Håper på lillebror/-søster[emoji169]

Ja, skjønte det. Var ikke gæren pris for en søskenvogn altså! Fikk du bag til og?

Haha, ser jo nå at jeg har skrevet 2 ganger at jeg har bestilt den[emoji23][emoji85] *gravidhjerne*[emoji28]
Ja, selve vognen kom på ca. 2250,- og bagdelen på ca.350,-[emoji16][emoji1305]
 
Det er ingen gal pris. Blir spennende hva du synes om den da
 
23+5
Tiden går fort om dagen, storebror skal underholdes og nå som det er litt finvær er det sååå mye enklere å komme seg ut også[emoji5]
Har bestilt 3D ul i uke 29, spent!! Gleder meg til å se om det fortsatt er jente i vente og om hun er lik storebror, og ikke minst at alt ser fint ut[emoji28] Har en sånn følelse på at hun kommer til å bli større enn broren ved fødsel og at jeg kunne droppet bodyene i str.50[emoji85]
Ellers har søskenvognen kommet i hus, innmari spent på hvor mye den kommer til å bli brukt, men skal hvertfall få brukt den til og fra bhg om ikke annet[emoji4]
Formen er ellers fin og gleder meg til ferie om 4 uker[emoji16][emoji1319]
 
Snart uke 24? Jøsses så fort tiden går [emoji33] Men så hærlig med jente da [emoji173]️
 
Det gikk fort å få vogna.
Nyt fine dager
 
Snart uke 24? Jøsses så fort tiden går [emoji33] Men så hærlig med jente da [emoji173]️

Ja, d går veldig fort[emoji28] Kjempekos med en av hver! Håper tiden går litt fort for deg også frem til august og forsøk[emoji173]️
 
Hjelpes, som tiden flyr! Ble ikke du nettopp gravid?! [emoji33] Det blir stas med en av hver av kjønn [emoji177] Så gøy med 3D-UL [emoji7] Vi drøyde leeenge med å ta det, men så bare måtte jeg. Angret ikke et sekund! Litt av en opplevelse [emoji173]️
 
Hjelpes, som tiden flyr! Ble ikke du nettopp gravid?! [emoji33] Det blir stas med en av hver av kjønn [emoji177] Så gøy med 3D-UL [emoji7] Vi drøyde leeenge med å ta det, men så bare måtte jeg. Angret ikke et sekund! Litt av en opplevelse [emoji173]️

Haha, jo, du kan så si[emoji23] D føles litt sånn for meg også (selv om jeg egentlig vet at de første 12-13 ukene gikk sakte siden jeg var litt mer uggen i formen denne gang[emoji38]). Såå godt å høre at 3D var verdt det, vært mye frem og tilbake om vi skulle...men endte med og bestille (evt avbestille om vi ombestemmer oss), men det tror jeg neimen ikke jeg kommer til å klare engang[emoji12] Både min søster og mor skal bli med (i tillegg til mannen så klart), så det blir nok litt stas for dem også[emoji5]
 
Haha, jo, du kan så si[emoji23] D føles litt sånn for meg også (selv om jeg egentlig vet at de første 12-13 ukene gikk sakte siden jeg var litt mer uggen i formen denne gang[emoji38]). Såå godt å høre at 3D var verdt det, vært mye frem og tilbake om vi skulle...men endte med og bestille (evt avbestille om vi ombestemmer oss), men det tror jeg neimen ikke jeg kommer til å klare engang[emoji12] Både min søster og mor skal bli med (i tillegg til mannen så klart), så det blir nok litt stas for dem også[emoji5]

Mannen her syntes 3D-UL var ekkelt og nektet å bli med, så her ble mamma med. Det ble en utrolig herlig opplevelse, og mamma satte såå stor pris på å få være med [emoji7] Og mannen krøyp til korset og ville se bildene etterpå selv om han var fast bestemt på at han ikke ville det heller [emoji23] God fornøyelse! [emoji16][emoji173]️
 
26+1
Da var det bare 100 dager igjen til termin[emoji28]
IMG_3003.jpg

Tenk at det bare er ca. 3 mnd til vi får møte lille frøken fin[emoji7] Frem til da blir det fint med 3D ultralyd, og ikke fullt så fint med svangerskapsdiabetes. Jepp, har klart å få det konstatert for en ukes tid siden, så nå må all mat og drikke tenkes nøye gjennom. Pr nå er jeg i utforskerfasen for å se hva jeg kan spise og hva jeg bør holde meg unna. Har fått blodsukkermålingapparat og time på sykehuset om en uke for innføring/gjennomgang[emoji28] Til nå har samtlige hjemmemålinger vært godt innenfor det som er «kravet», heldigvis[emoji1305] Blir også vekstestimering etterhvert for å se hvor hun ligger ann i forhold til fødselsvekt, krysser og håper for at dette går fint og frøkna er noe ala det samme som storebroren[emoji173]️
Ellers er alt fint, fått 40% sykemelding på bakgrunn av sv.dia så slipper unna de tidligste morgenene på jobb og får god tid til å være litt mer fysisk aktiv. Lillemor turner mer og mer i magen, det er sååå koselig[emoji7] Deilig å få bekreftelse på at hun er der flere ganger i døgnet!
 
Æsj, så utrolig kjipt med svangerskapsdiabetes :( Men godt å høre at du så langt holder seg fint innafor. Ellers herlig at du er kommet så langt. :D Husker selv da det var 100 dager igjen. Så mye spenning og forventing [emoji173]️[emoji173]️
 
Kjedelig.
Lykke til med målinger
 
Æsj, så utrolig kjipt med svangerskapsdiabetes :( Men godt å høre at du så langt holder seg fint innafor. Ellers herlig at du er kommet så langt. :D Husker selv da det var 100 dager igjen. Så mye spenning og forventing [emoji173]️[emoji173]️

Ja, det var skikkelig nedtur med den beskjeden, men er så godt å kunne gjøre noe med det[emoji5] Skal si tiden går fort denne gangen ja, føler ikke vi har gjort så mye forberedelser som sist på denne tiden...men det er jo egentlig ikke så rart siden vi strengt tatt har alt i hus fra før nå[emoji85]
 
28+1
Hjelpes meg, nå er 3 trimester i gang. Ferien er begynt for min del, og til helgen drar vi på tur[emoji16] Når jeg begynner på jobb igjen er det bare 4-5 uker med jobb før permisjon[emoji1319]
Når det gjelder svangerskapsdiabetesen har målingene vært kjempefine, fikk beskjed om å bare fortsette som dette når jeg var på sykehuset sist. Har fått ny time om 3 uker, da er det samtale med dia.spl og vekstestimering[emoji16] Må si jeg er ganske spent på hvor hun ligger på kurven. Er også veldig spent på om det «fortsatt» er en liten jente der inne, bare 8 dager igjen til 3D ul[emoji7]
 
Gratulerer med 28 uker og siste trimester

Kos dere med 3D og ferietur
 
32+0
Nesten 4 uker siden forrige update[emoji28]
Det BLIR ei lita jente, det er nå bekreftet både på 3D ul og vekstestimeringen[emoji38] Så nå har a’mor handla enda litt mer stæsj til både lillemor og rommet hennes[emoji4] Vekstestimeringen på 3D ul viste et estimat på 3550 g til termin, og timen på sykehuset viste at hun lå på +3% av snittet i uke 31. Vet ikke hvordan disse to er opp mot hverandre, men det kan jo virke som hun blir helt gjennomsnittlig dersom det ikke skjer noe spesielt disse siste 8 ukene. Skal på ny vekstestimering om 3-4 uker, da vet vi vel enda litt mer om hvor hun vil ligge til fødsel. Tenk det, bare 8 uker+ til hun er her sammen med oss[emoji7] Hun har lagt seg med hodet godt ned i bekkenet kunne jm fortelle på sist time vi var der[emoji16][emoji1319]
Ellers skjer det ikke så mye spennende, har nylig fått sendt inn søknad på foreldrepenger (litt treigere med å få de avgårde enn jeg var med storebror gitt[emoji28]), samt søknad om 50% svangerskapspenger....spent på svaret på den[emoji51] Virker som det er mye som skal til for å få det innvilget...
 
35+4
Da har vi vært på vekstestimering nr.2 på sykehuset, lillemor ligger fortsatt på +3% og denne gangen husket jeg å spørre hva det ville være til termin (svaret var mellom 3500-3600g). Så da er alle 3 målingene enige, skal inn en gang til i uke 38, blir spennende å se hvordan hun ligger da[emoji51] Ligger fortsatt med hodet godt ned og ikke festet[emoji4] Har fått beskjed om at jeg ikke får gå over termin pga sv.dia...på tross av gj.snittlig vekt og at diabetesen holdes fint i sjakk ved hjelp av kosthold[emoji28] Så nå er d bare å håpe at lillesøster velger å komme før termin, har ikke så veldig lyst til å bli satt i gang[emoji85]
Ellers er formen grei, litt halsbrann nå og da, samt noe mer stikkinger og strekk i nedre del av magen...vil tro det er fordi hun kommer lengre og lengre ned, samt at kroppen begynner å forberede seg til fødsel[emoji16]
Venter fortsatt på svar både på foreldrepenger- og svangerskapspengersøknad...ting tar tid[emoji851]
 
Back
Topp