God tirsdag!

Er mange som blander laktoseinntolleranse/allergi med melkeallergi. Viktig å huske på at små som er allergisk ovenfor melkeprotein ikke kan spise laktosefrie melkeprodukter;):p

*Surfer mobilt*

Det har du rett i at folk gjør! ;-) Laktoseintoleranse er det jeg har. Det er ufarlig, men gir store ubehag ved inntak. Jeg tåler for eksempel å spise knekkebrød med ost på til frokost, men spiser jeg f.eks pizza samme dag så blir jeg dårlig i magen. Noen tåler mer hver dag og kan spise youghurt med laktose f.eks.
Merker veldig godt at folk blander laktoseintoleranse og melkeproteinallergi begge veier. Noen tror at jeg er allergisk mot alt som heter melk, mens andre tror at Simone kan spise litt.

Er mange som blander laktoseinntolleranse/allergi med melkeallergi. Viktig å huske på at små som er allergisk ovenfor melkeprotein ikke kan spise laktosefrie melkeprodukter;):p

*Surfer mobilt*

Ja jeg vet:-)

Er det intoleranse og ikke allergi Emmeth har?:)

Ja, han har laktoseintoleranse!
Han tåler litt smør og yoghurt, men IKKE melk og fløte! Det slår ut magen hans helt!

Ingen flere anfall nei, men vi føler oss ikke helt trygge enda da, selv om vi ikke går og tenker på det.:p
En lettelse at det går framover nå ja. ♡

Så fantastisk og høre:D
Har tenkt mye på dere også<3 Kjempeflott hu utvikler seg som hu skal og har det bra:) Ingenting er bedre enn det:) Skjønner godt det kan være ekkelt og tenke på og at man lissom alltid har det litt i bakhodet!

Men er jo ikke laktose våre små ikke tåler da, men selve melkeproteinet de ikke kan fordøye;)
Kan det være melk i maten han skriker av? Hermine bruker også å gnage på rundstykker, men har kjøpt melkefri margarin til henne;)

*Surfer mobilt*

Hmm, jeg fikk beskjed om at han var laktoseintolerant?
Mulig jeg er god og fjern nå! Var ikke melk i wok`n igår, så var ikke det som var grunnen til knip, men kan ha vært det at han har fått yoghurt?! Han har hvertfall ikke grått ikveld:) Idag fikk vi gryterett med rundstykker til og han spiste begge deler:)

Vi har storkost oss på turnavslutning.
Men hosten til Lillebror er ikke god :(
Han har sovnet nå da. Nå skal jeg rydde masse klær som mannen har vasket og lagt sammen, før det bærer på trening :D

Nutramigen er jo for de med laktoseintoleranse og soya intoleranse!:)

Stakkars :(
Her fant vi ut helt tilfeldig at snuppa har melkeallergi.

Oi, har hu det? Når fant dere ut av det? Da tåler hu ikke noe som helst med melk i, da?!:( Er melk i det meste, så det er jaggu meg ikke lett! Han kan få bittelitt yoghurt, men tåler ikke så mye!

Vi har storkost oss på turnavslutning.
Men hosten til Lillebror er ikke god :(
Han har sovnet nå da. Nå skal jeg rydde masse klær som mannen har vasket og lagt sammen, før det bærer på trening :D

Oh no, er han dårlig igjen:(? Søren og!
Så godt dere hadde en koselig dag på turn;)
FLINKA som trener;):D

Oi, har hu det? Når fant dere ut av det? Da tåler hu ikke noe som helst med melk i, da?!:( Er melk i det meste, så det er jaggu meg ikke lett! Han kan få bittelitt yoghurt, men tåler ikke så mye!

Vi fant det ut for nesten to uker siden. Nei hun kan ikke få noe med melk i, så all grøten hun synes var så god måtte vi bare gi bort. Eneste grøten hun kan spise litt av nå er Sinlac dessverre, for den inneholder sukker.
Hollegrøtene nekter hun å spise.
Har fått resept på Althera mme.

Vi fant det ut for nesten to uker siden. Nei hun kan ikke få noe med melk i, så all grøten hun synes var så god måtte vi bare gi bort. Eneste grøten hun kan spise litt av nå er Sinlac dessverre, for den inneholder sukker.
Hollegrøtene nekter hun å spise.
Har fått resept på Althera mme.

Althera var vel den mme Hermine reagerte sånn på? Uff, stakkars lille skatten. Var det jeg mente, at jeg ikke hadde hørt snakk om at hu hadde melkeallergi før nå!Utrolig lei meg for det:( Ja, sinlac grøten er den emmeth har spist også, men han nekter og spise den nå. Vil ikke ha noe som helst grøt lenger!

Back
Topp