Se her ja.. Denne tråden er interessant
Mitt forrige svangerskap, som forøvrig endte i abort i uke 20 var en drøm. Men dette svangerskapet er helt motsatt. Det har vært grisetøft! Jeg har jobbet 40% og klarer så vidt å holde hodet over vann. For meg er det så sinnsykt viktig å ikke falle helt utenfor arbeidslivet. Derfor så bestemte jeg meg for at jeg skal jobbe uansett, det er den viktigste prioriteringen min. Jeg har ikke sagt noe til arbeidsgiver enda, 17+4 idag! Jeg minnes godt det året jeg lå for meg selv og sov. Gjør alt i min makt for at det ikke skal skje igjen.. dessuten så får gravide på min arbeidsplass svangerskapspenger noe jeg syns er tull og velger derfor å dra den så langt jeg kan. En annen ting er at om jeg faller ut av arbeidslivet (jeg har 100%fast jobb altså, så mister ikke jobben) nå er det kroken på døra.. Det takler ikke kroppen min. Jeg har vært målbevisst siden jeg fikk diagnosen, og ser på meg selv som normal med utfordringer. ENDELIG, kan jeg leve ett tilsynelatende normalt liv og jobbe 40%. Men jeg må jo trappe opp, og jeg gruer meg. Er redd for at jeg faller i kjelleren igjen. Jeg har ikke taklet livet så bra som nå på mange år. Men man må jo gjøre nav glad så jeg må jo klare det! Noen som har noen tips til meg rundt dette?? Alt mottas med ekstrem takknemlighet! Fantastisk å kunne skrive med andre som er i min situasjon!
Jaja, det var en lang kortversjon av meg. Så kommer det jeg tenker MYE på. Som sagt, jeg er målbevisst, jeg gir ikke opp. Graviditeten skal gå fint, selvom det til tider vil bli tøft! Men hva med tiden etterpå? Har dere tenkt på det? Jeg gruer meg, er litt redd og bekymret. Tenk om? Det er jo to muligheter. Enten at dette vil gå kjempe fint og at jeg får "livet" mitt tilbake, eller at vi får ett helvetes år hjemme med altfor mye utfordringer. Jeg har også tenkt, kansje de mnd i permisjon kan få meg til å få tankene bort fra Me'n, jobb, nav, legeundersøkelser osv og dermed skape noe positivt? At kroppen reinstiller seg? Noen flere som har tenkt på tiden etter babyen er kommet? Det er klart at man skal ha mange tanker når man har ME og får barn. Men jeg har så kraftige hormonforstyrrelser at for oss ble det nå mens vi ennå kan eller aldri.
Ble mye det her, men så godt å finne en tråd som omhandler noe så aktuelt for min del!