God torsdagsmorgen 20.3

Kjekt å slippe å stelle det lange håret så masse for å få et fint resultat da.:)
Håret mitt har fall og kan også bli krøllete hvis det får lufttørke, men den balsamen sin gjorde nok susen.:)
Jeg har kjøpt meg Maroccoan oil hos frisøren og den gir håret fultighet og glans. Kjempegod! Håret blir ikke oljete og fett liksom, men den er kanskje ikke særlig allergivennlig.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Den oljen er kjempegod, jeg har brukt den før, men vært tom en stund.
Slik håret er nå tror jeg ikke at jeg trenger noen olje heller, men det er kjekt å ha! Tror den er ganske mild, altså :)
OG så leste jeg et tips om å bruke aloe vera-gel som hårgele :p :eek: Litt skeptisk til den kjenner jeg, hehe.
Håret er bra i dag også!
Noen av krøllene ble selvsagt ligget i hjel i natt, men håret er mye friskere enn det var!
Så vidt jeg har skjønt går det litt i faser etter at man begynner med denne metoden, så det kommer nok en tør og en fett fase vil jeg tro, før det stabiliserer seg. Ikke fett foreløpig, bare masse fuktighet :D

Den oljen er kjempegod, jeg har brukt den før, men vært tom en stund.
Slik håret er nå tror jeg ikke at jeg trenger noen olje heller, men det er kjekt å ha! Tror den er ganske mild, altså :)
OG så leste jeg et tips om å bruke aloe vera-gel som hårgele :p :eek: Litt skeptisk til den kjenner jeg, hehe.
Håret er bra i dag også!
Noen av krøllene ble selvsagt ligget i hjel i natt, men håret er mye friskere enn det var!
Så vidt jeg har skjønt går det litt i faser etter at man begynner med denne metoden, så det kommer nok en tør og en fett fase vil jeg tro, før det stabiliserer seg. Ikke fett foreløpig, bare masse fuktighet :D
Den lukter ganske sterkt da, men jeg liker det, for da lukter håret rent-ish i flere dager.:p Også liker jeg at den kan brukes i både tørt og vått hår, uten at det blir klissete eller fett.:D

Hehe..Aloegel faktisk! Jeg leste at kokosolje også kunne brukes til hårvoks. Heldigvis har vi ikke behov for hverken voks eller gele når vi har langt hår.;) tror ikke det hadde sett særlig fint ut her iallfall!!

Den lukter ganske sterkt da, men jeg liker det, for da lukter håret rent-ish i flere dager.:p Også liker jeg at den kan brukes i både tørt og vått hår, uten at det blir klissete eller fett.:D

Hehe..Aloegel faktisk! Jeg leste at kokosolje også kunne brukes til hårvoks. Heldigvis har vi ikke behov for hverken voks eller gele når vi har langt hår.;) tror ikke det hadde sett særlig fint ut her iallfall!!

Jeg mener aloe veraen kunne brukes til styling om krøllene skulle holde bedre en kveld f.eks. Må jo bare teste det en gang. Jeg har brukt kokosolje som hårkue jeg, prøvd å gjøre hodebunnen mindre tørr. Men håret blir jo så fett av det. Mulig det er bedre nå som jeg har "renset" håret.
Kan ikke huske at den oljen er så sterk? Kanskje jeg har prøvd en annen. Jojobaolje har jeg brukt før. Den er jo helt luktfri og utrolig fin for huud og hår :D

Ja da, regner med hun vet hva hun driver med :D Jeg er bare litt påvirket av å slite med meget tørt hår
Innmari dumt jeg ikke tok før-bilder, av hvordan håret mitt ble om det fikk lufttørke slik som nå. Men slik ser det ut nå:
EA21339B-05AE-44E4-A5C3-1592AEA34864_zpsiqecx1fz.jpg

Jeg sliter mye med både år, hodebunn og huden ellers. Spesielt pga matallergier jeg ikke har fått povisst hos lege..
Alltid slitt med tørr hodebunn og kløe. Har funnet en sjampo som fungerer greit for hodebunnen, men håret blir ekstremt tørt. Jeg håper dette hjelper, det vil løse SÅ mye!

Å så utrolig fint det ser ut :D heldig som har tykt hår :D hehe.. masse fine krøller der ja! ;):)

Det kan nok hjelpe for deg å droppe shampo da ja, for shampo kan jo tørke hår og hodebunn og balsam skal pleie og gi fuktighet :)

Jeg mener aloe veraen kunne brukes til styling om krøllene skulle holde bedre en kveld f.eks. Må jo bare teste det en gang. Jeg har brukt kokosolje som hårkue jeg, prøvd å gjøre hodebunnen mindre tørr. Men håret blir jo så fett av det. Mulig det er bedre nå som jeg har "renset" håret.
Kan ikke huske at den oljen er så sterk? Kanskje jeg har prøvd en annen. Jojobaolje har jeg brukt før. Den er jo helt luktfri og utrolig fin for huud og hår :D

Man kan også bruke øl som "hårkur":P men da lukter det ikke akkurat godt etterpå.. haha.. men det skal ha god effekt for flere ting;) (jeg har ikke gjort det altså) :P

Man kan også bruke øl som "hårkur":p men da lukter det ikke akkurat godt etterpå.. haha.. men det skal ha god effekt for flere ting;) (jeg har ikke gjort det altså) :p
Mye b-vitamin sikkert? :D
De mer ekstreme som kutter ut sjampo vasker kun med eddik og bakepulver... Men jeg tror jeg skal nyte balsamen en stund og heller kutte ned etterhvert :D

De mer ekstreme som kutter ut sjampo vasker kun med eddik og bakepulver... Men jeg tror jeg skal nyte balsamen en stund og heller kutte ned etterhvert :D

Hehe ja mulig derfor :D

Du må oppdatere oss etterhvert om hvordan håret blir med balsamen :)

Svigerinna mi gjorde det. Gikk 6 uker med tynt, langt og fett hår før det bedra seg. Frister ikke med det første..Nyt balsamen du!;)

Den høres god ut.
Jeg kjøpte 400 ml for 150 kroner. Men de store flaskene skal ut av produksjon og 250 ml koster 105/110 kroner. Så jeg lurer på å kjøpe en stor til om håret fortsetter å være så god venn med meg :-)

Surfer mobilt!
Oi, det var ganske rimelig da! Shampoen jeg bruker, fra apotek, koster vel ca 200kr for 400ml, er heller ikke så ille for å slippe kløe i hodet :p

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Hva er greia med å putte mat både i vaskemaskin og håret??? :eek: :p ;)

Hva er greia med å putte mat både i vaskemaskin og håret??? :eek: :p ;)

Haha nei si det. Fabelaktige egenskaper da, sikkert :-p

Surfer mobilt!

Back
Topp