Håndarbeidstråden ❤️

Har dere noen forslag til enkle oppskrifter for strikk til baby eventuelt hekling? Mine strikkekunnskaper er at jeg kan legge opp masker og strikke rett:happy:

Men kan etterhvert lære vrang og perlestrikk på YouTube tenker jeg.. Har så lyst til å bli bedre på håndarbeid:)
 
Har dere noen forslag til enkle oppskrifter for strikk til baby eventuelt hekling? Mine strikkekunnskaper er at jeg kan legge opp masker og strikke rett:happy:

Men kan etterhvert lære vrang og perlestrikk på YouTube tenker jeg.. Har så lyst til å bli bedre på håndarbeid:)
Tror det ligger noen fine videoer på Drops Design og- det var der jeg lærte helt enkel heklng.
 
Har dere noen forslag til enkle oppskrifter for strikk til baby eventuelt hekling? Mine strikkekunnskaper er at jeg kan legge opp masker og strikke rett:happy:

Men kan etterhvert lære vrang og perlestrikk på YouTube tenker jeg.. Har så lyst til å bli bedre på håndarbeid:)

Jeg syns å hekle bestemor ruter til babyteppe er det enkleste innenfor hekling :) Finnes mange gode videoer på YouTube :)
 
Gleder meg sånn til å vite kjønn og starte strikkingen, tips til garn? Har et barn født på høsten, men var så varmt at bommulsgarn var bra nok, nå må jeg vel strikke i ull? Tips til myk ull som ikke irriterer?

Sandnes duo / lerke (evt lille lerke som er tynnere) / Drops cotton merino

Alle er blandingsgarn ull/bomull. Ellers strikket mye til min i drops baby merino. Det er tynt og mykt, passelig til for eksempel body eller strømpebukser :)
 
Gleder meg sånn til å vite kjønn og starte strikkingen, tips til garn? Har et barn født på høsten, men var så varmt at bommulsgarn var bra nok, nå må jeg vel strikke i ull? Tips til myk ull som ikke irriterer?

Jeg er glad i Sandnes og Dale garn sine merinoull alternativer, baby merinoull er topp. Jeg liker også alpakka. Strikker en jakke i Sandnes alpakka nå som blir veldig fin.

Jeg er ikke så glad i Drops merinoull, det er lett å strikke med, men blir fort stygt i bruk. Synes også det er vanskelig å få til å vaske det riktig. Da liker jeg litt "dyrere" alternativer bedre.

Ellers er alle ulike, så du må bare finne noe som passer deg :happy:
 
Må jo si at det hadde vært hyggelig med ei lita tulle denne gangen, blir glad av å hekle i rosa. Og blir det gutt, kommer fet nok tidsnok ei jente hos noen andre som kan få glede av teppet :)

DAFA1D70-D5E4-4A6F-A931-400B1203AFAC.jpeg
 
Jeg holder på med dette. Er med sennepsgult enn det ser ut på bildet. 100% merino.

skal hekle ett tilsvarende til kusinen min i bambis/bomull også
 

Vedlegg

  • 3FB4DBB8-AC73-4C14-8025-89305648C93A.jpeg
    3FB4DBB8-AC73-4C14-8025-89305648C93A.jpeg
    57 KB · Visninger: 39
Jeg holder på med dette. Er med sennepsgult enn det ser ut på bildet. 100% merino.

skal hekle ett tilsvarende til kusinen min i bambis/bomull også

Så fint! Sånn avansert får ikke jeg til enda :p
 
Du
Sandnes duo / lerke (evt lille lerke som er tynnere) / Drops cotton merino

Alle er blandingsgarn ull/bomull. Ellers strikket mye til min i drops baby merino. Det er tynt og mykt, passelig til for eksempel body eller strømpebukser :)


Duo og lerke er fantastisk. Det bruker gutten min året rundt :)
 
Strikket babytepper i rosa og blått :)

Jeg holder på med dette. Er med sennepsgult enn det ser ut på bildet. 100% merino.

skal hekle ett tilsvarende til kusinen min i bambis/bomull også

Må jo si at det hadde vært hyggelig med ei lita tulle denne gangen, blir glad av å hekle i rosa. Og blir det gutt, kommer fet nok tidsnok ei jente hos noen andre som kan få glede av teppet :)

Vis vedlegget 325883

Så utrolig flinke dere er! Blir inspirert til å ta fram strikkepinnene selv nå :love7
 
Herlighet så koselig!:love017
Det virker så kjekt i denne tiden å være flink med håndarbeid!

Ja det er veldig koselig! Men flink jeg jeg dessverre ikke, dette teppet er det eneste jeg kan :p men får øve meg litt og se om jeg får til noe annet innen fødsel :)
 
Back
Topp