Glukosebelastning

Rart man kan få det i det ene sv.skapet og ikke det andre? Hadde du da gått ned mange kilo eller lagt om kostholdet helt etter første graviditet?
De sier vel det er 50% sjanse (eller noe sånt) for å få det igjen om man har hatt det før. Nå er det 2 svangerskap uten for meg.

Ja, jeg veide vel omtrent det jeg veier nå, før jeg ble gravid med første og jeg har lagt på meg 18-20 kg til nå! Så hadde et litt annet utgangspunkt. Men jeg har også lagt på meg tilsvarende mye og fort de to siste svangerskapene. Andre svangerskap veide jeg 2 kg mindre høygravid enn jeg gjorde med første, så jeg "tok igjen det tapte" kan du vel si. Håper jeg ender opp litt under den vekta denne gang, men jeg ligger foreløpig dårlig an. :p
 
Jeg er jo overvektig til vanlig, men har et relativt sundt kosthold. Har bare gått opp 3 kilo nå i sv.skapet. Har såklart gått ned litt nå som det bare går i fisk, kjøtt og fullkorn.. Men da regner jeg med at jeg går ned til under startvekt når ungen er ute, å det er jo en fantastisk motivasjon til å gå ned mere etterhvert! :) 34+1 idag.
 
Back
Topp