Gravid kiloene

Malvinka

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Julibarna 2019
Hvordan er det med gravidkiloene der ute? Er alt rent vekk i morsmelka eller sitter de som støpt?

Jeg ammer for fult, men har fortsatt 6 av 17 kilo igjen å bli kvitt før jeg er nede på vekt før graviditeten.

Her raser det vekk. Gikk opp 20kg men nesten gått ned 30 nå. Ikke noe gøy det heller. Alt av klær henger og slenger. :(

Her raser det vekk. Gikk opp 20kg men nesten gått ned 30 nå. Ikke noe gøy det heller. Alt av klær henger og slenger. :(
Min svigerinne opplevde det samme sist gang hun var gravid og ammet. De sjekket henne for alt mulig rart for hun gikk med så mye at de trodde hun var syk. Stabiliserte seg etter noen måneder heldigvis :)

Ligger på rundt det samme som deg, har ikke veid meg i løpet av ferien så har vel gått opp litt :p
De første 10 kiloene forsvant veldig fort, men etter det har det stagnert.
Hadde vondt i arret etter keisersnittet og var helt utmattet den første måneden så da hadde jeg ikke ork til så mye. I tillegg sitter bekkenløsningen igjen, så for mye bevegelse har gjort veldig vondt.
Tror og håper den er på vei bort nå, og at jeg dermed får rørt mer på meg og at kiloene forsvinner.

Gikk opp 20 kg og har gått ned 10, de gikk jeg ned på sykehuset. De siste 10 sitter som limt. :o ikke så rart for jeg koser meg fælt i permisjon. Men nå når ferien er over blir det slutt på snop i ukedagene og mer tur. Håper det gjør susen!

Min svigerinne opplevde det samme sist gang hun var gravid og ammet. De sjekket henne for alt mulig rart for hun gikk med så mye at de trodde hun var syk. Stabiliserte seg etter noen måneder heldigvis :)
Jada de kommer nok fort tilbake. men ble litt overrasket. Var så forberedt på at jeg skulle sitte med noen kilo ekstra. Kjøpt klær litt str enn jeg normalt brukte fordi jeg regnet med at det var greit med noe litt romslig. Det var ikke nødvendig. He he

Gikk opp 18 kg, 10 kg forsvant fort, men har 6 kg igjen som sitter som støpt.. Kjenner jeg ikke er fornøyd med meg selv om dagen og det tærer litt på selvtilliten.. Men nå begynner innebandy sesongen igjen for fullt snart så håper det renner av da! Jeg fikk veldig appetitt av å amme så her rant ingen ting av syns jeg! :(

Forsvant ca 8 kg etter fødsel. Og har tatt av 5-6 kg etter det. Mangler 2-3 kg før eg er på start vekta mi. Så var ett par kg over min ønske vekt :p

Er 3kg lettere nå enn før graviditeten, så har vert heldig sånn sett, men tydelig at kroppen forandrer seg etter en graviditet. Egentlig så føler jeg meg litt større, selv om vekta sier noe annet. Kiloene har nok bare plassert seg litt annerledes:) Men klager ikke, har ikke gjort noe for å få de vekk annet enn å amme, så føler meg heldig.:)

• Liker
Reactions: PSH
Før jeg ble gravid var jeg 58-59kg, på slutten å da jeg fødte var jeg 65kg når har kiloene rast ned, å jeg er nede på 51-52 ;o Føler meg litt tynn :-( Fullammer jeg også :)

De første kiloene gikk ganske fort, men de siste sitter igjen :(
Er vel ikke så rart da vi koser oss max i ferien nå og snopet har ingen ende :P blir andre boller når hverdagen begynner igjen :)

Gikk opp 22kg (+ er par til tror jeg. Slutta å veie meg i uke 38). Gikk ned 15 kg på en ukes tid.. Nå har jeg igjen 6 kg og de sitter godt fast! Ammer ikke lenger heller, så får ingen hjelp der.. Blir mange trilleturer til høsten!

Jeg er ca 1 kg over vekta før graviditet, men hadde 5-6 kg ekstra etter førstemann allerede.

Jeg kan endelig ta litt lengre turer (2-3 timer), men merker litt fremdeles når jeg tipper 15 000 skritt. Jeg skal begynne med barselsyoga 23.aug og der er det mye fokus på bekkenbunn og muskler som svekkes ila graviditet. Jeg har også snudd en del på kostholdet. Målet er å gå litt ned, men enda viktigere er det å ikke få diabetes :)

Gikk opp nærmere 30 kg (sluttet å veie meg etter 40 uker..). Har igjen 6-7 kilo nå! Poden er 3 mnd i dag.
Har begynt å løpe igjen, så regner med å komme meg i form igjen i løpet av høsten. Haster ikke, og har tillatt meg selv å slappe av med den kroppen jeg har! Den har gjort en fantastisk utrolig jobb for 3.gang - og jeg har resten av livet på meg til å forsøke å bli flott:p

Noen uker etter fødsel var jeg bare 2 kg fra startvekten. Men så har jeg hatt sånn appetitt, blir aldri mett. Og blitt mye boller og snop i sommer. Så jeg har gått opp 5 kg...

Gått ned alt og mere til... gikk bare opp 6-7 kg da, så var vel i grunn ikke noe igjen når jeg hadde født, men veier en del mindre nå enn hva jeg gjorde før graviditeten...

Ligger 3-5 kg (varierer litt akkurat d der) over startvekt, 7-8 kg forsvant ifbm fødsel, resten henger igjen. Men har igrunn ikke gjort noe for å bli kvitt de så skal ikke klage :)

Jeg gikk opp 16 kg, og alt har rent bort med amming (men også lange turer).
Har likevel nok å ta av, så blir fornøyd om jeg klarer å gå ned enda litt til.

Gikk fra 74,5 kg til 94 da jeg var gravid. Veier nå 73,5 kg Tiril er idag 4 mnd.

Back
Topp