God natt sanger :)

Brannmann sam og labbetussemann ;)

Her går det i : en liten kylling.. ingen nattasang, men han slukner som et lys ;)

Vi synger nattasangen fra Karsten og Petra, Tapto og Speiderbønn eller "peidersangen" som den heter her ;),
So ro lille mann, trollmor, bæbæ lille lam, eller hva hun nå ønsker seg. Eller om hun bare vil spille Karsten og Petra cdn før hun sovner :)

Godnatta sangen fra Amalies jul. Sunget siden første var nyfødt. Også nattasangen til Karsten og Petra.

For meg er det viktig med nattasanger med kristelig innhold, så i tillegg til de "ukrisetlige" som nevnes over her synger jeg;

Jeg folder mine hender små ..
Kjære Gud jeg har det godt ..
Kjære Gud fader i himmelens slott ..
og
Jeg har en engel som følger meg ..

Jeg synger også jeg folder min hender små og kjære Gud jeg har det godt. Nettopp fordi jeg fikk høre de sangene da jeg skulle legge meg. Synes det er viktig å videreføre tradisjoner.

Vi synger nattasangen fra Karsten og Petra, Tapto og Speiderbønn eller "peidersangen" som den heter her ;),
So ro lille mann, trollmor, bæbæ lille lam, eller hva hun nå ønsker seg. Eller om hun bare vil spille Karsten og Petra cdn før hun sovner :)

Har du noen av tapto-sangene? Evnt link til youtube?

Har du noen av tapto-sangene? Evnt link til youtube?

Tapto er en leirbålssang vi bruker på speidern... Vi synger den bare på norsk :) Teksta er som følger

Dagen dør. Skumring rår,

over skog, over land, over hav.

Alt er ro, hvil kun trygt,

Gud er nær.

Day is done, Gone the sun

From the lake, from the hills, from the sky;

All is well, Safely rest,

God is nigh.

Bukkene bruse, lykkeliten, blomster små, bygde sangen vår, trollmor.:)++ ;)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Back
Topp