God natt sanger :)

So, ro lillemor, nå er dagen over, alle barn i alle land, ligger nå og sover. So og ro og tipp på tå, sov min lille (navnet på barnet), (Navn på hunden) sover også nå med halen under hodet :)

Den fyrste song ♥

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Blåmann sang jeg masse til storejentene mine, det kommer jeg til å gjøre nå også!!
Ellers sang jeg masse av sangene fra Sangbøkene til jentene, noen er nevnt over her ja :-)

Jeg synger Fager kveldssol smiler og mannen Byssan Lull :)

Jeg har vokst opp med Kjære gud jeg har det godt og Min båt er så liten.

Datteren min vil ikke at vi synger, men vil gjerne lese bok. Så da gjør vi det. :) Sang forskjellige sanger for henne da hun var liten, Internasjonalen og Vålerenga Kjerke var favorittene.

Synger mange forskjellige. Trollmor, So ro, Kvelden lister seg på tå, Byssan lull, Snart er det mørkt i stall og i låve, Olemanns dag, Vinden rider, Kjære Gud, No lukker seg mitt øye, Jesus du er glad i meg. Noen ganger velger hun en sang fra sangboka ;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Kveldsang for Laffen, av Prøysen! Natta- og trøstesang:)

Går stort sett i disse: so ro lillemann, twinkle twinkle little star, byssanlull, da lykkeliten kom til verden ;)

Nå for tiden vil eldstemann bare synge So, ro Lillemann når han legger seg.

Ellers synger vi Lykkeliten, Kvelden lister seg på tå, Den fyrste Song og Vuggevise av Vamp :-) Diverse barnesanger går også igjen.

Mikkel rev, trollmor, kjære guf jeg har det godt, rororo din båt, lillepusekatt, bjørnen sover osv. Er mange gode sanger som holder ho rolig i senga når jeg synger:-)
Haha, kjære guf! Trodde først det var en sang jeg ikke hadde hørt om før, men så skjønte jeg at det var skrivefeil:p
Tenkte at det hørtes ut som en morsom sang:D

For meg er det viktig med nattasanger med kristelig innhold, så i tillegg til de "ukrisetlige" som nevnes over her synger jeg;

Jeg folder mine hender små ..
Kjære Gud jeg har det godt ..
Kjære Gud fader i himmelens slott ..
og
Jeg har en engel som følger meg ..
Har du prøvd ut cd'en Bom Chicka Bom? Freselsarmeen som har gitt ut. Maaaange gode sanger både som nattasanger og dansesanger på dagen... Fikk den på babysang her i kirka :)

Synger Kjære Gud jeg har det godt, Du er så fin og jeg bryr meg om deg, Fager kveldsol smiler, Jeg folder mine hender små, Den fyrste song +++

Mange gode tips her til når det er min tur ;)
Er det mange som sang til magen når de var gravid? Har hørt at det kan hjelpe de å roe seg ned med at de kjenner igjen sangen fra før de var født. Lurer på om det er tilfelle? :)

"Som ei høne samler sine små
under vingene og lar de kjenne på,
Varmen og tryggheten som finnes der, slik skal Gud passe på oss her"

Jeg synger alt mulig til henne. Tror noen må byttes ut, eller forklares, når hun blir såpass gammel at hun skjønner engelsk :p

Zippadeduda (fra tømmerrenna Splash Mountain i Magic Kingdom, Walt Disney World)
Go to sleep little baby (type bluegrass) hennes desiderte favoritt
Whiskey Lullabye (Brad Paisley og Allison Krauss)
Kjære Gud
Vem kan segla
The water is wide (Eriksen)
Is as made for loving you (Kiss, men rolig versjon)
Knocking on heaven's door

Pluss en hel drøss fler

Har du prøvd ut cd'en Bom Chicka Bom? Freselsarmeen som har gitt ut. Maaaange gode sanger både som nattasanger og dansesanger på dagen... Fikk den på babysang her i kirka :)
Ja, vi hadde den på babysang i kirka når jeg gikk med storesnupp.. FOr å være helt ærlig likte jeg de ikke så kjempegodt jeg .. :-)

Back
Topp