Håndarbeid

Tigerbaby

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Himmelbarn
Oktoberlykke 2019
Novemberbarna 19
Noen som strikker, hekler, syr, etc? Spesielt til spiren!
Her er tråden for den skravlingen, del gjerne hvor oppskriftene er fra slik at vi andre også kan se om det er noe vi tør å prøve på :happy:


Jeg er sånn som har mange prosjekter på en gang og ofte starter på nye før jeg er ferdig, så det må jeg slutte med :bookworm: Noen fler?

Har foreløpig strikket flere tøfler og en romper. Holder på med flere tøfler, en dress, en lue, et vognteppe og en del annet småsnacks :cat:
 
Jeg strikker mye. Men har foreløpig ikke strikket så mye til den lille. Har en del etter den siste. Så får se litt hva jeg finner på etterhvert. Er jo koselig å ha noe å holde på med.
 
Kan ikke skryte på meg at "jeg strikker!"... Begynte på et vognteppe/koseteppe da jeg gikk med mini... Det er fortsatt ikke ferdig :joyful: værste er at jeg bare har halve kanten igjen.

Men! Skulle jeg få ånden over meg og gjøre det ferdig, så vil det fortsatt bli lillegutt sitt, og da må jeg jo eventuelt lage et nytt til den nye spiren. Sist var jeg veldig mye hjemme i svangerskapet, og hadde jo da veldig god tid, så får se hvordan det blir denne gangen, om det engang er vits å begynne (håper selvfølgelig på å jobbe mer enn jeg gjorde sist) . .
 
Jeg har 2 halvferdige tepper jeg har startet å strikke på til søsknene. Får se om jeg kan sy de sammen til et til mini isteden;)

Men har laget en del smokkesnorer, halstørkler og ammeinnlegg tidligere, så sjansen er større for at jeg får koblet inn symaskina igjen:happy:
 
Forresten misunnelig på dere som er gode med strikkepinnene, for utrolig mye fint man kan lagexsmile3
 
Tenkte jeg skulle begynne med et vognteppe snart, så blir det vel en heldress etterpå☺
 
Har ikke så mye prosjekt på gang akkurat nå. Men jeg har sydd en del. Sydde mye babyklær når jeg gikk gravid med lillegutt. Så har jeg sydd en vognpose, som jeg kommer til å bruke denne gangen også :) Det er en slik strikket vognpose, med uttagbare dundyner inne i hver del. (Brukt inspirasjon fra Risarosa sine vognposer).
 
Strikker, syr, tegner, tar foto, maler, klipper og limer. Får ikke sove om natten noen ganger fordi hjernen min er overkreativ! Bobler over med kreativitet:hilarious: For tiden strikker jeg bukse til 5 åringen, etter det tenkte jeg å starte med klær til den lille. Med mindre jeg strikker meg en ny genser til påske først:Do_O
 
Har vært og hentet to poser garn fra en venninne som har gitt opp å strikke, så det blir veldig morsomt å lete nye prosjekter nå :cat:
Plutselig hadde jeg ekstremt mye garn i hus
 
Har strikket teppe og ett par votter til mini allerede, men nå er jeg i gang med bunad til toåringen driver også å planlegger hvordan det hjemmesydde babynestet skal se ut
 
Jeg strikka mye til Lillemor, men nå har gikta tatt fingrene mine å trødd de igjennom en Mixmaster eller noe. Kan ikke knyte skolisser på en tung dag.

Håper fingrene bedrer seg etterhvert som været blir bedre, så jeg kan sy et babynest. Sydde et til Lillemor og til tantegutten min. De blei veldig fine. Håper jeg får det like bra til nå.
 
Er ikkje den mest erfarne strikkaren.. Men er snart ferdig med ein Mariuskjole til jenta på fire år:happy:
 
Noen som strikker, hekler, syr, etc? Spesielt til spiren!
Her er tråden for den skravlingen, del gjerne hvor oppskriftene er fra slik at vi andre også kan se om det er noe vi tør å prøve på :happy:


Jeg er sånn som har mange prosjekter på en gang og ofte starter på nye før jeg er ferdig, så det må jeg slutte med :bookworm: Noen fler?

Har foreløpig strikket flere tøfler og en romper. Holder på med flere tøfler, en dress, en lue, et vognteppe og en del annet småsnacks :cat:
Har du oppskrift på tøfler? :)
 
Skal starte på en willumbukse nå, i fargen grå. Gleder meg veldig til den er ferdig altså:D Håper jeg får strikket mange slike, i forskjellige størrelser! For de er sååå praktiske og fine:love7
 
Herre fred, så kreative! Jeg klarer å strikke firkanter eller skjerf, så fremt noen legger opp for meg først :hilarious:
 
Back
Topp