Gravid kiloene

Sitter som støpt:-/ vet ikke hvor mange kg jeg har men tipper 10 av 30...begynner på grete rode nå i slutten på mnd, og håper å komme meg ned i idealvekta:-) skal ned en 10-15 kg, da jeg hadde lagt på meg litt etter jeg traff gubben også....

Her sitter de fortsatt på - alle 20kg+ :p med de to andre gikk jeg ikke ned før jeg sluttet å amme.. Føler meg skikkelig fæl og tykk! Rett etter fødsel var det greir, for da hadde jeg jo nettopp født ;) men nå er det jo snart 4mnd siden, så selvbildet er lavt.. Hater å se meg i speilet, og ingen klær passer :/

Har lyst å føle meg fin igjen!

Her sitter de fortsatt på - alle 20kg+ :p med de to andre gikk jeg ikke ned før jeg sluttet å amme.. Føler meg skikkelig fæl og tykk! Rett etter fødsel var det greir, for da hadde jeg jo nettopp født ;) men nå er det jo snart 4mnd siden, så selvbildet er lavt.. Hater å se meg i speilet, og ingen klær passer :/

Husk at det fremdeles er helt greit og at du mest sannsynlig føler mest på det selv! 4 mnd er ikke såååå lenge!!
Hold ut, du har gjort det før og klarer det igjen;) Bruk litt penger på klær som passer nå - se på det som en investering og selg de når du går ned;) :D

Husk at det fremdeles er helt greit og at du mest sannsynlig føler mest på det selv! 4 mnd er ikke såååå lenge!!
Hold ut, du har gjort det før og klarer det igjen;) Bruk litt penger på klær som passer nå - se på det som en investering og selg de når du går ned;) :D

Har egentlig tenkt at jeg ikke vil bruke penger på å kjøpe klær nå, for jeg vil ikke være så stor, og jeg vil heller fornye garderoben når jeg har fått bort kiloene! Men.. Tror nok jeg må kjøpe noe, slik at jeg forhåpentligvis føler meg bedre når jeg er blant folk ;)

Har egentlig tenkt at jeg ikke vil bruke penger på å kjøpe klær nå, for jeg vil ikke være så stor, og jeg vil heller fornye garderoben når jeg har fått bort kiloene! Men.. Tror nok jeg må kjøpe noe, slik at jeg forhåpentligvis føler meg bedre når jeg er blant folk ;)
Skjønner det, men er jo noe med å føle seg vel nå også! Du fortjener det - og rart hvor mye litt nytt, og passe, tøy gjør med selvfølelsen;) Skal jo leve nå:p
Har ei venninne som sleit i nesten 5 år med vekta. Hun måtte ha nye klær, men kjøpte aldri noe dyrt for målet var å gå ned. Nå har hun klart det og hun har valgt å kjøpe dyre klær rett og slett for å feire. Videre: de gamle klærne passer igjen og "den lille sorte" blant annet går jo aldri av mote!

Jeg har kjøpt meg store klær for å føle meg vel i inntil jeg får overskudd til å gjøre noe med vekta. ;)

I for trange klær ser det ut som jeg er gravid i femte måned. :o :P

Jeg gikk opp 16 kg i graviditeten, og gikk ned alle gravidkiloene etter 6 uker (de første 10 kg etter 3 dager). Men har gått opp 2 kg igjen nå i ferien :p så nå er det skjerpings!

2 kg allerede borte igjen :p var nok bare litt ekstra vann i kroppen! Men vil ned noen kg til, så boller, saft og sjokolade er byttet ut med vann, frukt og grønnsaker :D

Tenk på det som investering i bedre selvfølelse. Kjøp et par pene jeans, som tåler hyppig vask og som takler litt gulp uten å se stygt ut :)
Og kjøp noen få plagg som kan funke med mye annet uansett årstid. En fin genser i ullmiks som funker for både høst, vinter og vår. Du kan også prøve ting i butikk og kjøpe rimeligere på nett :)

Lykke til! Og husk å være glad i kroppen din; den har gjort noe så fantastisk som å produsere ett nytt menneske! Den fortjener litt kjærlighet den også ;)

Tenk på det som investering i bedre selvfølelse. Kjøp et par pene jeans, som tåler hyppig vask og som takler litt gulp uten å se stygt ut :)
Og kjøp noen få plagg som kan funke med mye annet uansett årstid. En fin genser i ullmiks som funker for både høst, vinter og vår. Du kan også prøve ting i butikk og kjøpe rimeligere på nett :)

Lykke til! Og husk å være glad i kroppen din; den har gjort noe så fantastisk som å produsere ett nytt menneske! Den fortjener litt kjærlighet den også ;)

Ja, det er helt sant! Jeg er veldig stolt over å ha bært frem tre barn <3 det er fantastisk!!

Bukser kommer jeg ikke til å prøve en gang :p til vanlig er det slik at jeg må prøve 50 for å finne en jeg liker.. Så det gidder jeg ikke prøve engang, blir bare nedfor av størrelsen jeg må ha uansett :p men skal prøve å finne noen fine topper :)

Jeg gikk opp 16 kg, og 2 måneder etter fødsel var jeg tilbake på startvekt. Har gått ned 1-2 kg til etter det også (lillegutt er 3,5 mnd nå) :-) amming og lang(e) gåtur(er) hver dag har gjort susen for meg :-)

Jeg krymper nedover, 3,5kg igjen til startvekt, og har mista to cm på høyden gitt :O hjelpes hvor ble de av?

Mina kg sitter så fast efter nr 2 og nå. Må gjøra noet åt dessa kg nær eg har slutat amma før eg føler meg så ækkel å hatar å se med selv i speilet

52 før, 68 maks og nå 55 kanskje. Regner med jeg går en del ned i vekt i høst pga ammingen. Med førstemann var jeg 47 på det laveste.. alt for tynn. Men stabiliserte seg etter hvert som han spiste mer fast føde

Sitter som støpt:-/ vet ikke hvor mange kg jeg har men tipper 10 av 30...begynner på grete rode nå i slutten på mnd, og håper å komme meg ned i idealvekta:) skal ned en 10-15 kg, da jeg hadde lagt på meg litt etter jeg traff gubben også....
Jeg har også en del igjen, å starter på Grete roede kurs 1 september. Skal ned iallefall 15 kg. Klarte å legge på meg alt for mye under graviditeten :(

Jeg finner stor glede i å se at jeg allerede nå er tynnere enn 1,5 år etter at jeg hadde fått storesøster :P målet er ikke å bli tynn, bare å bli litt mer normal/sunn og ikke i øvre kant av bmiskalaen :P

Back
Topp