Håndarbeidstråden ❤️

Så flink du er, og så pent du strikker! :happy:

Jeg strikker lettvintdress til nevøen min, har strikket begge beina og så har det stoppet helt opp etter jeg ble gravid. Men nå begynner jeg å få litt dårlig tid til å bli ferdig til bursdagen hans, så må vel bare komme igang igjen! :hilarious:
Takk :D Godt jeg ikke er alene!
 
Flere enn meg som ikke klarer å ta i strikketøy når man er gravid? :banghead:

Jeg holder på med en genser til ei niese, pluss ei venninne skal ha babyshower som jeg har lyst å strikke til, og skal forhåpentligvis strikke litt til lille bøllefrø.

Her er litt av hva jeg har strikket tidligere til frøkna og venner:

Hentesettet til frøkna:
Vis vedlegget 328829

Småstrikk:
Vis vedlegget 328830
Vis vedlegget 328831
Vis vedlegget 328832

Gave:
Vis vedlegget 328833
Wow!! Så utrolig flink du er! Helt nydelige!
 
Mamma har nå strikket tre fulle sett og en genser- på seks uker! Her er de to siste.
 

Vedlegg

  • A37DE227-EDC3-4D13-8BEE-84985360CE0C.jpeg
    A37DE227-EDC3-4D13-8BEE-84985360CE0C.jpeg
    54,7 KB · Visninger: 41
  • 2BB4A2AD-8E5D-453C-AF1C-3CCC89C294A8.jpeg
    2BB4A2AD-8E5D-453C-AF1C-3CCC89C294A8.jpeg
    53,3 KB · Visninger: 40
Jeg foretrekker ull, og gleder meg veldig til vinterbarn som kan kles litt mer i strikkaklær :)
Jeg liker drops baby merino, men har ikke så mye erfaring med andre typer :)

Ull er gull på de små Min første er sommerbyen, men brukte ull helt fra fødsel av. Regulerer varmen godt, og passer hele året, iallefall på Vestlandet, med Unntak av de få dagene med skikkelig sommervær. Anbefaler merinoull, de fleste merkene har garn i merinoull, både superwash behandlet og uten superwash, alt etter hva en foretrekker. Sandnes tynn merino og Dale baby ull har omtrent samme strikkefasthet som Drops baby merino. Det er mykt og godt. Passer fint til sart babyhud. Dale Lerke og Lille Lerke er også veldig godt til babyklær. Et blandingsgarn av merinoull og bomull. Drops Cotton Merino er litt rimeligere og godt alternativ. Kos deg masse med strikking til den lille ☺️
 
Ull er gull på de små Min første er sommerbyen, men brukte ull helt fra fødsel av. Regulerer varmen godt, og passer hele året, iallefall på Vestlandet, med Unntak av de få dagene med skikkelig sommervær. Anbefaler merinoull, de fleste merkene har garn i merinoull, både superwash behandlet og uten superwash, alt etter hva en foretrekker. Sandnes tynn merino og Dale baby ull har omtrent samme strikkefasthet som Drops baby merino. Det er mykt og godt. Passer fint til sart babyhud. Dale Lerke og Lille Lerke er også veldig godt til babyklær. Et blandingsgarn av merinoull og bomull. Drops Cotton Merino er litt rimeligere og godt alternativ. Kos deg masse med strikking til den lille ☺️

Jeg fikk barn tropesommeren 2018, på Sørlandet :p så ull var helt uaktuelt :)
 
Jeg skulle ønske jeg kunne strikke! Har heldigvis strikkere i familien som jeg får bestille noe av, men jeg skal prøve meg på en babynest da! Det skal visst være overkommelig også for meg:angelic: :D
 
Jeg fikk barn tropesommeren 2018, på Sørlandet :p så ull var helt uaktuelt :)

Ja nei sommeren 2018, var ull ganske uaktuelt her også ;)Fødte sommeren 2017, da var det stort sett regn og surt fra vi kom hjem fra sykehuset. Så fint brukt masse strikkaklær :) I januar blir det nok god anledning til å finne fram ulltøy :)
 
Begynt å hekle ny djevelhue til fadderungen min. Hua ho fikk til dåpen i fjor er begynt og bli litt liten, trur eg. Og sidan det ser ut til å ha vert eit av favoritthodeplagga, så får eg hekle ei ny då :D
 
Sundaysuit av Petite Knit har kommet av pinnene og er i gang en Lillebjørnlue fra Knitting for Olive. Strikker i nøytrale farger, foreløpig. Ble brun dress og beige lue. Klarer ikke bestemme meg helt for hvilket pledd jeg skal strikke enda. Noen tips?

Har ganske mye strikk fra da den kommende storesøster var liten, men hun er født i juli, så må nok strikke litt i de minste størrelsene for å supplere. Blir enda kjekkere å strikke og sy til den lille når vi får vite kjønnet ved OUL :happy:
 
Så mange som er flinke med håndarbeid her!:love7 Selv har jeg ikke tålmodighet til å strikke, selv om jeg kunne ønske det. Heldigvis strikker svigermor både fort og fint, og flere andre i hans familie. Så hentesett er underveis:Heartred Har en del ull fra storesøster også, men hun er sommerbarn, så spent på om klærne passer mini i magen til riktig årstid:p
 
Back
Topp