5+4 - første svangerskapskontroll hos jordmor unnagjort
Var på første svangerskapskontroll hos jordmor i dagtidlig. Hun henviste meg til ultralyd og fødeplass på Rikshospitalet. Hun sa hun regner med jeg får en tidlig ultralyd med historikken, også blir det genetisk veiledning og litt oppfølging ift første svangerskap hvor det ble oppdaget trisomi. Hun virket veldig hyggelig og sa hun ville sette opp ganske hyppige timer ettersom jeg er ganske stresset og nervøs. Hun viste veldig forståelse for at dette svangerskapet er krevende etter alt som har skjedd. Deilig at hun sier det selv og jeg slipper å føle meg helt urettmessig hysterisk der jeg sitter med tårene langt opp i drøvelen. Tror og håper jeg kan skylde på at jeg er ganske hormonell om dagen. Kjenner tårene presser på i tide og utide rett som det er.. fikk også beskjed om å snakke litt med fastlegen ift jobb og tilrettelegging. Jobber 13 timersvakter i helger og det sa hun var litt i overkant, spesielt nå i starten hvor mye utvikling skjer hos fosteret og jeg trenger mye hvile. I tillegg til at jeg går på ekstremt streng diett som er avgjørende for at ikke fosteret skal få hjerte/hjerneskade. Vanskelig å følge opp den på disse vaktene. Står også i voldsrisiko på jobb.
Ellers røyk jeg på to tester i dag. Har jo egentlig vært veldig flink og sluttet testingen etter streng beskjed fra samboer og gyn. Men har vært så stressa i det siste så følte det kan umulig bli værre
Fornøyd med resultatet. Dette man kaller dye stealer? Tatt på veldig lys urin og.
Ellers sa faktisk jordmor at jeg skal forholde meg til mens termin foreløpig, ift hvor langt jeg er. Frem til ultralyd hvor jeg evt får ny termin. Hun sa selvom jeg har testet etter el kan man være litt usikker på når befruktning akkurat har skjedd mtp hvor lenge sæd og egg kan leve osv.. skjønte ikke helt egentlig. Da er jeg i så fall
6+4 men hadde jo sen el vet jeg? Så tenker kanskje jeg ikke er så langt? Kanskje et sted mellom? Vet ikke jeg haha får se