Håpet om det siste ønskebarnet

Men hvor villig er gynekologer til å sjekke ting? Jeg var akkurat i kontakt med min, og siden vi ikke et kandidater for ivf (pga alder) så var det ikke blir vits å ta blodprøver av meg. Opplever du å bli møtt sånn? Jeg vil og vite, bare fordi da vet jeg liksom. At sjansen er dårlig om det etrlite egg liksom. Eller om det et lite eller mye av noe. Og det betyr vel at de ikke vil korrigeringere om det er noe feil i balansen?
Jeg har tidligere fått såkalt fertilitetssjekk, og da var det inkludert både ultralyd og blodprøver så ble ikke møtt sånn som du ble. Det ble målt AMH, FSH og mange andre hormoner. Alle var normale, så da er vel bare alder/eggkvalitet som er problemet kanskje.

Synes det er rart at gynekologen du har vært hos mener det ikke er vits i å ta blodprøver. De kan jo fortelle en del; eggreserver, eggstokkfunksjon(FSH), stoffskifte og mye annet. Noen av de kan jo korrigeres tror jeg, men da må man få vite om det først så klart. Har lest om flere som har fått påvist lavt stoffskifte, som kan påvirke fertilitet - og akkurat det finnes det jo medisiner mot. Mitt var "dessverre" normalt, så ikke noen quick fix for meg.

Hva med mannen? Har lest at 3 av 4 spontantborter skyldes sædkvaliteten. Dna-fragmentering i sædcellen.

Kan jo prøve at mannen også tar Q10? I tillegg til sink, omega 3, d-vitamin og folat?
Han har ikke sjekket seg. Han har en voksen sønn fra tidligere, så vi har ikke tenkt at det er hos han feilen ligger. Han spiser ganske sunt, og hverken røyker eller snuser, og drikker alkohol ekstremt sjelden. Jeg er totalavholds, men det har ikke hjulpet noe så langt.

Back
Topp