Håndarbeid

Her har vi mye strikkeprosjekt.
Babybohoblanket og selmas sovedrakt blant annet. :happy112 Nesten så en håper på kald sommer i 2020
 
Hvilket garn bruker dere? Jeg har så smått begynt å strikke, men har strikket mest i størrelser som passer til høsten og vinteren, siden jeg er redd for at det blir for varmt med ullklær i mai og utover sommeren. Men så vil jeg jo gjerne strikke noe som passer den første tiden også, og gjerne et hentesett. :think005
 
Jeg strikker ikke selv dessverre, men fikk strikket hentesett i babysilk til min første som var et sommerbarn. Anbefales veldig, opplevdes svalt og godt! Litt dyrt, men det er jo ikke mange nøstene man trenger til så små plagg :Heartred
 
Jeg har tenkt å sy litt også. Strikker mest.
Men ser for meg å prøve meg på litt barneklær. Har en symaskin jeg ønsker å bruker til mer enn å reparere klær og diverse :)
Men å sy klær er nytt for meg, men gleder meg til å prøve. Har kjøpt to bøker med oppskrifter på barneklær som jeg tror jeg skal få til
 
Hvilket garn bruker dere? Jeg har så smått begynt å strikke, men har strikket mest i størrelser som passer til høsten og vinteren, siden jeg er redd for at det blir for varmt med ullklær i mai og utover sommeren. Men så vil jeg jo gjerne strikke noe som passer den første tiden også, og gjerne et hentesett. :think005
Jeg er veldig glad i merinoull, bruker mye Drops Merino Extra Fine. Merinoull er supermykt, klø-fritt, og føler det det veldig varmeregulerende :)
 
Jeg har tenkt å sy litt også. Strikker mest.
Men ser for meg å prøve meg på litt barneklær. Har en symaskin jeg ønsker å bruker til mer enn å reparere klær og diverse :)
Men å sy klær er nytt for meg, men gleder meg til å prøve. Har kjøpt to bøker med oppskrifter på barneklær som jeg tror jeg skal få til
Hvilke bøker har du kjøpt? :)
 
Er det noen som syr? :) Føler «alle» strikker :hilarious:

:hello
Jeg syr mer enn jeg strikker. Har ikke kommet meg helt igang ennå etter at vi flyttet i sommer, og formen og energinivået har vært skikkelig dårlig i starten av svangerskapet. Men nå begynner det å komme seg.

Jeg har sydd endel babynest i gave/på bestilling tidligere, og leter nå etter det perfekte stoffet til å sy det til knøttet vårt også. I tillegg har jeg sydd endel bodyer og heldresser i forskjellige størrelser. Og luer. Og så har jeg en plan om å sy endel mamma- og ammeklær til meg selv.
Jeg strikker på langtur i bil, og ellers på reiser, og har snart babyteppe nr to klart. (Har vært babysjuk en stund, altså. :laughing002)

I tillegg har svigermor strikket en kjørepose, og så er hun straks ferdig med sett nr 1. Hun er også temmelig babysjuk... :knegg:
 
Jeg har til nå kun strikket et vognteppe (Bellateppe) i Lille Lerke fra Dale Garn. I grått.
Nå holder jeg på meg en kosepose i beige (strikkepakke kjøpt på Bluum).

Når vi får vite kjønn skal jeg strikke hente sett, og en dress som kan brukes til høsten ❤️
 
Vet noen om en garnbutikk på nett som har gratis frakt? Eller veldig lav frakt? Jeg skal egentlig ikke kjøpe noe mer garn før jeg har brukt opp det jeg har, men nå mangler jeg 1-2 nøster til et prosjekt. Og det er så kjedelig å betale mer i frakt enn for den faktiske varen :inpain:
 
Back
Topp