt tilbake et ikke-levedyktig embryo. Er redd for at blodet jeg så i dag tidlig kan ha kommet fordi det var mer enn 12 timer siden jeg tok en kapsel utrogestan. Pleier å ta en kapsel (200mg) hver morgen ca. 07.00. Så kanskje jeg ikke har blødd noe mer fordi jeg tok en kapsel like etter jeg så rosa på papiret.
Tenker at du ikke skal bekymre deg for det. Kroppen vil frastøte seg fosteret om det er noe galt. Må bare tenke at det her skal gå fint :Heartred

Hei! Har ikke kommentert her før, men tittet innom noen ganger tidligere. Vil bare dele min erfaring med at cyklogest 400 mg x 2 i alle fall ikke holdt tilbake blødning hos meg da jeg hadde spontanabort (6+3). Håper denne sitter :gen014

Hei! Har ikke kommentert her før, men tittet innom noen ganger tidligere. Vil bare dele min erfaring med at cyklogest 400 mg x 2 i alle fall ikke holdt tilbake blødning hos meg da jeg hadde spontanabort (6+3). Håper denne sitter :gen014
Trist å høre du mistet. :Heartred Håper jeg slipper enda en kjemisk, men skjønner jeg har oddsene mot meg.

Så godt det ikke var noe mer enn bittelitt på papiret :Heartpink Krysser fingrene!

Ang ultralyd, er det ikke lurt å ta en test først? Eller, det skal ikke jeg si, bare tenkte det kanskje var verre å dra på ultralyd om det var noe med testen, vs å finne det ut hjemme? Men det vet du nok best selv.

Heier uansett på deg, måtte dere være gangen :love7

Så godt det ikke var noe mer enn bittelitt på papiret :Heartpink Krysser fingrene!

Ang ultralyd, er det ikke lurt å ta en test først? Eller, det skal ikke jeg si, bare tenkte det kanskje var verre å dra på ultralyd om det var noe med testen, vs å finne det ut hjemme? Men det vet du nok best selv.

Heier uansett på deg, måtte dere være gangen :love7
Det er et dilemma det der. Men er jeg ikke gravid inntil jeg evt. begynner å blø mye? Har det jeg tror kan være symptomer fremdeles; oppblåst, litt halsbrann. Vurderer om jeg skal sende melding å be om legetime/ultralyd mandag, så kan jeg evt. avlyse dersom jeg begynner å blø mye før det.

Tenk at du ikke har testet flere ganger! Kan forstå deg da, mange skuffelser på veien gjør noe med en. Og du er jo gravid, positiv test og ingen mens er jo klare tegn :) Håper virkelig dette er din terminspire.

Sendte melding til fastlegen via helsenorge.no i dag. Var jo ingen ledige timer i kalenderen hennes før langt ut i 2026, så bad om en time neste uke til ultralyd, evt. kun henvisning til sykehuset. Ble oppringt, men var jo på jobb og kunne ikke ta tlf. Da jeg ringte tilbake, var de selvsagt stengt for dagen (fra kl.1400!!). De hadde svart på meldingen min på helsenorge.no også, med informasjon om at mandag har de ingen ledige timer - og selvsagt er svaret deres merket "ikke mulig å besvare." Så får prøve igjen i morgen.

Trist å høre du mistet. :Heartred Håper jeg slipper enda en kjemisk, men skjønner jeg har oddsene mot meg.
Men det er jo ikke kjemisk? Du er 6+noe på vei og har ikke blødd? :happy: innlegget mitt var ment optimistisk, altså at hvis det ikke er levedyktig så vil kroppen støte det fra seg til tross for at du bruker progesteron. Når det er sagt så skjønner jeg godt at du er tilbakeholden med å være for glad og positiv, men vi andre håper og tror på dine vegne!

Men det er jo ikke kjemisk? Du er 6+noe på vei og har ikke blødd? :happy: innlegget mitt var ment optimistisk, altså at hvis det ikke er levedyktig så vil kroppen støte det fra seg til tross for at du bruker progesteron. Når det er sagt så skjønner jeg godt at du er tilbakeholden med å være for glad og positiv, men vi andre håper og tror på dine vegne!
Skjønte du mente det optimistisk altså. Det er veldig snilt, setter pris på det. :Heartred Det er bare så vanskelig å se for seg at dette kan ende med en frisk baby, men har selvsagt et bittelite håp. Er 6+0 akkurat i dag.

Det er et dilemma det der. Men er jeg ikke gravid inntil jeg evt. begynner å blø mye? Har det jeg tror kan være symptomer fremdeles; oppblåst, litt halsbrann. Vurderer om jeg skal sende melding å be om legetime/ultralyd mandag, så kan jeg evt. avlyse dersom jeg begynner å blø mye før det.
Jeg vil si at du er gravid frem til det motsatte er bevist. Altså, inntil du faktisk gjennomgår en SA eller de ikke finner liv på ultralyd - så er du i aller høyeste grad gravid.

I mitt siste svangerskap hadde jeg en 7-dagers blødning i uke 4, og deretter to blødninger i uke 10. Vi snakker ikke rosa på papiret, men så mye blod at bindet ikke tok det liksom. Selv da var det fortsatt liv og et friskt og fint foster.

Derfor tror jeg at den eneste måten for deg å bli betrygget og få noen svar på, er å få gjennfomført en UL. Og jeg skjønner deg veldig godt om du ikke orker tanken på å ta en test. Nå ser jeg at du prøver å få det ordnet, så det er veldig bra.

Ville bare skrive til deg, kanskje mest for å si at du ikke er gal, og at jeg har forståelse for at du er bekymret :Heartred

Så dumt dere ringte mellom hverandre, det får prøve igjen i morgen ja! Ikke sikkert du trenger en fysisk time for henvisning? Lov å håpe! Da sparer både du og fastlegen tid og ressurser.

Det er ikke aktuelt med privat ultralyd? Da trenger du ikke vente. "Faren" med det offentlige er at det kan ta ukesvis, men et litt hvor fort du ønsker å finne ut av ting og..?

Så dumt dere ringte mellom hverandre, det får prøve igjen i morgen ja! Ikke sikkert du trenger en fysisk time for henvisning? Lov å håpe! Da sparer både du og fastlegen tid og ressurser.

Det er ikke aktuelt med privat ultralyd? Da trenger du ikke vente. "Faren" med det offentlige er at det kan ta ukesvis, men et litt hvor fort du ønsker å finne ut av ting og..?
Fastlegen er på kurs i dag og i morgen, så ingen snarlig time der. Gynekologen jeg har vært hos noen ganger pleier visst ikke å ta inn pasienter til ultralyd før rundt uke 7, sa sekretæren hans. Er vel uansett ikke så mye å se før da? Synes han er mye mer behagelig enn privat gynekolog, så med mindre fastlegen plutselig henviser meg til ultralyd på sykehuset så venter jeg på time hos han.

Tempet i dag tidlig, har sovet så urolig og usammenhengende de siste nettene bortsett fra i natt. Viste seg at bbt var på 37.33! Mye høyere enn under de kjemiske, og langt unna når det pleier å gå galt og bbt går under 37. Håper det er et godt tegn foreløpig.

Fastlegen er på kurs i dag og i morgen, så ingen snarlig time der. Gynekologen jeg har vært hos noen ganger pleier visst ikke å ta inn pasienter til ultralyd før rundt uke 7, sa sekretæren hans. Er vel uansett ikke så mye å se før da? Synes han er mye mer behagelig enn privat gynekolog, så med mindre fastlegen plutselig henviser meg til ultralyd på sykehuset så venter jeg på time hos han.

Tempet i dag tidlig, har sovet så urolig og usammenhengende de siste nettene bortsett fra i natt. Viste seg at bbt var på 37.33! Mye høyere enn under de kjemiske, og langt unna når det pleier å gå galt og bbt går under 37. Håper det er et godt tegn foreløpig.
Så bra, det er et godt tegn :Heartpink Men kan kunstig progesteron gjøre det?

Ah, så typisk ang legen.. :arghh: jeg har vært i uke 6+noe med de siste barna, da ser du hjertet blinke :-) (begynner i slutten av uke 5). Hvor langt på vei nå? Og evt til uka?

Så bra, det er et godt tegn :Heartpink Men kan kunstig progesteron gjøre det?

Ah, så typisk ang legen.. :arghh: jeg har vært i uke 6+noe med de siste barna, da ser du hjertet blinke :-) (begynner i slutten av uke 5). Hvor langt på vei nå? Og evt til uka?
Jeg har fått tempdropp med progesteron før, men det var lutinus og crinone. Bruker 200 mg utrogestan nå, men vet ikke om det holder temperaturen kunstig høy mer enn lutinus og crinone.

Er 6+1 i dag, så håper jeg kan få ultralyd i løpet av neste uke. Tør knapt å håpe at det er liv der egentlig, virker så usannsynlig.

Fant denne på gravid-forum for kvinner over 40 på Facebook. Fin, men vanskelig å praktisere i hverdagen.
Skjermbilde (659).png

Har fått time til ultralyd i morgen. Kjente meg nesten skjelven da jeg fikk beskjeden. Gruer meg veldig, har en følelse av at det ikke er noe der, at utrogestan har lurt kroppen til å tro den er gravid.
Heier masse på deg! Håper virkelig at du ser et bankende hjerte i morgen :Heartred

Har fått time til ultralyd i morgen. Kjente meg nesten skjelven da jeg fikk beskjeden. Gruer meg veldig, har en følelse av at det ikke er noe der, at utrogestan har lurt kroppen til å tro den er gravid.
Forhåpentligvis er det en liten spire der :Heartred og at alt er bra!
Forstår hvordan du føler, helt forståelig. Men bra at du skal få svar!
Håper det er et bankende hjerte du ser i morgen :Heartred

Håper og tror på det er en liten spire med bankende hjerte der :love7 :smiley-angelic001

Back
Topp