Håndarbeid

Jeg strikker :)

Hittil strikket: et par luer, sparkebukse, 2 Kjappstrikkadrakt, flere tepper, sokker, votter, smokkelenker/lenke til biteleke, noen smekker.

Og strikker på nå: enda en sparkebukse, babysokker/tøfler og en heldress i bomull som mulig blir med på sykehuset (strikket sokkene og luen som hører til) :)

Planer videre: sovepose kjøpt her inne (sendt over til svigermor), nytt mor signe teppe i gult, 2 heldressen med lue + sokker (vurderer gi mamma og svigermor dette oppdraget), flere rompere (vil ha noen som ikke er åpne i siden som Kjappstrikkadrakt) og eventuelt noen kjoler om det er jente. Blir vel noen luer og småting også.
 
Strikker og hekler ja. Må vel prøve å lage noe til mini.
 
489ad9938e32c186101bb27221dfa934.jpg


Første babystrikk av pinnene [emoji7]
 
Jeg strikket masse, men tør ikke strikke til med selv ennå siden jeg er redd det kan gå galt.. venter nok til ultralyd i uke 12 [emoji4]
 
Gleder meg til strikkelysten kommer tilbake..
 
Er det ikke typisk! Har en Go'klumpen-jakke som bare mangler 1,5 cm og armene, og så har jeg tatt med meg samme garn i feil nyanse. :/
Sjarmen med å ha kjøpt samme garn i fire forskjellige nyanser av grå. :D
 
Enste jeg kan strikke er babysokker, så da har jeg begynt med det. Og kanskje en lue eller to...men augustbarna trenger kanskje ikke det med det første...
 
Har ille lyst til å strikke/hekle hentesett. Men er ikke så god, så vet ikke om jeg tør :bookworm:
 
Last edited:
Jeg fikk overlock til jul av samboern og familien hans så nå håper jeg sylysten kommer før fult. Men jeg kommer nok til å vente til etter OUL. Gleder meg [emoji173][emoji173][emoji173]

Tenker å sy babynest og klær
 
Heklet en del til første så blir vel litt denne gangen også [emoji4]
 
Enste jeg kan strikke er babysokker, så da har jeg begynt med det. Og kanskje en lue eller to...men augustbarna trenger kanskje ikke det med det første...

Når de er så små bør de bruke lue uansett. Forsvinner mye varme ut av hodet.

Men kanskje ikke av de tykkeste typene, men kan tenke meg at en lue i tynn babyull hadde vært perfekt :)
 
f1f8a9e7db03a0e8061bfd23b79bd2b6.jpg


Fikk noe babygarn av tanta mi til bursdagen. Vurderer å strikke en gromgutt bukse av dem :) er en god bukse å ha på de minste [emoji173]️
 
Har ikke lyst til å strikke/hekle hentesett. Men er ikke så god, så vet ikke om jeg tør :bookworm:

Har IKKE lyst, eller HAR lyst?
Er mange fine som ser vanskeligere ut enn de faktisk er.. Du kan jo prøve og så få hjelp av oss her om du står fast? [emoji173]️
 
Jeg har brukt tiden frem til jul med å strikke og tove sitteunderlag som mange har fått til jul. Etterhvert som vi er mer sikre på at spira sitter skal jeg prøve med på babystrikk[emoji7] Har forsåvidt fått beskjed av samboer å legge bort strikkinga nå fremover å heller lese teori for bilkjøring. Jeg må nemlig kjøre opp før august[emoji85][emoji38]
 
Jeg begynte på faunadrakt igår i lille lerke [emoji7] Såå kos å strikke størrelse nyfødt [emoji173]️
 
Har IKKE lyst, eller HAR lyst?
Er mange fine som ser vanskeligere ut enn de faktisk er.. Du kan jo prøve og så få hjelp av oss her om du står fast? [emoji173]️

Haha, har ille lyst skulle det stå :laughing001
 
Her er i hvertfall kommende oldemor i full fyr og flamme med strikkepinnene ❤️
 
Back
Topp