Håp om søsken

Jeg må ta blodprøve/r, så få blødning, så avtale opplegg...men det går nok fint før onsdag :)

Jøss, så kjipt! Jeg krysser fingre for NULL blødning denne gangen <3

Åja, da skjønner jeg at du må vente litt, men det er jo nesten en uke ja. :)

Jeg håper også at kroppen oppfører seg frem til innsett denne runden. :rolleyes:

Ja, og forhåpentligvis ikke så utrolig lang tid med estradotplaster. Jeg synes det var kjedelig om jeg måtte vente helt til uke 2 med innsett når jeg starter på estradotplaster nå til uka. :shy: Om de ikke hadde hatt julestengt ville jo kontrollen vært i romjulen, så da er tålmodigheten min ut i januar sterkt redusert. :angelic:

Hehe, jeg ser den! Men når du har det på så er du hvertfall i gang og vet at det snart blir innsett! Er jo ikke som en ventemåned i det minste[emoji5][emoji5] er kjiiiipt når klinikkene er stengt altså! Syklusen min kræsja med påska i år, og det var så ekstremt nedtur å måtte vente en ekstra syklus pga det[emoji85][emoji85]

Hehe, jeg ser den! Men når du har det på så er du hvertfall i gang og vet at det snart blir innsett! Er jo ikke som en ventemåned i det minste[emoji5][emoji5] er kjiiiipt når klinikkene er stengt altså! Syklusen min kræsja med påska i år, og det var så ekstremt nedtur å måtte vente en ekstra syklus pga det[emoji85][emoji85]

Jeg hadde et par kræsj og litt sykehuskluss (flere ganger faktisk) i jakten på førstemann, så utsatte sykluser har jeg også erfaring med. Det er skikkelig dritt! :shifty:

Jeg er superfornøyd, og hadde nok fint holdt ut til uke 2 også. Det er bare digg å slippe. :p Så lenge kroppen min oppfører seg på plaster da. :bored:

Forsamtale Porsgrunn (9 dpo)
Da var enda en forsamtale unnagjort. Sædprøven er fortsatt utmerket. Eggløsning har vært på høyre side (det kjente jeg jo virkelig selv denne runden).

Jeg skal ha nedregulering med Synarela og stimulering med 187,50 IE Menopur.

Legen mente at man nå hadde gått litt bort fra anbefalingen om lang nedregulering ved endometriose (de mener altså forskjellig alle sammen.) Så han vil ikke gi meg medisiner fra januar, og heller ikke ha lang nedregulering med Synarela.

Han mente at mine ustabile sykluser påvirker eggutvikling og livmorslimhinne negativt, fordi eggløsning og slimhinne ikke blir helt synkronisert og det er sannsynlig dårlig modning av eggene (pga hormonelle årsaker). Han var glad for å høre at vi har styrt syklusen min med Letrozol ved FS. Han sa tilogmed at bruk av Letrozol nå før FER kan øke sjansen for implantasjon ved FER.

Han mener at med mine blodprøver, alder og historikk så trenger jeg ikke ny laparoskopi til våren for å fjerne mer endometrievev. Det kan heller gjøres om vi ikke lykkes etter flere forsøk. Siden det er en operasjon, den etterlater arrvev og det kan medføre komplikasjoner.

Så planen videre fra Porsgrunn er:
- Jeg sender dem en melding etter fryseforsøket om hvordan det gikk
- Hvis jeg ikke blir gravid bruker jeg Letrozol hver syklus (5 mg, CD3-7) for å optimalisere forholdene i kroppen frem til forsøk
- Utpå våren tar jeg kontakt for å planlegge forsøk i august (nedregulering i juli)
- Jeg fikk med resept på Letrozol, Menopur, Synarela, Ovitrelle og Lutinus

Selve forsamtalen bestod av at mannen først måtte levere en sædprøve. Deretter ble vi hentet inn til legen for en samtale (begge to: røyk-, snus- og alkohol-vaner, fertilitetshistorikk, aborter, antall barn, sykdommer, allergier, faste medisiner). Deretter en kort UL-undersøkelse. Så en samtale om behandlingsplan (de hadde i utgangspunktet planlagt forsøk for oss ved påsketider). Så var det ut på gangen og inn til sykepleier for samtale om selve IVF-prosessen (den delen kuttet hun greit ut for oss), gjennomgang av legens resepter og opplæring i bruk av sprøytene. Så skulle vi egentlig tatt infeksjonsblodprøver, men det får vi rekvisisjoner til å gjøre lokalt i juni istedenfor, siden det er så lenge til forsøk. Gladnyhet til slutt var at reiseregning nå gjøres 100 % digitalt på helsenorge, så vi trengte ikke å få med bekreftelse eller noe. Kjekt! :) Både sykepleier og lege håpet at vi ikke treffes igjen. ;) Det var hyggelig. Jeg har jo hørt om de på offentlig klinikk som omtrent blir sure fordi man har gått privat i ventetiden. (Idiotisk i grunn, med de lange køene og ventetidene - er jo bare en fordel med de som blir gravide i køen.)

Jeg tok en test i dag morges, den var blendahvit.

Jeg ser også at om jeg sender melding i januar (altså ikke gravid) så skal jeg spørre om de åpner etter sommerferie 30.7, 6.8 eller 13.8. :p

Beklager langt innlegg, men jeg liker å kunne se tilbake selv. :shy:

Last edited:
Hva tenker du om at det ikke blir lang nedregulering? Føler du deg komfortabel med det?

Høres ut som dere hadde en fin opplevelse da :)
De er virkelig søte der!

Hva tenker du om at det ikke blir lang nedregulering? Føler du deg komfortabel med det?

Høres ut som dere hadde en fin opplevelse da :)
De er virkelig søte der!

Ja, han forklarte det godt og sa også en del jeg ikke visste om uregelmessige sykluser og gode effekter da av syklus-styring, også på mer langvarig effekt på forholdene i forkant av forsøk. :) Så jeg håper at samlet effekt av Letrozol-sykluser, Q10, melatonin, litt vekttap og bedret fysisk form vil gi helt andre forhold i kroppen. Så kan det sikkert holde med vanlig nedregulering, det gjorde jo det første gang. Jeg hadde nok vært skeptisk til kort protokoll. :shy:

Var en hyggelig dag i Porsgrunn dette altså!

Ja, han forklarte det godt og sa også en del jeg ikke visste om uregelmessige sykluser og gode effekter da av syklus-styring, også på mer langvarig effekt på forholdene i forkant av forsøk. :) Så jeg håper at samlet effekt av Letrozol-sykluser, Q10, melatonin, litt vekttap og bedret fysisk form vil gi helt andre forhold i kroppen. Så kan det sikkert holde med vanlig nedregulering, det gjorde jo det første gang. Jeg hadde nok vært skeptisk til kort protokoll. :shy:

Var en hyggelig dag i Porsgrunn dette altså!

Så bra da! :)
Du skal jo helst slippe å møte opp der nede, men dersom det skulle bli aktuelt er det jo bra at du er gira på opplegget :)

Så bra da! :)
Du skal jo helst slippe å møte opp der nede, men dersom det skulle bli aktuelt er det jo bra at du er gira på opplegget :)

Ja, og en fordel er nok at jeg er ganske avslappet. Jeg hadde nok vært mer insisterende og engasjert om det var jakten på førstemann, jeg vet jeg gjentar meg selv altså, men det er mye mindre forventninger fra min side på en måte. Eller, hverdagen er ikke mørk og grå, så dette er ikke "hele livet". Og jeg kan lettere lene meg tilbake på at det faktisk er en del flaks og uflaks i prøverør-gamet, og flere studier som viser at i snitt trenger man flere innsett for å lykkes, selv om man bare gjør nøyaktig samme protokoll. Lettere å tro på det nå (selv om mine protokoller blir jo forskjellige for hvert forsøk, pga. ny klinikk for hvert forsøk. :knegg: ) Så jeg håper og tenker fortsatt at vi skal få ett søsken, så jeg er optimistisk og ivrig sånn sett, men det finnes ikke lenger et stort og mørkt "hva hvis det ikke går..." :Heartred

Veldig glad i dag da. Nå har vi fått en plan som virker fornuftig og gjennomtenkt, og med forsøk som jeg ønsket i august. :D

9 dpo

Og kan jo selvsagt legge ut det obligatoriske bildet av dagens test. Det er jo en skyggestrek når den er tørr, men denne var helt negativ til tidsfristen.

IMG_4563.JPG

Ja, og en fordel er nok at jeg er ganske avslappet. Jeg hadde nok vært mer insisterende og engasjert om det var jakten på førstemann, jeg vet jeg gjentar meg selv altså, men det er mye mindre forventninger fra min side på en måte. Eller, hverdagen er ikke mørk og grå, så dette er ikke "hele livet". Og jeg kan lettere lene meg tilbake på at det faktisk er en del flaks og uflaks i prøverør-gamet, og flere studier som viser at i snitt trenger man flere innsett for å lykkes, selv om man bare gjør nøyaktig samme protokoll. Lettere å tro på det nå (selv om mine protokoller blir jo forskjellige for hvert forsøk, pga. ny klinikk for hvert forsøk. :knegg: ) Så jeg håper og tenker fortsatt at vi skal få ett søsken, så jeg er optimistisk og ivrig sånn sett, men det finnes ikke lenger et stort og mørkt "hva hvis det ikke går..." :Heartred

Veldig glad i dag da. Nå har vi fått en plan som virker fornuftig og gjennomtenkt, og med forsøk som jeg ønsket i august. :D

Deilig å gå inn i forsøk med den type mentalitet! :)

10 dpo

Negativ test i dag og. Så da tror jeg at håpet er ute, men jeg tester sikkert to dager til. Jeg tror det blir estradotplaster til jul. ;)

Her bilde:

IMG_4575.JPG

11 dpo

Negativ test, så da tenker jeg egentlig at håpet er helt ute. Jeg hadde jo ikke så stor tro på at vi skulle få det til uansett, og hvert fall ikke med scratching. Så da kjøper jeg estradotplaster etterpå og kutter ut Cyclogest nå. Så er det FER vi venter på.

Obligatorisk bildebevis: :rolleyes:
IMG_4580.JPG

Er så spent på forsøket deres :excited001

Er så spent på forsøket deres :excited001

Åh, du er god. Det hadde vært veldig deilig om vi lykkes med frys og blir ferdig. Selv om jeg er mye roligere med søskenforsøk er det slitsomt med medisiner, og kontroller og alt styret (og alle pengene), og ganske kjedelig med negative forsøk. :shifty: Negative hjemmesykluser tar jeg derimot ikke noe tungt, blir jo ett glass rødvin i kveld da. :D Og nå ligger estradotplaster klart her.

Åh, du er god. Det hadde vært veldig deilig om vi lykkes med frys og blir ferdig. Selv om jeg er mye roligere med søskenforsøk er det slitsomt med medisiner, og kontroller og alt styret (og alle pengene), og ganske kjedelig med negative forsøk. :shifty: Negative hjemmesykluser tar jeg derimot ikke noe tungt, blir jo ett glass rødvin i kveld da. :D Og nå ligger estradotplaster klart her.

Et glass vin hørtes ikke feil ut! :hungry:
Kos deg!

12 dpo

Lyserosa blodspor på papiret og kraftige mens- og endosmerter i hele dag. Jeg er 12 dpo i dag. Vet ikke hvor mye blod som skal til før jeg skal klistre estradotplaster på magen, men blødningen er i anmarsj hvert fall.

Edit: Fortsatt såpass lyserosa nå til leggetid at jeg ventet til i morgen tidlig med plaster. :)

Last edited:
CD1
Da er estradotplasteret på magen, og det skal byttes ut hver 48. time. Så det er jo mye enklere enn å måtte huske piller flere ganger om dagen. :) Så krysser jeg fingrene for at kroppen responderer som den skal. :Heartred Så da er det forhåpentligvis ikke noe nytt å melde fra meg før kontrollen 2. januar (CD 16). :D God jul!

CD1
Da er estradotplasteret på magen, og det skal byttes ut hver 48. time. Så det er jo mye enklere enn å måtte huske piller flere ganger om dagen. :) Så krysser jeg fingrene for at kroppen responderer som den skal. :Heartred Så da er det forhåpentligvis ikke noe nytt å melde fra meg før kontrollen 2. januar (CD 16). :D God jul!

Så spennende!![emoji173]️ masse lykke til og goood jul[emoji173]️

Back
Topp