Håndarbeidstråd

Hermine

Gift med forumet
Jeg synes vi mangler en tråd hvor vi kan dele ting vi har laget til babyen, eller ting vi er igang med. Det kan jo være alt fra strikking til snekring:-) Kanskje noen pappaer som lager noe til den lille også? Inspirerende og gøy og se andres prosjekter:-)

Jeg kan starte med det jeg er igang med nå:-) Strikker en foret jakke i str. 9 mnd, til neste vinter altså. Oppskrift og garn fra Sandnesgarn.
Mannen mente lillegutt måtte ha lue med brem, så da strikket jeg det:-) Hadde garn og oppskrift liggende (fra boka Smårollinger). ImageUploadedByBV Forum1437759259.091988.jpg

Jeg skal på sikt sy babynest ☺ og litt babyklær, men er ikke i gang enda....

Så flink du er! Jeg holder på med en bliss babyromper fra Paelas :) Som på bildet, bare lysere rosa i bunn! ImageUploadedByBV Forum1437765606.225238.jpg

Så flink du er! Jeg holder på med en bliss babyromper fra Paelas :) Som på bildet, bare lysere rosa i bunn! Vis vedlegget 127622

Nydelig! Har så vidt oppdaget Paelas, og må nok titte mer på det. Har strikket mest Ønskebarn-oppskrifter, og mye fra boka Myk Start. Trenger noe ny inspirasjon nå:-)

Nydelig! Har så vidt oppdaget Paelas, og må nok titte mer på det. Har strikket mest Ønskebarn-oppskrifter, og mye fra boka Myk Start. Trenger noe ny inspirasjon nå:-)
Myk start har jeg også strikker litt fra :) Synes paelas har så mye fint, kan virkelig anbefale kjappstrikka drakt derfra :D

Myk start har jeg også strikker litt fra :) Synes paelas har så mye fint, kan virkelig anbefale kjappstrikka drakt derfra :D
Er kjapp strikke drakta enkel å strikke?!? Har bestilt boka fra paelas, håper oppskriften på den står i boka!! Har halvveis strikka to ting til babyen fra Sandnes sitt hefte Myk start... Men begge i grå/blå farge siden jeg begynte på det før jeg ble gravid! Tenker å pimpe det opp med rosa lommer om det blir jente og rosa knapper etc..

Er kjapp strikke drakta enkel å strikke?!? Har bestilt boka fra paelas, håper oppskriften på den står i boka!! Har halvveis strikka to ting til babyen fra Sandnes sitt hefte Myk start... Men begge i grå/blå farge siden jeg begynte på det før jeg ble gravid! Tenker å pimpe det opp med rosa lommer om det blir jente og rosa knapper etc..
Ja, den er veldig enkel og lever opp til navnet sitt! :)

Nå fikk jeg så lyst til å bestille den nye Paelas-boka, ser den kommer ut i august. Så mye fint! Det kommer også en annen bok, Klumpelumpe eller noe sånt - litt mer vintage stil, ser ut som veldig sjarmerende oppskrifter:-) Fikk lyst å kjøpe begge selvfølgelig.. Tenke, tenke. Har jo mye oppskrifter fra før også..
Jobber med å ferdigstille Fuglemammas omslagsbody fra Myk Start, holder på med siste armen nå. Strikker nå 0-3 mnd, men er redd den ser liten ut.. Har strikket 3-6 mnd tidligere og den er for stor for nyfødt - skal ikke være lett. Jeg strikker i ull/silke-garn, og silke blir ofte større i vask - så håper på det! Skal legge ut bilde når den er ferdig:-)

Da er bodyen endelig ferdig! Ble så fornøyd, for i vask så ble den heldigvis større (det skjer ofte med garn med silke). Så nå har jeg 2 strikka omslagsbodyer:-) En i ull/silke 0-3 mnd, og en i merinoull 3-6 mnd. Bare elsker disse, og gleder meg masse til å ta dem i bruk (håper bare mini tåler ull!)
ImageUploadedByBV Forum1438014921.174652.jpg

Da er bodyen endelig ferdig! Ble så fornøyd, for i vask så ble den heldigvis større (det skjer ofte med garn med silke). Så nå har jeg 2 strikka omslagsbodyer:-) En i ull/silke 0-3 mnd, og en i merinoull 3-6 mnd. Bare elsker disse, og gleder meg masse til å ta dem i bruk (håper bare mini tåler ull!)
Vis vedlegget 127999
Såå fine:) Hvordan oppskrift bruker du?

Prøver på nytt å poste bilde av det jeg driver å strikker på ;) ImageUploadedByBV Forum1438282306.656383.jpg

Oppskrift fra Sandnes, men fant det i BabyDrøm :D

Prøver på nytt å poste bilde av det jeg driver å strikker på ;) Vis vedlegget 128347

Oppskrift fra Sandnes, men fant det i BabyDrøm :D

Åh, den er så nydelig! Den er i det heftet jeg strikker jakke fra nå (bilde øverst i tråden), og jeg vurderer å strikke denne selv. Denne blir jo veldig fin, nydelig farge:-)

I dag har jeg kjøpt ny strikkebok, elsker sånne bøker:-) Leser dem til de er fillete omtrent.. Det er utrolig mange oppskrifter i denne boka, og mange som passer til gutter. Det er jo absolutt mest jentestrikk å få tak i dessverre. ImageUploadedByBV Forum1438288934.009176.jpg

Jeg har strikket 1 babyteppe og holder på med nummer 2 ☺
Og så har jeg sydd en bleiemappe og har planer om å sy babynest
fa210667e8ce0175b8a98f71bb072cea

Sydd 2 harems bukser str nyfødt og en koseklut :-) kan ikke strikke, er misunnelig på alt det fine dere har laget!

Vedlegg

• 1439325053097.jpg
    1439325053097.jpg
    45,9 KB · Visninger: 75
Jeg har strikket 1 babyteppe og holder på med nummer 2 ☺
Og så har jeg sydd en bleiemappe og har planer om å sy babynest
fa210667e8ce0175b8a98f71bb072cea

Wow, så utrolig flott teppe! Har aldri sett denne typen før:-)

Sydd 2 harems bukser str nyfødt og en koseklut :-) kan ikke strikke, er misunnelig på alt det fine dere har laget!

Nydelige bukser du har sydd! Bruker du overlock på disse, eller vanlig symaskin?

ImageUploadedByBV Forum1439406190.940730.jpg
Har begynt å hekle bestemorruter som skal bli til et vognteppe. Må hekle dobbelt så mange som jeg har til nå tenker jeg, gruer meg til å montere det, men er alltid stas med det man har laget selv! :)

Back
Topp