Håndarbeid

Hva er det du syr mest? :)

Kantband har ikke vært min favoritt heller, men etter jeg fikk meg covermaskin så har vi blitt bestevenner. I tilleg til ferdigkuttede kantband fra stofflykke så går babyklær unna i en fei :woot:
Covermaskin :notworthy har sååååå lyst på det
 
Hekla ei djevelhue til nevøen min. Måtte ha ein liten pause frå teppet eg fortsatt held på med :hilarious:
 

Vedlegg

  • 20201002_191152.jpg
    20201002_191152.jpg
    30,8 KB · Visninger: 33
Jeg har malt til rommet til mini :joyful: Skal lage noen mindre bilder av stor kontrast også til å ha på stellebordet :happy:
20201012_204630.jpg
 
B10DE0CB-5C7E-4387-A219-5076BF71FD69.jpeg F7B97390-82A1-4217-ADCF-30A5F4F68A27.jpeg Vis vedlegget 338924 Her er det litt forskjellig på pinnene (og et evighetsprosjekt på si’ - broderer bunad til meg selv):happy: Har strikket ferdig to lillebrorsrompere, én phillip body, én ellinors bleiebukse:D På pinnene nå er det Thearomper og Sukkerert-teppe:rolleyes: Strikker alt i nøytrale farger, for vi skal ikke vite kjønn:joyful::nailbiting: Også ligger det 20 prosjekter klare til å startes på til den lille⭐
 
Nå som jeg er i uke 12 har jeg også tort kjøpe meg håndarbeid. Skal iallefall strikke mor Signe teppe, willums selebukse og en omslagsjakke fra nøstebarn.

Noen som vet hvordan Sandnes merinoull er sammenlignet med nøstebarn merinoull? Antar de ikke kan byttes i en oppskrift når jeg ser på g/m garn....
 
Nå som jeg er i uke 12 har jeg også tort kjøpe meg håndarbeid. Skal iallefall strikke mor Signe teppe, willums selebukse og en omslagsjakke fra nøstebarn.

Noen som vet hvordan Sandnes merinoull er sammenlignet med nøstebarn merinoull? Antar de ikke kan byttes i en oppskrift når jeg ser på g/m garn....

Merinoull er nok tykkere og fastere. Skal du strikke mor signe må du helst velge noe alpakka. Samme med omslagsjakken, av erfaring :)

Willums er fin i enten merinoull eller duo/blanding :)
 
Merinoull er nok tykkere og fastere. Skal du strikke mor signe må du helst velge noe alpakka. Samme med omslagsjakken, av erfaring :)

Willums er fin i enten merinoull eller duo/blanding :)

Takk for svar. :) mor Signe teppe og omslagsjakke strikker jeg i nøstebarn sine garn.De vil jeg gjerne ha tynne og luftige. Har strikket teppe før i nøstebarn sitt to- tråds merino. Men da kan jeg ikke bruke disse på selebukse, det var vel egentlig det jeg antok..
 
Takk for svar. :) mor Signe teppe og omslagsjakke strikker jeg i nøstebarn sine garn.De vil jeg gjerne ha tynne og luftige. Har strikket teppe før i nøstebarn sitt to- tråds merino. Men da kan jeg ikke bruke disse på selebukse, det var vel egentlig det jeg antok..

Jeg har strikket pølseskinnbukse (ligner willums) i dsa sterk og vært veldig fornøyd. Det ble lett og luftig! Ellers god erfaring med Sandnes alpakka (ikke alpakka ull).
 
Har blitt litt håndarbeid i det siste :joyful: Julegaveproduksjon :)

20200928_193333.jpg
Matchende skjørt til mor og buske til datter:)

20200928_193444.jpg
Ullbukser til to brødre :)

20200928_193513.jpg
Traktorgenser:)

20200928_193415.jpg
Bukse til sønnen min, og bleiebukse til en liten kompis :)
 
Litt mer søm, sy og strikkegleden er tilbake for fullt her i hus:joyful:

Snapchat-483386725.jpg
Mummiskjorte til storebror, litt stor så armene måtte brettes opp:) Han synes det var så gøy med Mummitrollene på fisketur så han ble kjempeglad, da et det ekstra gøy å sy:joyful:


Snapchat-1628042005.jpg
Lue til storebror, vanskelig å ta bilde:hilarious:
Den er foret med fleece og veldig varm, mangler bare dusker :)


Snapchat-1620798346.jpg
Drakt til lillebror i magen:Heartblue Størrelse 56, tenker å ha den på hjem fra sykehuset:)
 
Litt mer søm, sy og strikkegleden er tilbake for fullt her i hus:joyful:

Vis vedlegget 345951
Mummiskjorte til storebror, litt stor så armene måtte brettes opp:) Han synes det var så gøy med Mummitrollene på fisketur så han ble kjempeglad, da et det ekstra gøy å sy:joyful:


Vis vedlegget 345952
Lue til storebror, vanskelig å ta bilde:hilarious:
Den er foret med fleece og veldig varm, mangler bare dusker :)


Vis vedlegget 345953
Drakt til lillebror i magen:Heartblue Størrelse 56, tenker å ha den på hjem fra sykehuset:)


Så flink du er!! :happy: veldig fine klær til både liten og stor!! :gen014
 
Litt mer søm, sy og strikkegleden er tilbake for fullt her i hus:joyful:

Vis vedlegget 345951
Mummiskjorte til storebror, litt stor så armene måtte brettes opp:) Han synes det var så gøy med Mummitrollene på fisketur så han ble kjempeglad, da et det ekstra gøy å sy:joyful:


Vis vedlegget 345952
Lue til storebror, vanskelig å ta bilde:hilarious:
Den er foret med fleece og veldig varm, mangler bare dusker :)


Vis vedlegget 345953
Drakt til lillebror i magen:Heartblue Størrelse 56, tenker å ha den på hjem fra sykehuset:)
Så flink du er!!
Skulle ønske jeg kunne/ville sy :p er så mye fint :happy:
 
Såå fint! Hva heter mønstrene? :love7
Den andre ska eg sjekke for deg i måro, den e fra sandnes iallfall, men ska gi deg navn og nummer på den i løpet av dagen i måro :)
 

Vedlegg

  • E36373EC-484B-4B18-8F9E-1DA8E53C59CD.png
    E36373EC-484B-4B18-8F9E-1DA8E53C59CD.png
    62,9 KB · Visninger: 23
Så mye fint her! Jeg har nettopp plukket opp sktrikkepinnene igjen etter ca 10 år og er så gira på å lære meg opp igjen :joyful: Har noen i familien som er skikkelig flinke, så greit å ha noen å spørre hvis jeg står fast. Ellers er det jo så mye nyttig på YouTube! Holder på med et bølgeteppe i dus grønn merinoull og ellers noen små ting fra Sandnes garn (hefte 2014). Skal begynne på Lillesøsters romper fra PetiteKnit i dag. Ser mange broderer fine mønstre på dem etterpå, så tenker å prøve meg på det også :dummy1:
 
Back
Topp