Håndarbeid

Har så lyst å lære meg å strikke slike flotte babyklær, men kan bare å strikke enkle lapper.
Vi har alle begynt ett sted jeg er selvlært strikker for ca 2 år siden.
Garbstudio har mange gode videoer, som viser detaljert den minste ting - alt fra hvordan du legger opp masker til hvordan du strikker hullmønster etc [emoji4]
 
Hva strikker dere og hvilke farger velgere dere, dere som strikker til knøttet som vi ikke vet kjønn på enda?[emoji4]
Foreløpig strikker jeg go klumpen settet fra klompelompe i grå. Mørk jakke, og lysere bukse og lue.
Neste prosjekt blir en romper i denimfarge. :)
 
Prøvd meg litt på enkel strikk idag med mor signe teppe i gammelgult :) Orket ikke så lenge da..
 
Så flinke dere alle er, jeg har ikke tålmodighet til håndarbeid. Blir så eitrandes forbanna når jeg kommer det til.. Haha! Men jeg har en fantastisk svigermor som strikker og syr. Så jeg pleier å kjøpe garn/stoff og oppskrifter, så ordner ho i vei:)
 
Gleder meg til energien kommer tilbake. Er så mye jeg har lyst til å strikke og sy [emoji4]
 
Kjøpte hvitt drops garn igår som jeg tenkte hekle like djevel luer til ungene [emoji173]️
 
d9d480aa2333052357c73d450a2bf716.jpg


Ombestemte meg og begynte på lillemor bukse til mini i magen. Begynte nyttårsaften og er fornøyd med å ha kommet så langt allerede.

Går ikke så fort med elendig form, 1 åring og jobb.
Så fin den blir[emoji7]
 
Djevelluene er så fine, tror jeg må strikke noen jeg også[emoji1]

Ja nydelige :) Tror jeg må lære meg å strikke mer enn skjerf, finnes jo så mange fler fine oppskrifter til strikking enn hekling.
 
Hvilket garn velger du?[emoji4] jeg er veldig glad i drops baby merino, så strikker en del i det garnet

Jeg syns lerke og lille lerke er veldig deilig, og holder seg veldig fint. I tillegg liker jeg godt sandnes sin merino og tynn merino. Jeg bruker også mye drops sitt garn, men syns ikke det holder formen og utseendet så godt i vask. Så for plagg jeg vil ha lenge blir det noe annet enn drops :)
 
Ja, jeg både strikker, syr og broderer.
 
Har så lyst å lære meg å strikke slike flotte babyklær, men kan bare å strikke enkle lapper.

Jeg hadde egentlig også kun strikket enkle ting [emoji4] men for 7 år siden skulle jeg bli tante og bestemte meg for en kjole (super vanskelig mønster [emoji85][emoji28]) gikk igang, aldri strikket etter oppskrift... etter å rekt opp 1000 ganger - gikk det seg til :) tror man skal hoppe i det, prøve og feile - YouTube har vært en god redning + hjelp i strikkebutikken :) En herlig form for yoga, selv om tålmodigheten settes på prøve [emoji23][emoji178] Lykke til :)
 
Ser garnius har salg på dsa hexa, stor sjanse for at det havner en del av dem i handlekurven idag til baby boho blanket [emoji85][emoji7]
 
Ser garnius har salg på dsa hexa, stor sjanse for at det havner en del av dem i handlekurven idag til baby boho blanket [emoji85][emoji7]

Huff.. Stygt redd det blir handling og jeg trenger absolutt ikke mer garn nå..
 
Back
Topp