Håndarbeidstråden ❤️

Augustinaen

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Junilykke2018
Sommerfuglene
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Snøkrystallene2021❄️
Del gjerne det dere lager til den lille ❤️
 
Jeg skal iallefall strikke et sett Ellens hentesett fra petite knit i hvit duo, evt alpakka :)
Håper også å få til en knapperbak-genser fra ministrikk og kløverstrømpebukser fra knitting for olive :)
 
Kunne så ønske jeg var flink til å strikke:p:D

Jeg også! Jeg har lært meg litt hekling de siste ukene med nye hjemmetid, men jeg er veldig usikker på om jeg klarer å hekle barneklær.. Ett teppe skal jeg derimot klare.
 
Jeg skal iallefall strikke et sett Ellens hentesett fra petite knit i hvit duo, evt alpakka :)
Håper også å få til en knapperbak-genser fra ministrikk og kløverstrømpebukser fra knitting for olive :)

Fine planer! Heldig som kan :)
 
Gleder meg sånn til å vite kjønn og starte strikkingen, tips til garn? Har et barn født på høsten, men var så varmt at bommulsgarn var bra nok, nå må jeg vel strikke i ull? Tips til myk ull som ikke irriterer?
 
Gleder meg sånn til å vite kjønn og starte strikkingen, tips til garn? Har et barn født på høsten, men var så varmt at bommulsgarn var bra nok, nå må jeg vel strikke i ull? Tips til myk ull som ikke irriterer?

Jeg foretrekker ull, og gleder meg veldig til vinterbarn som kan kles litt mer i strikkaklær :)
Jeg liker drops baby merino, men har ikke så mye erfaring med andre typer :)
 
Skulle ønske jeg kunne strikke,får bli mamma som strikker sånn så me de andre :rolleyes:ble ikke utdelt med spesielt tålmodighet her i livet så strikking har ikke vært noe jeg har tilegnet meg,selv om jeg ønsker jeg hadde lært meg det:wav
 
Skulle ønske jeg kunne strikke,får bli mamma som strikker sånn så me de andre :rolleyes:ble ikke utdelt med spesielt tålmodighet her i livet så strikking har ikke vært noe jeg har tilegnet meg,selv om jeg ønsker jeg hadde lært meg det:wav

Helt enig. Hekling går litt fortere, så jeg satser på å få til noe ordentlig hekling fremover. Lærer på YouTube, så får se :p
 
Kan hekle bittelitt, dårlig på strikking. Men har en mor som er superstrikker (hun strikka en genser til mannen min på typ 4 dager) så jeg skal se om hun kan lære meg litt. Men tipper det kommer MYE fra den kanten etterhvert. Bortskjemt der, gitt! Det er forøvrig sånn jeg planlegger å fortelle nyheten- spørre henne om hun kan strikke for meg, og gi henne en oppskrift på dåpskjole...
 
Kan hekle bittelitt, dårlig på strikking. Men har en mor som er superstrikker (hun strikka en genser til mannen min på typ 4 dager) så jeg skal se om hun kan lære meg litt. Men tipper det kommer MYE fra den kanten etterhvert. Bortskjemt der, gitt! Det er forøvrig sånn jeg planlegger å fortelle nyheten- spørre henne om hun kan strikke for meg, og gi henne en oppskrift på dåpskjole...

Det gjorde vi med svigermor sist, ga henne strikkebok med babystrikk oppskrifter :) veldig koselig.
 
Jeg er håpløs på alt sånt. Men mormor og mamma er heldigvis veldig flinke. Mormor har strikket til fremtidige oldebarn i flere år nå, så gleder meg sånn til å fortelle henne! Tror også at mamma har spart på mye fra vi var små.
 
Jeg er håpløs på alt sånt. Men mormor og mamma er heldigvis veldig flinke. Mormor har strikket til fremtidige oldebarn i flere år nå, så gleder meg sånn til å fortelle henne! Tror også at mamma har spart på mye fra vi var små.

Så herlig :)
(Men hvorfor trykket du «liker ikke» på bildet av teppet mitt? :shifty:)
 
Det blir nok litt strikking her også. Og så har jeg innmari lyst til å prøve å sy et leketeppe til babyen
 
Oj! Jeg har selvfølgelig bare bommet ja. Sitter oftest på mobil (av og til iPad) og de symbolene er jo så små! Ordnet det nå! Kjempefint teppe.

Hehe, så bra :) Tusen takk :)
 
Dette er dåpskjolen jeg håper å be mamma strikke for meg, hvis alt går bra: https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=7984&cid=1

Har allerede lurt henne til å strikke et babysett for meg, som hun tror er til en av mine venninner. Fant noe garn på salg som var så utrolig nydelige farger! Bittelitt rosa, men mest beige og brunt- så det fr gå greit ansett kjønn.
 
Back
Topp