Gravid kiloene

Her er jeg nå 2 kg under vekta jeg var da jeg ble gravid! Har enda noen kg jeg vil skal forsvinne, så håper det fortsetter å gå ned! Snuppa er snart 5 mnd!

Gikk opp 27 kilo :/ Har 6 kilo igjen til jeg er nede i startvekt på 53. Fullammer, men nå går jeg mer på tur/trening, så håper de forsvinner :D

Hun kom 27.april. Alt går bra, hun vokser bra og har fått dobbelthake og bollekinn :) Hadde hatt det godt i magen så lenge hun var det, så hadde bra fødselsvekt for alderen 1530g. Nå er hun oppe i 4700g :)
Født same dag som min! Litt forskjell på dei, min var 4070 g 12 dagar over termin. Så bra at jenta di veks og legg fint på seg!

Her sitter de fortsatt på - alle 20kg+ :p med de to andre gikk jeg ikke ned før jeg sluttet å amme.. Føler meg skikkelig fæl og tykk! Rett etter fødsel var det greir, for da hadde jeg jo nettopp født ;) men nå er det jo snart 4mnd siden, så selvbildet er lavt.. Hater å se meg i speilet, og ingen klær passer :/

Har lyst å føle meg fin igjen!
Sånn var/er det her og! Med begge dei andre gjekk heller ikkje vekta nedover før ammeslutt..

Eg hadde 20 kg for mykje før dette svangerskapet, og sat dermed igjen med 40 for mykje etter fødselen. Ingenting forsvann av seg sjølv. No har eg imidlertid vore sjuk 3-4 veker, med veldig dårlig matlyst, så der forsvann 7-8 kg. Håpar det fortsetter nedover, er lei av å føle meg ekkel.

Det hjalp forresten litt å kjøpe eit par bukser som faktisk passar. Veit ikkje kva for størrelse du brukar, men zizzi (trur eg dei heiter) har masse fint og ganske rimelig i str 42 og oppover.

Jeg har kjøpt meg store klær for å føle meg vel i inntil jeg får overskudd til å gjøre noe med vekta. ;)

I for trange klær ser det ut som jeg er gravid i femte måned. :o :P
Godt vi er fleire...

Mini begynner å tålerere å ligge litt i vogn nå, varierer litt med bæresele, så nå kommer vi oss heldigvis litt ut og gå. Satser på at litt trim gjør susen for alt snopet som har lagt seg på mage hofte etter fødsel. Jeg la på meg etterpå jeg :-)

Veide meg på helsestasjonen gott ned 2,5 kg på 1 Mnd:eek::eek:. Travelt nå før tiden me 3 små som er syk den ena efter den andra .
Har 8 kg igjen men kan gjærna gå ned 10-12

Gikk fort ned etter fødselen, så hadde vel kun par-tre kg igjen. Så begynte ammingen å ta seg opp og jeg føyk opp 4kg. Så nå er det 6 kg som F@&#%£@ ikke vil bort.
Jeg trakk det korte strået og blir super sulten av amming, men nå skal hun over på fast føde etterhvert så sa er det håp om å ha det behagelig i dongeribuksa igjen ;-)

Har igjen 1 kg til startvekt :D

Måtte være veldig nøye på hva jeg spiste siden lille reagerte med mye luft, men nå kan jeg spise litt mer normalt.. Men synes plutselig nå at magen bare har eset ut!! :( hva skjer...? :(
Ja har spist litt godteri og drikki brus, men har jo aldri lagt seg sååå fort før..

Måtte være veldig nøye på hva jeg spiste siden lille reagerte med mye luft, men nå kan jeg spise litt mer normalt.. Men synes plutselig nå at magen bare har eset ut!! :( hva skjer...? :(
Ja har spist litt godteri og drikki brus, men har jo aldri lagt seg sååå fort før..
Eg syns eg legger på meg lettare kg efter eg har fått barn.

Her er jeg endelig tilbake på startvekt fra jeg ble gravid :) Men ønsker meg nok ned et par kg til så er jeg på trivselsvekta mi.

Denne gangen fikk jeg ingenting "gratis" som med storebror hvor alt bare forsvant av seg selv uavhengig av hva jeg spiste. Har spist sunt med mye grønnsaker og rent kjøtt/fisk, havregryn og frukt. Men så ble plutselig alle syk her på tur og rekke og jeg havnet tilbake på halvfabrikat og søtsaker :P vekta har holdt seg stabilt den men vil jo ned litt til så prøver å kjøre i gang på nytt nå :P

Så flinke dere er :)

Veide meg idag, og jeg er gått opp jeg! Så nå veier jeg like mye som når jeg var høygravid.. føler meg litt unormal :/

Veide meg idag, og jeg er gått opp jeg! Så nå veier jeg like mye som når jeg var høygravid.. føler meg litt unormal :/
Jeg har fortsatt 6 kilo igjen fra graviditeten så ikke noe unormalt ;-)

Trur alt er normalt... Etter begge dei første svangerskapa mine var eg oppe på høggravidvekt etter 9-10 mnd. La på meg mykje då eg begynte på minipiller (18 kg på eit år forrige gong)..

No har eg gått ned ein del i forbindelse med sjukdom, men har enno 7-8 kg igjen til førgravidvekt (og deretter 15 til før eg er der eg var før første svangerskap).

Jeg er nå nede i vekta før jeg ble gravid. Men kroppen ser helt annerledes ut. De 10 kiloene jeg har for mye fortsatt ser mye verre ut nå enn før. Nå er alt så slapt og soggy. Må begynne å trene styrke så jeg får stramma opp litt :o

Back
Topp