Håndarbeidstråd:)

Jeg har strikket lue til lillemor:) Her er oppskriften. Jeg brukte et garn som skal være 23 masker på 10 cm og pinne 3. La opp 110 masker å strikker vrangband (skrives det sånn??) to rette og to vrange i 10 omganger. Strikket så rettstrikk til hele arbeidet var 19cm. Så feller du av og syr sammen på vranga:) Jegg fellte av på en annen måte men aner ikke hvordan jeg skal forklare det..:/ Legger ved bilde av garnet.

den var veldig fin. Kanskje jeg skal prøve på en sånn. Men hvor stor blir den? Altså passer det til en gutt med stort hode eller må jeg lage den større?

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app
 
Tuppa mi er 46 rundt hodet å denne var akkurat passelig. Kan nok vokse litt i den. Det du kan gjøre er å se hvor mange masker på 10 cm garnet ditt skal ha. Så ganger du bare opp til du har så mange du trenge:) Var slik jeg gjorde det:)
 
ImageUploadedByBV Forum1411243583.905935.jpg
Dette er altså den andre lommen på Skappeljakken. Strikkes i hexa fra husfliden. Blir skikkelig varm og god :)
 
då har jeg begynt på en lue til joakim, skal legge inn bilde når jeg er kommet litt lenger. merker at det er lenge siden sist jeg strikket, smerter og ubehag i fingrene.....

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app
Prøv å slapp av i skuldrene, og sitt rett med armer og bein (ikke i kors med beina etc.. ). Det hjelper meg veldig når jeg knoter... Da glir det litt lettere! Lykke til :) gleder meg til å se bilde!
 
jeg har som sagt ikke strikket på noen år og sist jeg strikket hjalp min mor og mormor meg mye. så no står jeg litt fast, jeg skal begynne på nytt nøste men hva gjør jeg då?

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app
 
jeg har som sagt ikke strikket på noen år og sist jeg strikket hjalp min mor og mormor meg mye. så no står jeg litt fast, jeg skal begynne på nytt nøste men hva gjør jeg då?

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app
Ikke knytt trådene, bare begynn med nytt nøste og fester trådene etterpå med nål i arbeidet.
 
Ikke knytt trådene, bare begynn med nytt nøste og fester trådene etterpå med nål i arbeidet.

så jeg bare tar det nye nøstet, lar det henge litt tråd og så strikker jeg bare videre?

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app
 
så jeg bare tar det nye nøstet, lar det henge litt tråd og så strikker jeg bare videre?

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app
Ja. Du drar litt i de før du fester dem etterpå for å få det fast.
 
så jeg bare tar det nye nøstet, lar det henge litt tråd og så strikker jeg bare videre?

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app
Ja. Du drar litt i de før du fester dem etterpå for å få det fast.

Jeg knyter,men med lange ender. Da blir det lettere å strikke videre enn om tråden bare henger. Så knyter jeg opp når jeg skal feste til slutt.
 
er det vanskelig å strikke genser? ble litt inspirert av hvor lett det var å strikke lue så fikk lyst å prøve noe annet

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app
 
er det vanskelig å strikke genser? ble litt inspirert av hvor lett det var å strikke lue så fikk lyst å prøve noe annet

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app
Nei, en må bare følge oppskrift. Er det noen ord og uttrykk du ikke kan så googler du bare. Masse på utube også.
 
Back
Topp