God natt sanger :)

Nå for tiden ønsker han "lille persille", før det var det en lang periode med "lille kattepus". Ellers har det vært trollmor, so to lillemann, so ro godt barn... Og innimellom lengre sanger fra sangboken

Lykkeliten, vem kan segla, trollmor, so ro lille mann. Eldste ville også høre lille pusekatt, ole brumm og kaptein sabeltann. :)

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app

Her hjemme går det mye i Trollmor og So ro :) Så har vi nettopp begynt å synge Hysj, hysj være stille, fra Kaptein Sabeltann ettersom vi har en veldig Sabeltann frelst liten gutt :)

Lille katte pus..eineste sangen frøkna vil vi ska synge når det e leggetid.. vært sånn ei god stund :-)
Til baby synges det: so ro, trollmor, kjære gud jeg har det godt, jeg folder mine hender små :-)

Mikkel rev, trollmor, kjære guf jeg har det godt, rororo din båt, lillepusekatt, bjørnen sover osv. Er mange gode sanger som holder ho rolig i senga når jeg synger:-)

Jeg er fryktelig dårlig på å huske tekster:eek:
Går i sanger som mikkel rev,bæ bæ lille lam og når trollmor har lagt sine elleve små troll;)
Også ikke minst,børudgjengen;) haha. Hadde cd med de når jeg var liten;) "Sola er god,sola er toppen..la la la og det kjennes på kroppen":P;)

For meg er det viktig med nattasanger med kristelig innhold, så i tillegg til de "ukrisetlige" som nevnes over her synger jeg;

Jeg folder mine hender små ..
Kjære Gud jeg har det godt ..
Kjære Gud fader i himmelens slott ..
og
Jeg har en engel som følger meg ..

So ro lille mann :) og trollmor. Synger ofte sanger vi har laget sammen selv også. Hun synger gjerne med og spør om vi kan synge den flere ganger.

Vi synger trollmor og blinke, blinke stjerne lill. Hver kveld :)

So ro lillemann <3 (sunget siden fødselen)
Kua mi (noe hun har begynt å ville synge i det siste )
Jeg folder mine hender små
Ole lukkøye
og noen ganger "Når trollmor har lagt sine elleve små troll"

Jeg er fryktelig dårlig på å huske tekster:eek:
Går i sanger som mikkel rev,bæ bæ lille lam og når trollmor har lagt sine elleve små troll;)
Også ikke minst,børudgjengen;) haha. Hadde cd med de når jeg var liten;) "Sola er god,sola er toppen..la la la og det kjennes på kroppen":P;)
Det hadde jeg også :-D Eller det var vel kasetter jeg hadde :p

So ro, Trollmor, du er så fin, og den godtatt sangen til Karsten og Petra - nå er dagen over osv og ellers hva som ønskes.

Eldste: tulle med øyne blå, mellomste: bæ bæ lille lam, minste: bytter litt på, men mye tulle med øyne blå ;-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har syngi fast hver kveld siden han blei født: "Kjære lille gutten min". Fineste teksten jeg vet!!! Og også "Nisser og griser og alle andre små" sangen fra Jul i Blåfjell. :)

Back
Topp