Gressløkens vei til barn nummer to! (gravid)

CD 28, 11 DPO

11 dpo og allerede begynt å spotte. Tror jeg skal be om blodprøver neste syklus for å sjekke progesteron-nivået. Nå håper jeg bare ikke dette trekker ut i lengden, vil starte på ny syklus og komme i gang med PP7!
 
CD 30

Venter fremdeles på mens, man antar den kommer i morgen, er på 3. dagen med spotting. Kommende syklus blir det sjekk av sædkvalitet for mannen, dette er jo forøvrig noe vi har snakket om flere ganger (gyn som anbefalte det), og avtalen var at hvis det ikke gikk denne syklusen skulle vi gjøre det kommende syklus. Sa det til mannen i går at jeg skulle få ringt og ordnet med timen osv, hvor han presterer å si at han skjønte ikke helt hvorfor vi trengte gjøre det så tidlig for vi har jo ikke prøvd så lenge. Kjente jeg ble utrolig irritert, men tenker nok at han innerst inne er redd det er noe galt hos han, så da er det lettere å stikke hodet i sanden :yuck: Svarte bare at dette må han bare gjøre, og at det er ingenting mot det jeg som kvinne går gjennom. Så det blir å booke time til det, starter på Letrozol på cd 4. Så nå må bare mensen få kommet i gang!
 
CD 10, PP7

Har tatt Letrozol denne syklusen også, cd 4-8. Hadde 2 follikler på høyre side med fin størrelse, den største var 16mm. Fin slimhinne. Har også fått sjekket eggledere + spermanlyse, alt var fint hos oss begge. Så da er det ikke noe åpenbart galt ihvertfall. Nytt for denne syklusen er at jeg skal bruke progesteron-støtte, håper det er det som skal til for at spiren sitter :happy: Skal sette Ovitrelle allerede i morgen. Merker at jeg gruer meg mer og mer for hver måned som går til plikt-sex, mannen begynner også å slite litt med å prestere (hittil har det gått greit, men romantisk er det ikke akkurat :yuck:)
 
Last edited:
Håper spiren sitter nå så slipper dere ut av prøverbobla og kan fokusere på å være kjærester igjen :love017 Det kan virkelig være belastende på både parforhold og psyke og være prøver..
 
Håper spiren sitter nå så slipper dere ut av prøverbobla og kan fokusere på å være kjærester igjen :love017 Det kan virkelig være belastende på både parforhold og psyke og være prøver..
Krysser fingrene for det! Ja, all ære til dem som står i dette i mye lengre tid enn oss. Prøver ikke fremstå som at jeg synes synd på oss eller noe sånt, det skal nok gå på et tidspunkt. Nå er jo det meste sjekket ut også, så vi må bare forsette til den sitter :happy:
 
Krysser fingrene for det! Ja, all ære til dem som står i dette i mye lengre tid enn oss. Prøver ikke fremstå som at jeg synes synd på oss eller noe sånt, det skal nok gå på et tidspunkt. Nå er jo det meste sjekket ut også, så vi må bare forsette til den sitter :happy:
Ja, er jo godt å ha sjekket. Da er det jo bare snakk om tid før den sitter :Heartred
 
CD 11

I kveld har jeg satt Ovitrelle, begynner på Utrogestan tirsdag kveld. Skal ta 200 mg vaginalkapsel 1 gang om dagen. Vi har begynt aksjelegging og tenker å kjøre hver dag t.o.m. tirsdag. Nå har vi jo sjekket mannens sædkvalitet og alt var bra, så da skal det gå greit med hver dag tenker vi :)
 
CD 11

I kveld har jeg satt Ovitrelle, begynner på Utrogestan tirsdag kveld. Skal ta 200 mg vaginalkapsel 1 gang om dagen. Vi har begynt aksjelegging og tenker å kjøre hver dag t.o.m. tirsdag. Nå har vi jo sjekket mannens sædkvalitet og alt var bra, så da skal det gå greit med hver dag tenker vi :)
Krysser fingrene!!
Når sædkvaliteten er bra skal faktisk sex hver dag øke sannsynligheten for graviditet - økte fra 32%-37% i den studien jeg leste :bookworm:
 
CD 11

I kveld har jeg satt Ovitrelle, begynner på Utrogestan tirsdag kveld. Skal ta 200 mg vaginalkapsel 1 gang om dagen. Vi har begynt aksjelegging og tenker å kjøre hver dag t.o.m. tirsdag. Nå har vi jo sjekket mannens sædkvalitet og alt var bra, så da skal det gå greit med hver dag tenker vi :)
Hurra!! Dette blir spennende! Måtte den sitte denne gangen! :happy093.:love017 hvis den gjør det så får vi termin veldig nære hverandre ☺️❤️
 
Hurra!! Dette blir spennende! Måtte den sitte denne gangen! :happy093.:love017 hvis den gjør det så får vi termin veldig nære hverandre ☺️❤️
Ja det blir veldig spennende! Er mest av alt lettet for at alt er bra med oss etter testing av sperm og eggledere, jeg har god effekt av Letrozol slik at syklusene ikke blir lange og nå at jeg får prøve med litt lutealstøtte (progesteron) :happy: Da er det bare et spørsmål om tid før den sitter :happy: Husker jeg feil eller bruker du også progesteron-støtte? Ja, August here we Come :love7 Min blir 15/16 august om den sitter nå, hva med deg? :happy:
 
Ja det blir veldig spennende! Er mest av alt lettet for at alt er bra med oss etter testing av sperm og eggledere, jeg har god effekt av Letrozol slik at syklusene ikke blir lange og nå at jeg får prøve med litt lutealstøtte (progesteron) :happy: Da er det bare et spørsmål om tid før den sitter :happy: Husker jeg feil eller bruker du også progesteron-støtte? Ja, August here we Come :love7 Min blir 15/16 august om den sitter nå, hva med deg? :happy:
Ja det skjønner jeg godt at du er lettet for, alltid godt å vite at sånne ting er i orden, så er det ihvertfall ikke dét som stopper en. Synes jeg kjente det var godt å få svar på utredningen her også, at alt var i orden, selvom de da ikke kunne forklare hvorfor jeg har mistet så ofte. Håper du har god effekt av progesteronen da! Ja jeg bruker også det, hadde lutealfase på 8-9 dager så var litt vel kort, har bare brukt det 1 syklus da men har allikevel merket bedring og det forlenget LF hos meg.

Ooh da blir vi veldig nære! 12. august her hvis jeg følger menstermin :love017 ☺️
 
Ja det skjønner jeg godt at du er lettet for, alltid godt å vite at sånne ting er i orden, så er det ihvertfall ikke dét som stopper en. Synes jeg kjente det var godt å få svar på utredningen her også, at alt var i orden, selvom de da ikke kunne forklare hvorfor jeg har mistet så ofte. Håper du har god effekt av progesteronen da! Ja jeg bruker også det, hadde lutealfase på 8-9 dager så var litt vel kort, har bare brukt det 1 syklus da men har allikevel merket bedring og det forlenget LF hos meg.

Ooh da blir vi veldig nære! 12. august her hvis jeg følger menstermin :love017 ☺️
Ja, det var godt, så slipper man gå rundt og lure om det er noe galt.
Det håper jeg og! Er veldig spent på om det har noen reell effekt hos meg :happy:

Fin tid på året det :love7
 
CD 13 & EGGLØSNINGSDAG

I dag skal eggløsning skje, jeg merker det sprenger godt ved høyre eggstokk nå, hadde 2 store follikler der. Tipper det skjer i kveld, ca 48t etter Ovitrelle. Skal få lagt aksjer i dag og i morgen, så får det holde. Gårsdagens aksjelegging ble så som så dessverre. Bruker også Conceive Plus denne gangen, synes eggløsningsslimet jeg får når jeg bruker Ovitrelle er så tykt :think005
 
Ja, det var godt, så slipper man gå rundt og lure om det er noe galt.
Det håper jeg og! Er veldig spent på om det har noen reell effekt hos meg :happy:

Fin tid på året det :love7
Håper det har effekt hos deg også :happy:

Ja!! Veldig fin!! :love017 sensommerbarn høres fint ut ☺️❤️
 
CD 13 & EGGLØSNINGSDAG

I dag skal eggløsning skje, jeg merker det sprenger godt ved høyre eggstokk nå, hadde 2 store follikler der. Tipper det skjer i kveld, ca 48t etter Ovitrelle. Skal få lagt aksjer i dag og i morgen, så får det holde. Gårsdagens aksjelegging ble så som så dessverre. Bruker også Conceive Plus denne gangen, synes eggløsningsslimet jeg får når jeg bruker Ovitrelle er så tykt :think005
Lykke til med aksjelegging!! Concieve plus har jeg også brukt og blitt gravid med den så god erfaring der:cool05:gen014
 
Lykke til med aksjelegging!! Concieve plus har jeg også brukt og blitt gravid med den så god erfaring der:cool05:gen014
Takk, dagens runde ble heldigvis bra, fikk brukt concieve plus også :dance008 En runde til i morgen, så er det ikke mer å gjøre for denne gang.
 
CD 14 & TELEFON FRA GYN

I dag skal jeg være 1 dpo, kjente ikke noe spesielt mer i går kveld og ikke hatt den litt ømme/såre følelsen i magen jeg pleier ha rundt/etter EL. Får vel bare tro egget har sluppet.

Gyn ringte i dag, han hadde fått svaret på den siste analysen av mannens sæd. Den som han antok var helt normal fordi de andre var normale. Det viser seg at mannen er utenfor referanseområdet når det gjelder sædcellenes form. Han har altså for mange av de med to hoder/haler osv. Han var akkurat utenfor normålområdet, så det er ikke umulig at vi får det til på egenhånd, men om det ikke har gått innen et par sykluser til, så blir neste steg inseminasjon.
Vi ble ærlig talt litt overrasket, men samtidig greit å finne en slags årsak?:dontknow
Dette er jo også noe som kan gjøres noe med, så nå blir det fokus på kosthold og de riktige vitaminene for mannens del. Han er ikke spesielt usunn, men ikke særlig sunn heller, ganske så midt på treet. Så der er mye forbedringspotensiale til å kunne påvirke sædkvaliteten på den mannen.
 
Back
Topp