Håndarbeid

Vis vedlegget 264063Vis vedlegget 264064

Eeeeeendelig ferdig med prinseteppet til Rolf. Hvis jeg noen gang foreslår å strikke et teppe i tynt garn på pinne nr3 igjen, vennligst si «prinseteppe», så jeg ikke går på samme smellen en gang til [emoji85][emoji13]
Elsker det teppet [emoji7] har det i hvitt og lyseblått (merino superfine) til storebror, og nå strikkes et i elektrisk blå til lillebror (dobbel babymerino). Gode bestevenninna mi som strikker [emoji173]

Kjempefint teppe og sokker, krølle! Nydelig farge!

Jeg har både ei lita jakke, en romper og Skappel-genser på pinnene nå. Veksler litt, men hovedfokus er Skappel som jeg strikker for familie.

Image1529920229.230022.jpg

Begynt på ego strikk til meg selv. Strikker et bredt skjerf/sjal 70 m på pinne 5 med regnbuegarnet til Nille.

Her er det symaskinen som går varm for tiden :) Strikket ferdig jakken til hentesettet, men den mangler knapper, og har begynt på romperen. Ellers skal jeg prøve meg på å sengtøy til lille idag!

Her er det symaskinen som går varm for tiden :) Strikket ferdig jakken til hentesettet, men den mangler knapper, og har begynt på romperen. Ellers skal jeg prøve meg på å sengtøy til lille idag!

Sengetøy er koselig. Jeg har et dynetrekk jeg sydde til frøkna som jeg skal bruke igjen nå. Blir jo ikke slitt akkurat.

Bakstykket ferdig til sammenføyning (40 cm) og igang med forstykket. Går radig med litt tykkere pinner enn babytøy, selv om babytøyet til gjengjeld er smått. Kommer til å bli et H å strikke med tynne pinner igjen.

Fargene er så fine irl at jeg tror nesten jeg må ha en slik genser selv også. :p

93684525-64E6-4F08-B26B-57C5389696EA.jpeg

Bakstykket ferdig til sammenføyning (40 cm) og igang med forstykket. Går radig med litt tykkere pinner enn babytøy, selv om babytøyet til gjengjeld er smått. Kommer til å bli et H å strikke med tynne pinner igjen.

Fargene er så fine irl at jeg tror nesten jeg må ha en slik genser selv også. :p

Vis vedlegget 264253
Oi, er dette skappelgenseren? Fin!
Gikk nettopp fra kjole på pinne 8 til babystrikk på pinne 2,5, føltes ut som å strikke med synåler :hilarious:

Sengetøy er koselig. Jeg har et dynetrekk jeg sydde til frøkna som jeg skal bruke igjen nå. Blir jo ikke slitt akkurat.
Nei, det gjør det virkelig ikke! Også syns jeg det er vanskelig å finne sengtøy til baby som ikke er lyserosa og fullt i prinsesser, og ikke er svindyrt :p Har funnet et nydelig blomstrete stoff jeg skal bruke :happy:

Nei, det gjør det virkelig ikke! Også syns jeg det er vanskelig å finne sengtøy til baby som ikke er lyserosa og fullt i prinsesser, og ikke er svindyrt :p Har funnet et nydelig blomstrete stoff jeg skal bruke :happy:

Jeg sydde ett med en liten blomsterrand med litt lys rosa i, men resten er gressgrønt. Skal se om jeg finner bilde - var sååå fornøyd.

Jeg har også et nydelig sengesett fra jeg selv var baby. Det er hatt med rosemønster og blonder, men like fint. Koselig å kunne bruke det fortsatt.

Gøy med noe ikke alle har!

Fikk nesten sykløe igjen nå. Jeg sydde enormt mye før. Klær, vognposer osv. Burde jammen sydd mer igjen.

Vis vedlegget 262180
Vårt har vært ferdig en stund
Lillemor lue og bukse
Davidjakke med lillemor mønster
Alle 3 fra klompelompe, men siste har jeg fikset mønster selv.

Tøflene er fra strikk til småbarn Allers hefte
Hvor kan jeg få tak i mønsteret? Er klompelompe bøker, nettsider, noe annet? Jeg lærte å strikke da jeg var 4år, men har vært hovedsakelig selvlært siden uten å noen gang strikke etter mønster og oppskrifter, så nå synes jeg der er på tide at jeg lærer meg noe mer avansert enn rett og vrang + egne hack:-)

Lillefot bukse og lue finner du i bok i alle fall, jeg har strikket det selv. Jakken er jeg usikker på.

Hvor kan jeg få tak i mønsteret? Er klompelompe bøker, nettsider, noe annet? Jeg lærte å strikke da jeg var 4år, men har vært hovedsakelig selvlært siden uten å noen gang strikke etter mønster og oppskrifter, så nå synes jeg der er på tide at jeg lærer meg noe mer avansert enn rett og vrang + egne hack:)

du finner klompelompemønsteret i boka

https://www.haugenbok.no/bok/I97882...Dxj3lu07kYHjHq9W1sqTkT1V5PI-LwZgaAuz6EALw_wcB

Det er verdt å kjøpe boka for mange oppskrifter. Og er du heldig finner du den kanskje på bokbutikker til en billigere pris.

Back
Topp