Ebbihåpet
Glad i forumet
Jeg fikk journalen fra Ullevål i posten i påske, det var kjapt og greit. Det var interessant også, for der stod det at de hadde tenkt å endre medisineringen ved et eventuelt nytt forsøk. Det ble aldri sagt muntlig, så det visste jeg ikke. Kjekt å vite.
Jeg valgte å sende en melding til OUS IVF poliklinikken i MinJournal, med et håp om å få svar nå, selv om de ikke ga svar til Ullevål-pasientene da jeg var pasient der forrige forsøk. Siden de er sammen under oppussingen tenkte jeg at det var mulig å få svar likevel, og det var det. Og da fikk jeg vite at etter oppussingen så er det ikke lenger IVF ved Ullevål, alt blir på Rikshospitalet. Det visste jeg ikke fra før. Så det kan bli spennende. Jeg fikk også vite at de er sommerstengt uke 28, 29 og 30. De kunne også fortelle at mannen ikke trenger å være med på innsett ved fryseforsøk, men kan signere fullmakt hjemme. Det er kjekt at han ikke må være borte fra jobb. De kunne ikke si noe nytt om når de åpner for søskenforsøk igjen da, så jeg håper de gjør det til høsten. (Selv om jeg håper aller mest på å lykkes med frys i august da, veldig godt å slippe ferskforsøk om jeg kan være så heldig.) De kunne også fortelle at de ikke hadde så lang ventetid på fryseforsøk, så jeg må ringe inn mens i juni så kan vi holde av plass i august. Da blir det uttak av p-stav i slutten av mai, så jeg må ordne det hos fastlegen.
Ammeslutt går fremover, lillegutten har helt mistet interessen på dagtid. Så nå er det kun i sengen om natten (legging, midt på natten og i halvsøvne når han våkner om morgenen.) Jeg tror morgenen går greit å kutte ut, for det er bare å ta han opp og starte dagen rett på frokost tenker jeg. Nå venter jeg litt med frokost, en tre kvarter kanskje, siden han ammes inn i dagen. Legging og midt på natten derimot er det som jeg frykter blir vanskelig, men jeg drøyer det en stund til. Han ammer sjeldnere på natten enn for bare noen uker siden, han har alltid ammet veldig hyppig på natten. Så jeg ser an mot midten av mai. Siste del av mai må vi jo kutte det ut på et eller annet tidspunkt, men jeg gir det frem til det. Resten er jo egentlig i orden allerede. Veldig godt at det har gått seg til i hans tempo, og ingeting jeg har trengt å gjøre foreløpig.
Jeg valgte også å kutte ammingen når jeg over tid hadde kranglet for å få gitt han på dagtid en stunn, så sluttet han helt på dagtid og hadde kun 2 på kvelden og en tidlig morgen. Her gikk det over all forventning, jeg gav en flaske et par kvelder så gikk jeg over på mme på alle 2-3 måltidene. Han ville helst ikke ha Mme da det ikke var søtt nok men gikk med litt malt eller havre melk.
Passet fint at han begynte å bli lite intrs, han savner ikke puppen i det hele tatt.( litt til mors store fortvilelse da jeg synes det var så koselig hehe) Grunnen til at jeg valgte å kutte når han hadde så få måltid var at vi gjerne vil ha en til og jeg kan ikke amme når jeg tar provera og letrozol.
Masse lykke til <3