Håndarbeid

Snykvit

Elsker forumet
Jeg vet at det muligens er litt tidlig, men er det noen som har planer om noe håndarbeid til den lille?

Selv har jeg tenkt på at jeg skal strikke ei nisselue å la husnissen vår gi til lille ostepopp i jula. Ellers har jeg det meste. Muligens jeg lapper sammen eller strikker et babyteppe. Tenkte også på babynest, men laga et i fjor til søstra mi, så jeg vil først se hvordan det ser ut før jeg starter med et nytt.
 
Strikket pledd til han som nå skal bli storebror, så må vel begynne på enda et om ikke alt for lenge også :) Må spørre mamma om hun vil legge opp, kanskje det er slik jeg annonserer det for henne også :)
 
har allerede strikket to bleiebukser og to bodyer :cat: syntes det er så koselig å strikke, det blir liksom mitt lille hemmelige prosjekt
 
Jeg har begynt å hekle et teppe! Veldig enkelt for meg som aldri har drevet med håndarbeid før, og det går overraskende fort mens man ser på tv på kvelden :dance008 jeg anbefaler det til alle!
 
Jeg har begynt å hekle et teppe! Veldig enkelt for meg som aldri har drevet med håndarbeid før, og det går overraskende fort mens man ser på tv på kvelden :dance008 jeg anbefaler det til alle!

har du bilde og/ eller oppskrift?:cat: Jeg har aldri heklet før, men det er bra mye man kan lære av youtube :hilarious:
 
Jeg har strikket en Lilkesøsters romper, og har lagt opp til en Veksejakke. Er ikke helt fornøyd med hvordan garnet jeg bruker oppfører seg, så mulig jeg rekker opp.

Har lyst til å legge opp til et teppe, men klarer ikke bestemme meg for hvordan det skal se ut! :hilarious:
 
har du bilde og/ eller oppskrift?:cat: Jeg har aldri heklet før, men det er bra mye man kan lære av youtube :hilarious:
Jeg hekler rett og slett bare frem og tilbake. Helt vanlige masker uten noe mønster. Men jeg synes det blir fint :happy119 det er heklet i ull, så perfekt som å ligge på/bruke det som underlag
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    52,3 KB · Visninger: 46
Erfaring fra min forrige termingruppe er at håndarbeidstråden ble en populær tråd, så jeg tar denne med blant våre viktigste:)
 
Jeg strikker gjerne noen sokker fordi det går fort:rolleyes:, ellers så er det lite jeg rekker på min ene fastsatte time torsdag kveld til å se på tv :hilarious:
 
Jeg strikket et babyteppe sist jeg gikk gravid, så det får jeg brukt nå❤️Har ikke de store kunnskapene når det gjelder strikking, men har lyst å prøve meg på noe etterhvert.
 
Har strikket et helt enkelt hvitt babyteppe, og lagt litt planer for ting jeg ønsker å strikke! Noe starter jeg nok med snart mens andre ting vil jeg vente med slik at vi vet kjønn :D Tenker at det kanskje er greit å strikke litt store plagg som også er klare til høsten:)
 
Strikker til kommende storebror nå:) Så hvis lille holder seg på plass men jeg helt klart strikke til h*n :Heartred
 
Har noen oppskrift på et fint vognteppe? helst ikke så avansert.

Jeg syntes forresten petiteknit har utrolig søte plagg! Ikke så alt for krevende heller :angel8
 
Ikke til den lille, men til meg selv:rolleyes:
Skal nok lage mye fint til lille også!
 

Vedlegg

  • 20190829_115540.jpg
    20190829_115540.jpg
    20,8 KB · Visninger: 33
Jeg har så masse jeg har lyst å strikke :happy: venter til jeg er kommet litt lengre på vei før jeg begynner. Holder på nå å strikke kjappstrikka drakt til niesen min som snart blir 1 år og en tiril genser til meg selv:happy:
 
Ja, jeg elsker å strikke.
Skal strikke babyteppe (etter å ha strikket x antall til venninner når de har fått baby) og hentesett, men det skal være enkelt så det kan brukes til babyen vokser ut av det.
Gleder meg!
Har funnet mye fint jeg vil strikke.

Har også symaskin. Har kjøpt to bøker og skal melde meg på sykurs, ønsker å kunne sy litt barneklær om jeg har tid, lyst og ork
 
Last edited:
Har noen oppskrift på et fint vognteppe? helst ikke så avansert.

Jeg syntes forresten petiteknit har utrolig søte plagg! Ikke så alt for krevende heller :angel8
Jeg har strikket dette i sommer når jeg vsr gravid da, lnsler nå å strikket et teppe jeg kan tulle h*n inn i ♡
 

Vedlegg

  • 20190921_205526.jpg
    20190921_205526.jpg
    32,2 KB · Visninger: 22
Har mange sett jeg ønsker å strikke ♡ eller få mamma til å strikke :p
 

Vedlegg

  • Screenshot_20190915-193601_Facebook.jpg
    Screenshot_20190915-193601_Facebook.jpg
    24,9 KB · Visninger: 15
  • Screenshot_20190915-112952_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20190915-112952_Samsung Internet.jpg
    14,1 KB · Visninger: 15
  • Screenshot_20190914-232627_Facebook.jpg
    Screenshot_20190914-232627_Facebook.jpg
    16,9 KB · Visninger: 15
  • Screenshot_20190721-201408_Facebook.jpg
    Screenshot_20190721-201408_Facebook.jpg
    23,1 KB · Visninger: 15
  • Screenshot_20190702-135957_Instagram.jpg
    Screenshot_20190702-135957_Instagram.jpg
    24,8 KB · Visninger: 15
  • Screenshot_20190703-225953_Facebook.jpg
    Screenshot_20190703-225953_Facebook.jpg
    15,4 KB · Visninger: 16
Back
Topp