Grøt

Bruker fortsatt nan 1 her. Nan 2 heter tilskuddsblanding, mens nan 1 er morsmelkserstatning. Tror nan 2 skal brukes i tillegg til nan 1 eller når barnet får mer fast føde enn melk.
Her spiser vi halve middagsglass for tiden. Begynt på 6 mnd glassene nå.
 
Jeg har gitt henne nr 2 en liten stund nå:p det er jo erstatning da.. så hva er det produsentet mener med at man ikke skal bruke det som erstatning?? hmm... hørtes merkelig ut.
Ja veldig! Det jeg skjønte det som, var at den skal ikke brukes som fullkost, bare i tillegg til et variert kosthold... Det var på Hipp sin jeg leste det!
 
Ja veldig! Det jeg skjønte det som, var at den skal ikke brukes som fullkost, bare i tillegg til et variert kosthold... Det var på Hipp sin jeg leste det!

satt akkurat å leste litt på nett ang dette nå!;) Slik jeg forstod det nå, var at man skal bruke NAN 2 når man har begynt å introdusere fast føde, tidligst 6mnd. Dessuten skulle det være mere jern i NAN 2.
 
Jeg tok likså godt å spurte hs nå på 6mnd kontrollen. Hun sa jeg kunne prøve nan2 om det sto fra 6 mnd på den. Hun trodde forskjellen gikk på lengden av melkeproteinet. Altså om du går bakover (i lengde på melkeprotin) skal det bli noe slik som: nan 4, nan 3, nan 2, nan 1, nan ha1, nutramigen. Helt ærlig synes jeg hun var på bærtur med den forklaringen av forskjeller. Rekkefølgen i melkeprotein ser jeg, men så lenge nan 2 ikke er mme kan jo ikke dette stemme helt. Jeg måtte bare prøve med nan 2, men her venter jeg til han får mer fast føde slik at den blir brukt mer som drikke i så fall. Skal jo lære han at vann er tørstedrikk. Ikke melk.
 
Ja, jeg tenker at jeg venter til han har bytta ut noen av melkemåltidene helt med fast føde og vann, så kan han få melk innimellom :)
 
Back
Topp