Grøt

_tredjepåvei

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Septemberbarna 2019
Marsboerne 2023
Hva tenker dere om grøten? Er det noe dere skal begynne med når de er 4 måneder?
Her virker det som han aldri blir mett så jeg har planer om begynne med det da:)
Dere som har barn fra før, hvor tidlig begynte dere med grøt?
 
Hvis j får opp igjen melkeproduksjonen så han er fornøyd venter j litt med grøt. Men smake frukt og sånn skal han få. Han får styre d litt sjøl, så lenge han henter inn igjen d grammene han egentlig skulle hatt :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Litt usikker. Kan nok hende jeg begynner med litt tynn grøt når hun er 4 mnd, hvis hun ikke får lagt på seg ordentlig i fortsettelsen. Men vi får se hva behovene hennes er når den tid kommer.

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app
 
Med storebror begynte jeg med grøt når han var 4 mndr, men ser for meg å fullamme inntil han blir 6 mndr denne gang, bare gi små smaksprøver av frukt og grønt før det.
 
Hva er det som har fått deg til å ikke ville gi grøt før 6 mnd denne gangen Iris?

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app
 
Jeg kommer nok til å prøve litt grøt når han når 4 mnd :) Han får bare mme, og han virker litt misfornøyd, så kanskje litt grøt metter mer på kvelden.
 
Jeg har alt begynt med litt grøt på kveldene. Hun får kun mme og hun bare drakk og drakk og drakk. Ble ikke fornøyd i det hele, så da begynte jeg med små porsjoner, og nå er hun kjempe fornøyd :)
 
Hun er 4mnd nå, så tenkte å begynne fast med grøt på kveldstid iallfall. Virker ut som om hun ikke er helt fornøyd med bare mme, hun våkner så mye på natterstid nå og er kjempesulten! Hun har vanligvis sovet natten igjennom helt fra fødsel, uten en eneste amming på natterstid, men den siste uken våkner hun opp til 5 ganger om natten. så får se om det hjelper med grøt!
 
Ja da hadde jeg starta med grøt og! ;) Herregud det er bare snaue tre uker før jeg har en fire mnd gammel, fastfødespisende unge... :D

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Ja da hadde jeg starta med grøt og! ;) Herregud det er bare snaue tre uker før jeg har en fire mnd gammel, fastfødespisende unge... :D

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Ja, hjelpes. Tenk på det du :S

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app
 
Få høre hvprdan d går med utprøvingen da! Hvilken grøt skal du gi forresten?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Har også ei lita ei som våkner mye på natten for tia, 4 ganger inatt, hun sover sjelden mer enn 3 timer sammenhengende. Hun blir 4 mnd om ca ei uke. Men kan en begynne med grøt så tidlig selv om hun kun får mm?
 
Min mor og svigermor maser om at jeg kanskje skal begynne å gi snart... Hehe... Tror d går helt fint ;) Her er det tre uker til mini er fire mndr, jeg j skal prøve å vente noen uker til! Men går han ikke opp i vekt, begynner j med velling :)

Men lurer veldig på om j skal kjøpe slik risgrøt eller om j skal gå på helsekost og kjøpe hirsegrøt... Vil gjerne høre hva dere skal!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Jeg har gitt hennesmaksprøver av Nestle min første risgrøt med mais og banan, som hun bare svelger unna!;) så får se hvordan det går nå fremover, om hun sover bedre på det eller ikke.. Aldri hørt noe om at man ikke kan gi grøt hvis man gir mme? . Så lenge barnet får mat av riktig næringsinnhold tror jeg det skal gå bra! Håper da det iallfall=P
 
Nei, jeg mener bare jeg har hørt at om de får mme så kan de begynne med grøt tidligere. Min får kun morsmelk.
 
Lillegutt blir 4 mnd om 10 dager, har begynt alt å gi han smaksprøve på grøt. Nestle havre og ris har vi brukt så langt. Og den liker han godt. Skal etterhvert prøve med banan oppi:)
 
Skulle nesten startet med Nesle havre og ris jeg også, den er ikke like søt som den med banan..Så håper hun ikke kommer til å bli kresen siden jeg startet med det søteste :p
 
Skulle nesten startet med Nesle havre og ris jeg også, den er ikke like søt som den med banan..Så håper hun ikke kommer til å bli kresen siden jeg startet med det søteste :p
Hehe. Får satse på det :p Kjedelig hvis hun nå bare vil ha søt grøt ;)

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app
 
Havre og risgrøten slår veldig godt ann her, han får grøt på dagen og velling på flaska om kvelden :) Har prøvd banan to ganger nå, men d er visst ikke godt det :p Hvor mye grøt gir dere?
 
Back
Topp