Håndarbeid

Skal starte på en willumbukse nå, i fargen grå. Gleder meg veldig til den er ferdig altså:D Håper jeg får strikket mange slike, i forskjellige størrelser! For de er sååå praktiske og fine:love7
Den ligger som neste prosjekt hos meg også, de er så fine:) har strikket «den bodyen» og tenkte å strikke motsatte farger til babyen som storebror har fått, så blir de å matche :love7
 
Jeg har flere strikke prosjekter liggende som har halvferdige så jeg er nesten ferdig med ei jakke og et vognteppe til mini om man regner med dem ellers har det blitt en klompelompe rompert strikkingen av hentesettet har min mor fått ansvar for☺
 
Har strikket vognteppe fra Viking garn..skulle egt være gave til ei venninne som fikk barn for typ 3 år siden, men orket aldri å montere det ferdig. Gjorde det ferdig i vinterferien (altså før jeg ble gravid selv)...men kan jo bli fint å ha nå da.. :smiley-bounce012
 
Jeg strikker stort sett hele tiden, når anledningen byr seg.:happy: Gleder meg til kvalmen og trøttheten gir seg, for nå har strikketørken vart lenge nok:wtf:
 
Jeg holder på å strikke en bukse :)
Etterpå skal jeg strikke et hentesett tenker jeg :)
Og så blir det nok noen luer, sokker og jakker også :)
 
Har en mamma som strikker og syr masse så er ganske godt sikra der. Men tenkte å prøve å lage babynest selv (med litt hjelp hehe):)
 
Prøver meg på et hentesett på frihånd. Får håpe det passer:angelic:
 
Jeg har så mye jeg gjerne skulle ha strikket! Men jeg har også bestilt et babyteppe fra AM som jeg vil brodere før nurket kommer i november! Men jeg jobber også med masteroppgaven min fulltid, så det jeg sitter igjen med er et lite Ole Brumm broderi som ikke er tiltenkt nurket :smiley-ashamed004 fordi det er det eneste jeg klarer å forholde meg til uten at håndarbeider overtar all tidsbruk ifh masteroppgaven!
 
Har strikket vognteppe til de to første, og har lyst til å gjøre det samme med lille i magen. Tenkte et helt enkelt et i lanolin - genialt med lanolinpledd til de minste.
Ellers er jeg ingen kløpper på strikking, men elsker å sy til de små. Babynest, men aller helst klær
 
Blitt litt strikking og blir nok mye mer fremover #strikkegal

Har blitt en snøløv-genser, Dorthea-lue, Ingunn-lue og noen selbuvotter

FAFE37FD-2D00-4B47-A8DD-C0D8F5BB984C.jpeg 5B6B80B3-D27A-4C7C-BDDC-F677A55D794B.jpeg 6EABB4C7-DE37-4DCB-A27D-548D27E7A4D6.jpeg 7E4E53A7-E203-4D8E-BEE3-CC9355B00FB6.jpeg F9B3C84E-DFCB-4708-9133-20EFD97E0013.jpeg
 
Dorris! Alt det i nyfødt? Finnes de i så små størrelser på oppskirftene?

Alt utenom Snøløv (1 år) er i nyfødt eller 1-3 måneder ☺️ Inngunn-lue finnes ikke til nyfødt, men har modifisert mønsteret ☺️

Nå er det McDreamy genser fra Drops som står for tur. Gøy å endelig kunne strikke til sin egen
 
Hvor finner dere fine oppskrifter? Strikker ikke selv, dessverre, men svigermor gjør og hun klør etter nye oppskrifter å strikke til den lille :happy:
 
Hvor finner dere fine oppskrifter? Strikker ikke selv, dessverre, men svigermor gjør og hun klør etter nye oppskrifter å strikke til den lille :happy:

Finner mye på Ravlery (tror man må lage profil for å kunne se oppskrifter, ofte oppskrifter på engelsk, noen på norsk), garnprodusentenes sider (Drops, Viking f.eks), Pinterest og strikkebøker. Mange ganger googler jeg bare plagg + nyfødt / baby + strikkeoppskrift ☺️
 
Har strikket en fuglemammas omslagsbody.
Har liggende ett nydelig sett fra sandnes garn, en body med kyse og ett sett til fra house of yarn. Var strikket opp som modeller til garnbutikk.
Har planer om litt mer omslagsklær.
Ellers blir det å bruke opp igjen fra de andre 3.
 
Jeg syr, strikker, brodere osv er veldig kreativ elsker å lage hjemmelaget julegaver å gi bort❤️
Til den lille i magen har jeg sydd kosedress , teppe og lue
 
Back
Topp