Gressløkens vei til barn nummer to! (gravid)

Det stiger :hello2 Tør nesten ikke legge meg, skal jo sette Ovitrelle ved positiv test :whacky011

20231023_212630.jpg
 
Hvordan har natten gått? Fikk du lagt deg? Fått positiv test?? :nailbiting: :love017
 
CD 17 & EGGLØSNING, PP6

Da krysser jeg fingrene for at eggløsning har skjedd, var ganske øm og tung i magen i morges/formiddag, det har gitt seg utover dagen. Usikker på om jeg vil fortsette med Ovitrelle hvis det ikke skulle klaffe denne gangen heller, jeg har jo i utgangspunktet eggløsning av meg selv og fikk positiv el-test på cd16 med Letrozol, det er absolutt innafor og fin sykluslengde :) Vi har fått lagt aksjer de siste 3 dagene + cd 12. De neste ukene er rolige for min del, men tiden går nok fort likevel :happy: Vil prøve holde meg lengst mulig før testekjøret begynner, Ovitrellen har vist seg å henge lenge igjen i kroppen. Så i utgangspunktet vil jeg vente til tidligst 10 dpo :)
 
Da ligger vi ganske likt I løypa da :D Jeg tenker og å vente med testingen. Helst til ikm, men får bare se hva som skjer. Håper det blir klaff for dere nå :smiley-angelic001 Vil de at du skal bruke ovitrelle i tilfelle kroppen ikke slipper egg, eller er det andre gode virkninger fra det og?
 
Da ligger vi ganske likt I løypa da :D Jeg tenker og å vente med testingen. Helst til ikm, men får bare se hva som skjer. Håper det blir klaff for dere nå :smiley-angelic001 Vil de at du skal bruke ovitrelle i tilfelle kroppen ikke slipper egg, eller er det andre gode virkninger fra det og?
Ja, det er ofte lettere sagt enn gjort, jeg er litt testetøs :angelic: Men siden Ovitrelle henger igjen så lenge er det ikke så mye vits å begynne tidlig :wacky: Gyn sier det kan booste eggløsning, at den blir "bedre".. Dette er 3. runde med den, og hvis det ikke går nå prøver vi en runde eller to uten. Jeg kjenner jeg blir veldig stresset for at den ikke settes til riktig tid, "tenk om egget ikke er modent nok" osv.. Jeg får positive tester og har eggløsningssmerter + slim og får mensen 14 dager etterpå, så jeg har ingen grunn til å tro at egg ikke slippes. Kan jo eventuelt få bekreftet det ved å ta blodprøve :) Letrozol vil jeg fortsette med, det fungerer bra på meg og jeg har ingen bivirkninger av den.

Krysser fingrene for oss, nå er det vår tur :joyful:
 
Ja, det er ofte lettere sagt enn gjort, jeg er litt testetøs :angelic: Men siden Ovitrelle henger igjen så lenge er det ikke så mye vits å begynne tidlig :wacky: Gyn sier det kan booste eggløsning, at den blir "bedre".. Dette er 3. runde med den, og hvis det ikke går nå prøver vi en runde eller to uten. Jeg kjenner jeg blir veldig stresset for at den ikke settes til riktig tid, "tenk om egget ikke er modent nok" osv.. Jeg får positive tester og har eggløsningssmerter + slim og får mensen 14 dager etterpå, så jeg har ingen grunn til å tro at egg ikke slippes. Kan jo eventuelt få bekreftet det ved å ta blodprøve :) Letrozol vil jeg fortsette med, det fungerer bra på meg og jeg har ingen bivirkninger av den.

Krysser fingrene for oss, nå er det vår tur :joyful:
Avogtil er de testene så vanskelig å unngå. Jeg sliter med å unngå tidligtestingen når jeg føler noe er annerledes og dermed får troa på at noe spirer og gror. Så absolutt ikke alltid like lett å la være..
Aha, det visste jeg ikke :) Men skjønner at det oppleves stressende å skulle få satt den til riktig tid osv. Men så godt letrozol funker fint! Vi får håpe du slipper å ta stilling til det neste syklus og at kroppen er opptatt med annet enn eggløsning innen da :Heartred
 
CD 22, 5 DPO

Ny uke med jobb, så da går dagene superfort :) Har hatt SÅ vondt i magen i dag, vondt i livmoren som har strålt ned mot underlivet og rumpen. Har nesten ikke klart å sitte, er heldigvis litt bedre nå. Har måtte stå hele dagen på jobb så og si :yuck: Smerten har vært som en blanding av kraftige el-smerter og smerten jeg en gang opplevde da jeg hadde en cyste på eggstokken som sprakk. Føler meg helt fin ellers, så det er nok ikke noe farlig, og det begynner heldigvis å bli bedre :) Tenker å ta en test hver dag nå etter jobb, så kan jeg følge med når Ovitrellen er ute av kroppen :happy:
 
CD 24, 7 DPO

Testet noen dager nå med g.tester, følger med på Ovitrellen som skal ut. Har som vanlig ikke noen andre spesielle "symptomer " enn det vanlige på denne tiden i syklusen. Kjenner antydning til at puppene begynner å bli ømme, ikke et bra tegn for meg dessverre. Smertene jeg skrev om i forrige innlegg har noenlunde forsvunnet, i dag kjenner jeg ikke så mye. Men det har vært skikkelig vondt!

Testrekken hittil (satt Ovitrelle for 8 dager siden);

20231101_173205.jpg
 
Blir spennende å se om streken blir sterkere igjen de neste dagene. Krysser fingre og tær :Heartred
 
CD 26, 9 DPO

Testene er nærmest blenda nå, bare en svak grå skygge som har en tendens til å henge igjen lenge hos meg på testene etter Ovitrelle.. Utrolig irriterende, er så lei av å bare se falske streker og skygger. Har ingen tro på at det har gått denne runden heller, puppene er ømme og kvisene jeg pleier få før TR er på plass. Kanskje teit å gi opp allerede 9dpo, men alle TR-tegnene er på plass så da mister jeg all tro :(
 
CD 26, 9 DPO

Testene er nærmest blenda nå, bare en svak grå skygge som har en tendens til å henge igjen lenge hos meg på testene etter Ovitrelle.. Utrolig irriterende, er så lei av å bare se falske streker og skygger. Har ingen tro på at det har gått denne runden heller, puppene er ømme og kvisene jeg pleier få før TR er på plass. Kanskje teit å gi opp allerede 9dpo, men alle TR-tegnene er på plass så da mister jeg all tro :(
Jeg pleier også å bli bra utålmodig når jeg kommer til 9dpo, og selvom jeg vet det er for tidlig blir jeg alltid så skuffa hvis den er blenda. Skjønner du mister all tro når symptomene på TR kommer sånn... Håper allikevel sterkt for deg at det er en liten spire der inne nå ❤️
 
Jeg pleier også å bli bra utålmodig når jeg kommer til 9dpo, og selvom jeg vet det er for tidlig blir jeg alltid så skuffa hvis den er blenda. Skjønner du mister all tro når symptomene på TR kommer sånn... Håper allikevel sterkt for deg at det er en liten spire der inne nå ❤️
Tusen takk for gode ord :Heartred
 
Back
Topp