Gynekologen fant dessverre ingenting på ultralyden. Jeg føler meg jo ikke gravid, så var redd dette ville være resultatet.
Ifølge egen beregning, siden jeg brukte eltester og tempet, er jeg 7+0 i dag, fordi eggløsning kom på CD10. Han spurte om første dag i siste mens, og ifølge den er det jo bare midt i uke 6.
Føler meg så knust likevel, selv om jeg har hatt minimalt med symptomer. Kan virkelig 200mg utrogestan holde tilbake blødning i ukevis??? Så skuffet. Har også fremdeles høy BBT, er 200mg utrogestan ansvarlig for det også?
Minte han på at i juli 2022, da jeg var nesten uke 6, så han ikke en graviditet i livmor heller. Han sa at han kan ta feil, men at sannsynligvis er ikke dette en levedyktig graviditet. Han sa at slimhinnen var omtrent 6mm, som også virker veldig rart når jeg liksom skulle vært 7+0.
Han mente jeg er "tidlig" i graviditeten, så det kan være det var for tidlig i dag. Vet ikke om han sa det for å trøste meg eller om det er realistisk. Tok blodprøve for å måle HCG, og satte meg opp på ny ultralyd i onsdag neste uke.
Om dette er en tidlig SA, burde han ikke kunne ha sett noe i livmoren i det minste? Noe som nettopp hadde dødd? Eller, om det er noe der, et bittelite hjerte?
I det minste så han ikke noe utenfor livmoren, så det var jo en positiv nyhet. Han mente at dersom det var det, ville jeg hatt tydelige, ordentlige smerter nå, som jeg ikke har.
Men, dersom HCG-prøven fra i dag viser høy HCG, er det mistenkelig. I 2022 hadde jeg HCG på rundt 8000 i midten/slutten av uke 5, men følte meg ikke gravid eller kvalm da. Latterlig å håpe egentlig, men gjør det jo likevel. Klamrer meg til håpet om at min bakovervendte livmor er grunnen til at han ikke så noe, selv om han mente han så området der en graviditet normalt skulle vært, men at det ikke var noe der.