Glukosebelastning

5 min igjen av 2 timers ventende. Må si jeg var positivt overrasket over den drikken. 2 dl var jo ingen ting. Helte den i meg på 1-2-3. :hilarious:

2 timers vente med munnbind i et rom uten vindu derimot.. :wtf:
 

Vedlegg

  • 37CC9B8A-D05A-408A-AF91-60478D69895F.jpeg
    37CC9B8A-D05A-408A-AF91-60478D69895F.jpeg
    2,4 MB · Visninger: 33
Gjennomførte min glukosebelastning i går og fikk telefon i dag om forhøyet fastende blodsukkermåling zzzz Var bare 5,8, men de vil likevel jeg skal måle hver dag, samt få litt ekstra oppfølging. Var så sikker på at jeg skulle slippe unna den :dead:
Men er uansett ved godt mot :cat:
 
Jeg var veldig nervøs før glukosebelastningen fordi jeg har et veldig bra kosthold med mye frukt, grønnsaker, helkorn, bønner, bær og krydder. Så hvis jeg skulle hatt høyt blodsukker ville det vært et sikkert tegn på at vekten min aktivt påvirker dette. Men heldigvis var målingene 4,5 før og 4,7 etter, veldig lettet, nå må jeg bare passe på å ikke ta helt av med sjokolade og andre fristelser
 
  • Liker
Reactions: E&B
Er det noen som tidligere har tatt glukosebelastning med en forkjølelse? Jeg har blitt tett i deler av nesa og er litt tung i hodet, men ellers er jeg grei. Kan jeg fortsatt ta testen? Jeg har time til test idet kontoret åpner i morgen, men tenker at om noen har blitt stoppet pga forkjølelse før, så kan jeg spare meg turen inn og heller ringe for å si ifra. (Bor 45 min unna).
(Har foresten nylig hatt korona, så vet at det ikke er det)
 
Jeg skal til uka.. min far har diabetes type 2 og jeg er 37 år + sydlige gener = anbefalt :singing: Da er det bare å få det overstått :yuck:
 
Fikk beskjed at jeg besto glukosebelastningen idag! :angel5
Fastende: 4,0
Etter 2 timer: 6,0

En stor vekt av skuldrene mine :smiley-angelic001
 
Back
Topp