Gutt eller jente

Har ingen følelse og skal ikke vite før fødsel så blir spennende:Heartred

Tror det er en gutt, men bare fordi jeg ønsker veldig en prinsesse

Har ingen følelse og skal ikke vite før fødsel så blir spennende:Heartred
Så gøy! Samme her, det var helt fantastisk sist å finne det ut når jeg møtte ham :)

Da stemte magefølelsen min. Nå er det altfor tidlig for meg

Ønsker jente. Men har null følelse

Har ikke noe følelse enda (er 3+5), er mer spent på om det er 1 eller 2 inni der. Fikk satt inn to egg (ivf), så kan være begge eggene har festet seg.
Med mini var jeg ganske sikker på det ble gutt, men det var mest fordi jeg ikke klarte å lande på guttenavn.

Jeg vet ikke helt... timingen på sex og eggløsning tyder på gutt, men kinesisk fødselskart sier jente... Blir spennende å se om mange, mange uker :D

Litt usikker ennå, men på forrige var jeg sikker på at det var gutt. Alle andre trodde jente, men jeg hadde rett :)

Når jeg først fant ut at jeg var gravid tenkte jeg jente, men etter hvert har bare følelsen om at det er en liten gutt blitt sterkere. Jeg tror kanskje hjernen min prøver å dempe forventningene fordi jeg innerst inne ønsker en jente først uten at jeg egentlig har lyst å innrømme det overfor meg selv. Jeg føler meg fæl for å ønske det ene over det andre fordi jeg i utgangspunktet ønsker en av hver, samme gjør samboer. Tror det stammer fra at jeg har en storebror selv som jeg ikke har et bra forhold til og da tror jeg automatisk at det motsatte vil være bedre. Jeg har i hvert fall følt skikkelig på meg at det er en liten gutt, jeg klarer ikke forklare følelsen annet enn at det føltes feil å tenke på den som jente Får forhåpentlig vis vite kjønn om litt over en uke hvis de klarer å se det så tidlig 12+6 dagen for ultralyd. Det viktigste for oss er å sjekke at den er frisk da, kjønn blir en bonus. Hvis det ikke er synlig må vi vente 5 uker til det er utholdelig er så spent på å bli kjent med den lille der inne!!

UPDATE etter ultralyd: Jordmor var ganske sikker på jente. Den lille ville ikke snu seg så jeg måtte løfte opp rumpa og riste et par ganger før hun snudde seg til Nå hadde jeg jo nesten vent meg til at det var en liten gutt så det ble litt rart å plutselig måtte kalle «det» en hun. Utrolig kjekt å få vite det da, så nå slipper vi å lure lenger, så får vi bare håpe at det var riktig og at det ikke blir en stor overraskelse på ordinær ultralyd hun forskjøv meg frem et par dager da, jeg trodde jeg var 12+6 den dagen, men hun målte til 13+2.

Last edited:
Når jeg først fant ut at jeg var gravid tenkte jeg jente, men etter hvert har bare følelsen om at det er en liten gutt blitt sterkere. Jeg tror kanskje hjernen min prøver å dempe forventningene fordi jeg innerst inne ønsker en jente først uten at jeg egentlig har lyst å innrømme det overfor meg selv. Jeg føler meg fæl for å ønske det ene over det andre fordi jeg i utgangspunktet ønsker en av hver, samme gjør samboer. Tror det stammer fra at jeg har en storebror selv som jeg ikke har et bra forhold til og da tror jeg automatisk at det motsatte vil være bedre. Jeg har i hvert fall følt skikkelig på meg at det er en liten gutt, jeg klarer ikke forklare følelsen annet enn at det føltes feil å tenke på den som jente Får forhåpentlig vis vite kjønn om litt over en uke hvis de klarer å se det så tidlig 12+6 dagen for ultralyd. Det viktigste for oss er å sjekke at den er frisk da, kjønn blir en bonus. Hvis det ikke er synlig må vi vente 5 uker til det er utholdelig er så spent på å bli kjent med den lille der inne!!

Kjenner meg litt igjen i det du sier, synes det fint at noen er åpne om det. Jeg har en gutt fra før av og har veldig lyst på begge skjønn. Så hva som er i magen min nå er avgjørende om vi skal stoppe på to barn eller få flere. Prøver å omstille meg at det er en gutt i magen sånn at forventningene senkes. Vi vurderer å ta en NIPT test i Danmark vi da. For å sjekke om fosteret virker friskt, da får man og vite kjønn. Kan få vite det allerede etter uke 9 da :)

Jeg tror vi får gutt, alle rundt oss sier det samme :woot: blir spennende å se!

Kjenner meg litt igjen i det du sier, synes det fint at noen er åpne om det. Jeg har en gutt fra før av og har veldig lyst på begge skjønn. Så hva som er i magen min nå er avgjørende om vi skal stoppe på to barn eller få flere. Prøver å omstille meg at det er en gutt i magen sånn at forventningene senkes. Vi vurderer å ta en NIPT test i Danmark vi da. For å sjekke om fosteret virker friskt, da får man og vite kjønn. Kan få vite det allerede etter uke 9 da :)

Du kan bestille en slik test fra Sverige også, så får du den i posten og sender tilbake og får resultatene. Usikker om de sender til Norge, men skader ikke å sjekke så slipper dere å reise Lykke til!

Siden jeg har veldig få symptomer (6+4 idag), så tror jeg det er en gutt. Samboer håper på det, jeg har alltid ønsket meg en liten prinsesse. Men gjør ingenting hva det er så lenge barnet er friskt :love017

Den kommende mormor har et barnebarn fra før som er gutt, og har allerede begynt å strikke jenteklær :laughing002 hun håper veldig på det ja :laughing002:laughing002 stor sannsynlighet for at jeg må «skuffe» henne, men hun blir selvfølgelig glad uansett!

Tror gutt. Mest fordi min mann har ladet sånn opp til at vi skal få en gutt først, som kan «passe på» de andre :laughing002 fra min side er det flest jenter, fra hans er det flest gutter. Blir spennende å se :happy:

Ettersom vi har ei frøken fra før hadde det vært morro med en gutt, men magefølelsen sier jente. Svangerskapet så langt har vært ganske likt som sist, bortsett fra at jeg har veldig uren hud nå. Det spiller ingen rolle hva det er, for veldig ønsket er det allikevel❤️

Jeg føler litt at det er jente, men usikker på om det bare er fordi jeg har et bittelite ønske om det:p
Forrige gang hadde jeg guttefølelse og det ble gutt.

Du kan bestille en slik test fra Sverige også, så får du den i posten og sender tilbake og får resultatene. Usikker om de sender til Norge, men skader ikke å sjekke så slipper dere å reise Lykke til!

Det hadde vært mye bedre å gjort! Vet du hvordan man tar blodprøven? Tviler på at noen helsepersonell i Norge vil ta blodprøve for meg siden det ikke er lov å gjøre i Norge :/

I dag fikk jeg skikkelig jente-følelse! :sign19

Back
Topp