Håpet om å bli gravid igjen, etter langdratt senabort (vår første baby) GRAVID

Masse symptomer liker vi :laughing002 :Heartred Det kommer til å gå kjempe fint, hvor langt er du på vei da? Ja, er best og forholde seg til 1, «jo flere kokker jo mere søl» plutselig får man en beskjed som ikke stemmer overens med hva den andre sier så man bare blir bekymret.

Testene går oppover :Heartred Mannen har vært dårlig, så fikk kun lagt aksjer i går. Blir i kveld også i kveld. EL skjer i morgen så da blir det ikke aksjer, så får en dårlig følelse på at det skal klaffe denne mnd egentlig. Men, da får vi håpe det klaffer de neste.
Absolutt :love7 Myyye hodepine og. Jaa tenker det er best, heller vente noen dager og komme til en jeg kjent med, og vet er flink. Da er jeg 7+1.
Så braa! Ser det nærmer seg!! Skjønner du tenker på det, men det skal jo holde. De fleste sånne statistikker over hvilke dager det er høyest % sjanse jeg har sett, viser at dagen før gir høyere sjanse enn selve el dagen:love7viktigste er at sæden ligger der og venter, og det gjør den jo nå. Jeg har troen!

5+0 - forbi grensen til kjemisk, én milepæl nådd:Heartred

Tiden går sakte når man er så nervøs og spent. Gleder meg sånn til å være forbi første trimester og fosterdiagnostisk ultralyd

Vedlegg

• IMG_3875.jpeg
    IMG_3875.jpeg
    288,3 KB · Visninger: 40
Faktisk en uke nærmere starten av uke 12, hadde visst lagt inn 12+0 på nedtellingen. Men 11+0 er vel STARTEN på uke 12 :angelic:

Vedlegg

• IMG_3876.jpeg
    IMG_3876.jpeg
    299 KB · Visninger: 24
Absolutt :love7 Myyye hodepine og. Jaa tenker det er best, heller vente noen dager og komme til en jeg kjent med, og vet er flink. Da er jeg 7+1.
Så braa! Ser det nærmer seg!! Skjønner du tenker på det, men det skal jo holde. De fleste sånne statistikker over hvilke dager det er høyest % sjanse jeg har sett, viser at dagen før gir høyere sjanse enn selve el dagen:love7viktigste er at sæden ligger der og venter, og det gjør den jo nå. Jeg har troen!
Sant det du sier, det skjer når det skjer og da er det en mening med det :love7 Så får man bare prøve til den dagen. Viktig og miste motivasjonen eller håpet. Hodepine er dritt, men det kan også være koffein kutt med graviditet. Håper det gir seg snart :Heartred

Sant det du sier, det skjer når det skjer og da er det en mening med det :love7 Så får man bare prøve til den dagen. Viktig og miste motivasjonen eller håpet. Hodepine er dritt, men det kan også være koffein kutt med graviditet. Håper det gir seg snart :Heartred
Absolutt, viktig å holde på håpet :Heartred Selv om det er vanskelig. Jaa, men så lenge graviditeten går bra skal jeg finne meg i hodepine:angelic:

5+2
13,1% fullført svangerskap
Nervøs og urolig. Livredd for at det skal gå galt igjen

Dagene går sakte, kjenner meg veldig svingende i humøret om dagen. Veldig takknemlig over å være gravid igjen, og vil nyte og sette pris på at jeg endelig er det igjen. Men bekymrer meg så mye mer denne gangen. Er ingen tegn på at det skal ha gått galt, har ikke blødd, hatt smerter eller liknende. Men bekymrermeg for MA også.. vet jo at utviklingen kan stoppe også uten noen åpenbare symptomer på at det har gått galt. Blir gal av meg selv og hvor hysterisk jeg vet jeg høres ut. Tørr ikke si det høyt en gang. Føler jeg har så diffuse symptomer også, er veldig trøtt, har hodepine, liten matlyst og litt uggen, men svinger veldig. Er ikke sånn ligge over doskålen kvalm men er litt uvel innimellom og har ikke så matlyst. Men det kan jo og være at jeg er stresset og bekymret? Så blir jeg redd jeg ikke har nok symptomer og at utviklingen kan ha stoppet? Åh blir gal av meg selv.. hvorfor kan jeg ikke stole på kroppen, nyte at jeg er gravid og se frem til ultralyd 7 januar. Skal på første svangerskapskontroll hos jordmor på helsestasjonen 27.12 også, men får jo ikke se babyen da, så tror ikke det vil bidra til å roe meg noe. De har vel ikke innvendig ul på helsestasjonen

Last edited:
5+4 - første svangerskapskontroll hos jordmor unnagjort

Var på første svangerskapskontroll hos jordmor i dagtidlig. Hun henviste meg til ultralyd og fødeplass på Rikshospitalet. Hun sa hun regner med jeg får en tidlig ultralyd med historikken, også blir det genetisk veiledning og litt oppfølging ift første svangerskap hvor det ble oppdaget trisomi. Hun virket veldig hyggelig og sa hun ville sette opp ganske hyppige timer ettersom jeg er ganske stresset og nervøs. Hun viste veldig forståelse for at dette svangerskapet er krevende etter alt som har skjedd. Deilig at hun sier det selv og jeg slipper å føle meg helt urettmessig hysterisk der jeg sitter med tårene langt opp i drøvelen. Tror og håper jeg kan skylde på at jeg er ganske hormonell om dagen. Kjenner tårene presser på i tide og utide rett som det er.. fikk også beskjed om å snakke litt med fastlegen ift jobb og tilrettelegging. Jobber 13 timersvakter i helger og det sa hun var litt i overkant, spesielt nå i starten hvor mye utvikling skjer hos fosteret og jeg trenger mye hvile. I tillegg til at jeg går på ekstremt streng diett som er avgjørende for at ikke fosteret skal få hjerte/hjerneskade. Vanskelig å følge opp den på disse vaktene. Står også i voldsrisiko på jobb.

Ellers røyk jeg på to tester i dag. Har jo egentlig vært veldig flink og sluttet testingen etter streng beskjed fra samboer og gyn. Men har vært så stressa i det siste så følte det kan umulig bli værre :laughing002 Fornøyd med resultatet. Dette man kaller dye stealer? Tatt på veldig lys urin og.

Ellers sa faktisk jordmor at jeg skal forholde meg til mens termin foreløpig, ift hvor langt jeg er. Frem til ultralyd hvor jeg evt får ny termin. Hun sa selvom jeg har testet etter el kan man være litt usikker på når befruktning akkurat har skjedd mtp hvor lenge sæd og egg kan leve osv.. skjønte ikke helt egentlig. Da er jeg i så fall 6+4:nailbiting: men hadde jo sen el vet jeg? Så tenker kanskje jeg ikke er så langt? Kanskje et sted mellom? Vet ikke jeg haha får se

Vedlegg

• IMG_3984.jpeg
    IMG_3984.jpeg
    87,6 KB · Visninger: 14
  • IMG_3987.jpeg
    IMG_3987.jpeg
    86,7 KB · Visninger: 14
Last edited:
5+4 - første svangerskapskontroll hos jordmor unnagjort

Var på første svangerskapskontroll hos jordmor i dagtidlig. Hun henviste meg til ultralyd og fødeplass på Rikshospitalet. Hun sa hun regner med jeg får en tidlig ultralyd med historikken, også blir det genetisk veiledning og litt oppfølging ift første svangerskap hvor det ble oppdaget trisomi. Hun virket veldig hyggelig og sa hun ville sette opp ganske hyppige timer ettersom jeg er ganske stresset og nervøs. Hun viste veldig forståelse for at dette svangerskapet er krevende etter alt som har skjedd. Deilig at hun sier det selv og jeg slipper å føle meg helt urettmessig hysterisk der jeg sitter med tårene langt opp i drøvelen. Tror og håper jeg kan skylde på at jeg er ganske hormonell om dagen. Kjenner tårene presser på i tide og utide rett som det er.. fikk også beskjed om å snakke litt med fastlegen ift jobb og tilrettelegging. Jobber 13 timersvakter i helger og det sa hun var litt i overkant, spesielt nå i starten hvor mye utvikling skjer hos fosteret og jeg trenger mye hvile. I tillegg til at jeg går på ekstremt streng diett som er avgjørende for at ikke fosteret skal få hjerte/hjerneskade. Vanskelig å følge opp den på disse vaktene. Står også i voldsrisiko på jobb.

Ellers røyk jeg på to tester i dag. Har jo egentlig vært veldig flink og sluttet testingen etter streng beskjed fra samboer og gyn. Men har vært så stressa i det siste så følte det kan umulig bli værre :laughing002 Fornøyd med resultatet. Dette man kaller dye stealer? Tatt på veldig lys urin og.

Ellers sa faktisk jordmor at jeg skal forholde meg til mens termin foreløpig, ift hvor langt jeg er. Frem til ultralyd hvor jeg evt får ny termin. Hun sa selvom jeg har testet etter el kan man være litt usikker på når befruktning akkurat har skjedd mtp hvor lenge sæd og egg kan leve osv.. skjønte ikke helt egentlig. Da er jeg i så fall 6+4:nailbiting: men hadde jo sen el vet jeg? Så tenker kanskje jeg ikke er så langt? Kanskje et sted mellom? Vet ikke jeg haha får se
Det er størrelsen på baby (enten på OTUL eller OUL) som vil fastsette termin. Jeg hadde også sen EL, hadde el på CD20 men ble bare satt tilbake 2 dager når vi fikk fastsatt termin på OTUL. Alle andre instanser bruker siste mens til termin er satt så kan du jo heller betrygge deg med at du hadde sen EL dersom du etter hvert skulle blitt satt litt tilbake:Heartred

Det er størrelsen på baby (enten på OTUL eller OUL) som vil fastsette termin. Jeg hadde også sen EL, hadde el på CD20 men ble bare satt tilbake 2 dager når vi fikk fastsatt termin på OTUL. Alle andre instanser bruker siste mens til termin er satt så kan du jo heller betrygge deg med at du hadde sen EL dersom du etter hvert skulle blitt satt litt tilbake:Heartred
Takk for svar!!! :HeartredEr kanskje ikke riv ruskende galt å tenke menstermin ift hvor langt jeg er på vei da :nailbiting:

5+6 etter el, 6+6 etter mensen:bored:

Våknet i natt etter å ha drømte at jeg var på tur med familien og begynte å blø.. måtte si jeg spontanabortert og dra hjem. Håper det forblir med marerittet

Gravid uke 7
6+1 - 16%

Tiden går sakte og dagene er lange. Gleder meg til å legge meg om kvelden og at dagen skal være over :laughing002 Vil så gjerne spole frem til ultralyd om 7 dager i første omgang, og se dagene og ukene som gravid øke. Er så spent på å se hjerteslag, skrekken er jo å få høre at det er dødt. Men må prøve å huske på at oddsen er størst for det første. Det går jo stort sett bra, selvom vi har fått erfare noe annet til nå. Tror og håper jeg kan senke skuldrene liiiiitt hvert fall, etter å få bekreftet at det er hjerteslag og liv der nå. Så blir neste milepæl fosterdiagnostisk ultralyd i uke 12 og NIPT.
Har fått time på Rikshospitalet på avdeling for medisinsk genetikk, poliklinikk for prenatal genetikk. Det er vel en time ift å følge opp den nye graviditeten med tanke på første hvor det ble oppdaget trisomi. Men usikker på om dette er en samtale i første omgang eller prøver eller hva.. kanskje samtale først hvor de også planlegger når vi får NIPT?
Det er hvert fall mye som skjer neste uke. Gynekolog og forhåpentligvis hjerteslag 7 januar og Rikshospitalet 9 januar :Heartred

Når det gjelder symptomer har jeg fortsatt veldig hodepine hver dag, begynt å bli svimmel og føler meg uvel i bølger. Lurer på når puppene skal bli vonde? Rart at det er så annerledes hvert svangerskap. Første graviditeten var første tegn at puppene var helt utholdelig vonde og de vokste mye veldig tidlig. Foreløpig er det egentlig ingen endring på de tror jeg.

Last edited:
Glemte at det er nyttårsaften!! Skal jobbe i kveld og i morgentidlig, så lett å glemme det litt :laughing002 Er veldig takknemlig for at jeg starter det nye året med en ny spire i magen :Heartred det var dette som var det største ønsket da alt gikk galt i sommer. Trodde aldri det skulle ta så lang tid som det endte med å gjøre, men «minimumskravet» jeg hadde for meg selv (ja vet det var dumt å ha et sånt mål, men klarte ikke la være) var å være gravid innen julen, nyttår, og termin. Nå vil jeg mest sannsynlig ha en baby i magen på dagen jeg skulle få en jente, 15 januar :Heartred

Last edited:
6+3 - symptomene drar seg til

Kjenner kvalmen øker og hodepinen er fremdeles her hver dag. Er også såååå oppblåst at jeg føler meg konstant uvel av det og. Magen står ut som om jeg skulle vært 4-5 måneder gravid. Er også ekstremt trøtt og slapp. Føler meg meget fresh om dagen :) Menmen, er faktisk glad for symptomene selv om det ikke er så fett når det står på. Det er jo dette jeg vil.

Skal til legen i morgen. Sliter med å få i meg nok, som i mitt tilfelle er farlig for babye, pga sykdommen min. Tar blodprøver og veier meg to ganger i ukene og verdiene har pekt oppover de siste ukene. Blir de for høye er det fare for hjerte og hjerneskade på babyen, så det er det største stress momentet om dagen. Mye fokus på maten og å få ned verdiene.

Ultralyd hos gyn på tirsdag

Last edited:
Huff, det skjønner jeg stresser deg! Har du blodprøver osv x 2 i uke til vanlig og? Eller er det så hyppig nå som du er gravid? Hvilke alternantiver til mat/ernæring har du i din situasjon? Kan det velreguleres med annen type ernæring om du ikke får i deg tilstrekkelig? Mange spørsmål, du trenger ikke svare på alle om du ikke vil! :Heartpink :hug003

Heier på deg og lille babyen din :Heartred Skjønner det det stresser deg, men det her skal gå bra :hug003 Vi er så heldige som har så mange flinke leger i norge. Så må bare stole på at du får den beste tilretteleggingen som du trenger :Heartred sender deg en kjempe klem

Huff, det skjønner jeg stresser deg! Har du blodprøver osv x 2 i uke til vanlig og? Eller er det så hyppig nå som du er gravid? Hvilke alternantiver til mat/ernæring har du i din situasjon? Kan det velreguleres med annen type ernæring om du ikke får i deg tilstrekkelig? Mange spørsmål, du trenger ikke svare på alle om du ikke vil! :Heartpink :hug003
Bare å spørre:Heartred Mens jeg forberedte kroppen på å bli klar til å kunne begynne å prøve, og mens vi prøvde var det blodprøve én gang i uken. Utenom er det en gang i måneden, og som gravid to ganger i uken.
Har energipulver jeg kan supplere med og blande ut i drikke, om jeg ikke får i meg nok gjennom mat. Tror kanskje jeg må begynne med det igjen nå. Men litt vanskelig å vurdere og.. men ringes heldigvis to ganger i uken med blodprøvesvar av klinisk ernæringsfysiolog på Rikshospitalet, som hjelper med å vurdere dette i sammenheng med blodprøvesvarene, så får drøfte litt med hun:Heartred

Heier på deg og lille babyen din :Heartred Skjønner det det stresser deg, men det her skal gå bra :hug003 Vi er så heldige som har så mange flinke leger i norge. Så må bare stole på at du får den beste tilretteleggingen som du trenger :Heartred sender deg en kjempe klem
Tusen takk:Heartred:Heartred det har du så rett i. Er uendelig heldig med å bo i Norge, med den kunnskapen helsevesenet har her. Selv på veldig sjeldne diagnoser. Livet hadde sett veldig annerledes ut om jeg var født i et annet land :Heartred det skal nok gå bra som du sier! Får jo en ganske utrolig oppfølging :love7

6+4 - 17%

Uvirkelig å se termin banner ved nicket mitt :woot: Håper jeg aldri må melde meg ut, og at august er måneden vi endelig får vår første baby:Heartred ble sykemeldt hos legen i dag, 10 dager i første omgang, har ny time 13 januar.
Tirsdag er det ultralyd, grugleder meg veldig!!! Kjenner jeg får litt høyere skuldre hver gang jeg ser noen i termingruppen falle fra.. som har vært på ul å fått høre at det endte i MA eller opplever SA. Er en lite påminnelse om at ingenting er sikkert. Får ordentlig vondt for de, unner ingen den smerten. Og håper vi slipper å oppleve noe sånt igjen :Heartred

Back
Topp